Strona 2 z 9 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 166
Like Tree179Likes

Wątek: 2017.09.30 A388 AF 066 Uszkodzony silnik

  1. #21

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie


    Polecamy

    Dajcie spokój z tymi uśmieszkami. Odłamki mogły uszkodzić skrzydło, kadłub itp. Zachowajcie trochę powagi...

    Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka

  2. #22

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    O rety, dobrze że nikomu nic się nie stało, bo taki pękający dysk mógł potencjalnie wlecieć do kabiny, albo jescze gorszych szkód narobić. Ciekawe też jak następowała awaria, bo bo utracie wentylatora turbina niskiego ciśnienia bez obciążenia też mogłaby się wysypać jak w SP-LGB po urkęceniu wału.

  3. #23
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Omega98 Zobacz posta
    Jakby odpadła sama osłona, to jeszcze rozumiem (błąd serwisowy czy coś), ale wentylator!?!? Co się mogło stać? Był przypadek, że rozerwany dysk turbiny przebił skrzydło i kadłub, ale był to efekt pożaru silnika. Piloci coś zgłaszali?
    ??? "Pozar" silnika byl efektem rozerwania dysku...
    KZ

  4. #24

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    ??? "Pozar" silnika byl efektem rozerwania dysku...
    Mówimy o tym samym zdarzeniu? Miałam na myśli przypadek Qantasa, lot 32.
    Ostatnio edytowane przez Quantas ; 02-10-2017 o 23:00 Powód: Linie to Qantas, a QUantas to ja :)
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  5. #25
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    Uncontained engine failure to nigdy nie jest luz. SP-LAA i SP-LBG też miały po 4 silniki.
    4 umieszczone tak że rozlatujący się jeden silnik kasował od razu drugi silnik
    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    O rety, dobrze że nikomu nic się nie stało, bo taki pękający dysk mógł potencjalnie wlecieć do kabiny, albo jescze gorszych szkód narobić. Ciekawe też jak następowała awaria, bo bo utracie wentylatora turbina niskiego ciśnienia bez obciążenia też mogłaby się wysypać jak w SP-LGB po urkęceniu wału.
    chyba raczej nie bo w kokpicie od razu było wiadomo że jest poważana awaria więc pewnie go wyłączyli
    Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2
    Jeżeli nie widać moich zdjęć w poście to są tutaj : https://photos.app.goo.gl/6HbopqSiFsDUVd7y5

  6. #26

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Jak patrzę te zwłoki silnika, to coś mi to bardzo przypomina



    Steven Spielberg, Twillight Zone, "Nightmare at 20,000 Feet".
    Kazor, Radek 75 and WrobelSwirek like this.

  7. #27
    Awatar elcin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław/EPWR

    Domyślnie

    Wentylator odpadł nad Grenlandią tak jak ktoś wcześniej pisał czy nad Oceanem? Generalnie szczęście, że nie nad terenem zamieszkanym (wiem, że to mniejszość trasy przelotu, ale takie coś, wydaje się, mogło się stać wszędzie).

  8. #28
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Omega98 Zobacz posta
    Miałam na myśli przypadek Quantasa, lot 32.
    Tam też pożar był następstwem awarii silnika, nie na odwrót .
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  9. #29
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Tam też pożar był następstwem awarii silnika, nie na odwrót .
    Prawda... Natomiast dysk sie rozpadl od spadku wlasnosci materialowych po zapaleniu sie oleju. Anyway - trudno zgadnac o jaki event komus chodzi a w znakomitej wiekszosci przypadkow failure dysku jest pierwotna przyczyna tego co pozniej jest raportowane jako "pozar" albo "wybuch" silnika.

    Tak btw - w tym przypadku to na zupelne oko wyglada jakby sie wal odseparowal a nie rozpadl dysk.
    mickey93, N077GL and T0pek like this.
    KZ

  10. #30
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Jeszcze kilka zdjęć z bliska.







    fot. twitter.com/cypheristikal

  11. #31

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mickey93 Zobacz posta
    chyba raczej nie bo w kokpicie od razu było wiadomo że jest poważana awaria więc pewnie go wyłączyli
    No pytanie, bo jeśli było wiadomo w momencie, w którym rozpadł / odpadł wentylator to raczej nie byłoby czasu na odłączenie. Może jednak faktycznie było tak, że najpierw pojawiła się poważna awaria w wyniku której załoga wyłączyła silnik a w międzyczasie rozpadł się wentylator, ale to brzmiałoby dziwiunie.

    Generalnie myślałem, że odchodzące śmigło zdaża się przeważnie w samolotach klasy SEP a tu proszę.

  12. #32
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    No pytanie, bo jeśli było wiadomo w momencie, w którym rozpadł / odpadł wentylator to raczej nie byłoby czasu na odłączenie. Może jednak faktycznie było tak, że najpierw pojawiła się poważna awaria w wyniku której załoga wyłączyła silnik a w międzyczasie rozpadł się wentylator, ale to brzmiałoby dziwiunie.

    Generalnie myślałem, że odchodzące śmigło zdaża się przeważnie w samolotach klasy SEP a tu proszę.
    no nie było silnik wyłączono /wyłączył się po fakcie, odpada wentylator, w kokpicie pojawiają się informacja o jakiś świrujących parametrach, załoga wyłącza silnik/włacza się sam w wyniku rozległych uszkodzeń instalacji itp.

    Mnie ciekawi jedno, odpada wentylator ze sporą częścią obudowy/gondoli, nie powodują prawe żadnych uszkodzeń najbliższego otoczenia,
    Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2
    Jeżeli nie widać moich zdjęć w poście to są tutaj : https://photos.app.goo.gl/6HbopqSiFsDUVd7y5

  13. #33
    Awatar Jerry

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mickey93 Zobacz posta
    Mnie ciekawi jedno, odpada wentylator ze sporą częścią obudowy/gondoli, nie powodują prawe żadnych uszkodzeń najbliższego otoczenia,
    No... chyba właśnie zaprojektowano go tak, żeby tak się działo, nie?

  14. #34
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie

    Samochody też są projektowane tak aby w razie wypadku ludzie wychodzili z jak najmniejszymi obrażeniami a i tak w rzeczywistości giną, nie wiem moja wiedza na temat projektowania jest dosyć silników odrzutowych jest słaba

    Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
    Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2
    Jeżeli nie widać moich zdjęć w poście to są tutaj : https://photos.app.goo.gl/6HbopqSiFsDUVd7y5

  15. #35
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jerry Zobacz posta
    No... chyba właśnie zaprojektowano go tak, żeby tak się działo, nie?
    Nie. Projektuje sie tak zeby cos takiego sie w ogole nie wydarzylo (co juz chyba ktos wczesniej napisal). Scenariusza co sie stanie jak wydarzy nie da sie sensownie przewidziec ani w jakikolwiek sposob zaprojektowac czegokolwiek na taka ewentualnosc.
    KZ

  16. #36

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Mnie ciekawi jedno, odpada wentylator ze sporą częścią obudowy/gondoli, nie powodują prawe żadnych uszkodzeń najbliższego otoczenia,
    Like
    Planeplotter: f1 Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X
    Odpowiedz _ Odpowiedz z cytatem _ _ _ Cytuj zaznaczone _ __ _
    Dzisiaj,_17:36 #33
    Jerry
    Ze zdjęć wynika ze wentylator rozpadł się na 2 cześci - jedna poleciała w dół a druga po skosie do góry w stronę kadłuba. Rzeczywiście wygląda to na mega fart że szczątki nie trafiły czegoś po drodze...

  17. #37

    Dołączył
    Sep 2012

    Domyślnie

    Moim skromnym zdaniem, to jednak urwanie wału, wentylator pompuje powietrze do tyłu , zatem na zasadzie reakcji tarcza wentylatora jest "ciągnięta" do przodu. Możliwe zatem że siłą bezwładności obracając się wyleciała do przodu z częścią wału, wyrywając przy okazji przednią część gondoli silnika, stąd brak uszkodzeń w płaszczyźnie obrotu wentylatora (poza rzeczoną wyrwaną gondolą). Gdyby rozsypała się tarcza to łopatki przypuszczalnie "pokaleczyłyby" kadłub, sąsiedni silnik i pewnie by została piasta na wale, może trochę uszkodzona. Poza tym charakter uszkodzeń gondoli nie wskazuje żeby została uszkodzona siłą odśrodkową przez łopatki (elementy nie są powyginane do zewnątrz), zatem nie zdziwiłbym się gdyby wentylator leżał sobie gdzieś tam w całości.
    Dodam że silniki są testowane na wypadek urwania łopatek i teoretycznie nic nie ma prawa wydostać się z nich na boki, obudowa powinna zatrzymać wszystkie elementy (a posiadają one z energię pocisku).

  18. #38
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Canonier Zobacz posta
    Nie powinni się zatrzymać od razu na pasie i poprosić straż pożarną o przyjrzenie się silnikowi?
    Zatrzymali się zaraz po zjeździe z pasa i poprosili o inspekcje czy nie ma wycieku paliwa.
    GoldenDave likes this.

  19. #39

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez elcin Zobacz posta
    Wentylator odpadł nad Grenlandią tak jak ktoś wcześniej pisał czy nad Oceanem?
    Gdzies wlasnie blisko wschodniej linii brzegowej Grenlandii (jesli raportarze sa prawdziwe) a wiec czy wpadl do wody czy na lad bedzie wymagalo precyzyjniejszego przyjrzenia sie trasie, w ty momencie na dwoje babka wrozyla.

  20. #40

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez mickey93 Zobacz posta
    chyba raczej nie bo w kokpicie od razu było wiadomo że jest poważana awaria więc pewnie go wyłączyli
    W SP-LGB od pęknięcia wału do rozkręcenia się turbiny do prędkości nadkrytycznej minął ułamek sekundy, nikt by nic nie mógł zrobić.

Strona 2 z 9 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •