Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
Like Tree6Likes
  • 2 Post By aaben
  • 3 Post By nobie1973
  • 1 Post By Marek.

Wątek: 2017.09.15 Ryanair zgubił koło podczas startu z Londynu Stansted.

  1. #1
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie 2017.09.15 Ryanair zgubił koło podczas startu z Londynu Stansted.


    Polecamy

    Samolot z Londynu Stansted zgubił koło przedniego podwozia podczas startu do Kopenhagi. Na szczęście po 15 minutach udało mu się awaryjnie wylądować w East Midlands.

    Ryanair B737 made an emergency landing after losing a wheel on departure. – News In Flight
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ośka pękła....


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  3. #3
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    a to w Londynie nie nogl ladowac?

    tapnięte z paczkomatu

  4. #4

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    W Stansted większy ruch, więc w razie zablokowania pasa dotknęłaby to więcej lotów, niż w przypadku blokady pasa w East Midlands. Tak sądzę.

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Ryanair całkiem rozsądnie wolał sobie nie blokować ważnej bazy.
    thewho and maciass like this.

  6. #6
    Awatar nobie1973

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    Sprawa jest bardzo poważna ponieważ jest to drugi już identyczny przypadek na samolocie tej linii lotniczej. Pierwszy miał miejsce w maju br. podczas kołowania samolotu. Pęka jedna z półosi wewnętrznego cylindra podwozia przedniego i uszkodzenie to ma charakter zmęczenia materiału, co może być związane z błędami konstrukcyjnymi podzespołu lub też z błędami podczas jego produkcji. Niepokojące jest to że samoloty należące do Ryanair mają największe przebiegi ze wszystkich samolotów tego typu (dzienny średni nalot samolotu wynosi 8-9 h), także wystąpienie tego typu uszkodzenia przy tak intensywnej eksploatacji może być wysoce prawdopodobne ale teoretycznie nie powinno się zdarzyć... Dochodzenie Boeinga trwa i zapewne wkrótce zostaną wyciągnięte wnioski końcowe…
    Kazor, solti and pasazernagape like this.
    Pozdrawiam,
    Norbert
    Lotnictwo w moim obiektywie: http://www.fotosik.pl/u/nobie1973/album/773218

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Jaki wiek miał samolot uczestniczący w incydencie?

  8. #8

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nobie1973 Zobacz posta
    Niepokojące jest to że samoloty należące do Ryanair mają największe przebiegi ze wszystkich samolotów tego typu (dzienny średni nalot samolotu wynosi 8-9 h)
    Może bardziej chodzi o ilość cykli startów i lądowań oraz o jakość dróg kołowania na lotniskach? Bo w trakcie lotu koła są schowane i do zmęczenia materiału dojść nie może.
    Jerry likes this.

  9. #9
    Awatar nobie1973

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    Jaki wiek miał samolot uczestniczący w incydencie?
    Wiek nie ma nic do rzeczy ponieważ podwozia są przekładane pomiędzy samolotami. Istotna jest liczba cykli (liczba startów i lądowań) oraz wiek podwozia. Obecnie podwozia Boeinga mają resurs 10 lat ale te z Ryanair trafiają do remontu szybciej ze względu na przekroczoną liczbę cykli
    Pozdrawiam,
    Norbert
    Lotnictwo w moim obiektywie: http://www.fotosik.pl/u/nobie1973/album/773218

  10. #10

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Dzienne naloty 8-9h to by dosc malo akurat bylo.

  11. #11

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Na pewno więcej lata przeciętny samolot RYR. Średnio to jedna zmiana (earlies/lates) lata po 6-7 godzin, najczęściej 2 lub 4 odcinki.

  12. #12
    Awatar nobie1973

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Dzienne naloty 8-9h to by dosc malo akurat bylo.
    Z moich danych wynika że latają bardzo dużo…
    Aby nie być jednak gołosłownym, dla przykładowego 737-800 (dane z 12 miesięcy) wygląda to tak:
    Średni dzienny czas eksploatacji: 9.5 h
    Godziny lotu: 3092
    Cykle (start + lądowanie): 2014


    Radzę zwrócić uwagę na liczbę cykli, jest to najbardziej istotny element ponieważ to on generuje największe obciążenie podwozia samolotu.
    Hmmm które 737-800 latają w Europie więcej ? Może tylko te w USA ?
    Pozdrawiam,
    Norbert
    Lotnictwo w moim obiektywie: http://www.fotosik.pl/u/nobie1973/album/773218

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •