Strona 7 z 9 PierwszyPierwszy ... 5 6 7 8 9 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 121 do 140 z 166
Like Tree179Likes

Wątek: 2017.09.30 A388 AF 066 Uszkodzony silnik

  1. #121

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie


    Polecamy

    Koledze chodziło raczej o sumaryczny nalot wszystkich silników tego typu.
    saab900 and malgond like this.

  2. #122

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Canonier Zobacz posta
    Koledze chodziło raczej o sumaryczny nalot wszystkich silników tego typu.
    dzięki - chyba zarzucę moje desperackie poszukiwania lotów na samolotach z innymi silnikami niż GP72xx

  3. #123
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Wiec tak :

    - dysk jest zwykle obrabiana odkowka - nikt w normalnym swiecie nie robi czesci wirnika / LLP z odlewow. Odkowki na co najmniej kilku etapach sie sprawdza / przeprowadza inspekcje za pomoca defektoskopii ultradziekowej (tak sie to chyba po polsku nazywa ?). Defekty zdarzaja sie niezwykle rzadko a praktycznie od bardzo dawna (Sioux City ? ) prawie wcale az do momentu AA383 prawie rok temu.
    - Pisanie ze ramie dysku ktory przeszedl certyfikacje jest liche po obejrzeniu przekroju ze strony WWW jest dosc slabe...
    - Flota kumulatywnie ma wylatane duzo cykli / godzin i chyba co do tego nie ma watpliwosci....
    - AD wyglada na knee jerk reaction ale biorac pod uwage time compliance i niewielka liczbe cykli jak i czysto wizualna inspekcje mozna sobie jakies tam spekulacje wysnuc... Na oko wyglada ze AD poki co jest "na wszelki wypadek" - znowu przywolam AA383 - AD nie ma do dzis aczkolwiek za chwile bedzie, NPRM zostal wydany z okresem odpowiedzi do Oct 27.
    KZ

  4. #124

    Dołączył
    Feb 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    - AD wyglada na knee jerk reaction ale biorac pod uwage time compliance i niewielka liczbe cykli jak i czysto wizualna inspekcje mozna sobie jakies tam spekulacje wysnuc...
    Niezupełnie, bo może i to reakcja "na szybko" ale z drugiej strony dzięki AD ta inspekcja staje się obowiązkowa. FAA (jak rozumiem jest to władza-urząd-nadzór właściwy dla właściciela certyfikatu typu silnika) wydaje AD a EASA ją akceptuje i uznaje: dzięki temu Air France (oraz inni podlegający ww władzom lotniczym) mają obowiązek wykonać tę inspekcję w podanych terminach, przed ukazaniem się FAA AD i przed przyjęciem jej przez EASA takiego obowiązku nie było przecież.
    Inne linie, nie podlegające EASA czy FAA być może miały nakaz w postaci dyrektywy (lub analogicznego dokumentu/zarządzenia) wydanej przez własny nadzór (katarski, koreański, ZEA) .

  5. #125
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Przemm Zobacz posta
    Niezupełnie, bo może i to reakcja "na szybko" ale z drugiej strony dzięki AD ta inspekcja staje się obowiązkowa.
    Ja generalnie czaje od czego sa AD bo mam z nimi do czynienia codziennie... Tyle ze inspekcja bez zakonczonego dochodzenia i czysto wizualna wyglada na "wydajmy cos na szybko bo sie silnik rozpieprzyl a jak sie dowiemy co sie stalo to najwyzej zmienimy".
    To ze kazdy SB jest opcjonalny to nie jest jakas specjalna tajemnica swiata...
    KZ

  6. #126
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saab900 Zobacz posta
    ramię
    Śmiechowo, nie?

  7. #127

    Dołączył
    Feb 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    Ja generalnie czaje od czego sa AD bo mam z nimi do czynienia codziennie... Tyle ze inspekcja bez zakonczonego dochodzenia i czysto wizualna wyglada na "wydajmy cos na szybko bo sie silnik rozpieprzyl a jak sie dowiemy co sie stalo to najwyzej zmienimy".
    Nie sugeruję braku znajomości tych zasad, dla osób zajmujących się tą dziedziną nie jest to czarna magia. A co do AD, to jasne, że wygląda to na doraźną akcję (trudno mi ocenić, bo nie mam dostępu do biuletynu przywołanego w dyrektywie), jednak czy to władza lotnicza, czy producent - trudno wydać jakiekolwiek konkretne zalecenia, dopóki nie określi się przyczyny. FAA czy EASA chyba niewiele więcej mogli zrobić obecnie?
    Ostatnio edytowane przez hawky ; 18-10-2017 o 14:59

  8. #128
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Nowy silnik przyleci do Goose Bay 24 listopada na pokładzie An-124.

  9. #129

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    To on tam jeszcze stoi?

  10. #130
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mawey Zobacz posta
    To on tam jeszcze stoi?
    Tak i nie ma jeszcze nawet przybliżonej daty powrotu do Europy. Na ten moment aktualna jest wersja z powrotem z 4 silnikami, ale włączone będą tylko 3. 25 listopada uszkodzony silnik zabierze Rusłan do Cardiff gdzie będzie badany.

  11. #131
    Awatar hds.147

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Dziwne, ze tyle trwa załatwianie tego wszystkiego. Ciekaw jestem jak wyglądają straty takiej linii lotniczej podczas tak długiego przestoju samolotu.
    Canon EOS 7D mark II + Canon EF 100-400 mm f/4.5-5.6 L IS USM
    Heavy Weight Photography: https://heavyweightphotography.wordpress.com/
    Paraglider Rider: https://www.instagram.com/paragliderrider/

  12. #132

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Pewnie nijak, bo straty pokrywa ubezpieczyciel. Trwa to pewnie tle, bo samolotów pokroju AN-124 nie ma za dużo i mają nabity grafik, ewentualnie tyle trwają badanie i procedury na miejscu.

  13. #133
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

  14. #134

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Pewnie nijak, bo straty pokrywa ubezpieczyciel.

    Jesli faktycznie linie lotnicze posiadaja takie ubezpieczenie, podchodziloby by to "Business Interruption Insurance", cos mi sie wydaje ze byloby to dosc drogie ubezpieczenie chyba ze opatrzone wieloma restrykcjami.
    GoldenDave likes this.

  15. #135

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Jesli faktycznie linie lotnicze posiadaja takie ubezpieczenie, podchodziloby by to "Business Interruption Insurance", cos mi sie wydaje ze byloby to dosc drogie ubezpieczenie chyba ze opatrzone wieloma restrykcjami.
    Tam spokojnie by się dało kontenerem dowieźć ten silnik.
    Musi być przyczyna inna niż transport elementu do wymiany.

  16. #136

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    okolice Łańcuta

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Musi być przyczyna inna niż transport elementu do wymiany
    Np taka, że silniki nie czekają w magazynie na klientów. Sam transport to najmniejszy problem.
    STYRO likes this.

  17. #137

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saab900 Zobacz posta
    Np taka, że silniki nie czekają w magazynie na klientów. Sam transport to najmniejszy problem.
    Lina ma na stanie przecież ileś tych silników, a i kiedyś kupić / wynajac następny i tak musi.

    Czyli: samolot stoi, nie lata, nie zarabia.

    Ile tych silników wyprodukowano? Setki czyli kilka / naście gdzieś sobie czeka na użycie.

  18. #138
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    No właśnie problem polega na tym, że żadnych silników oczekujących na użycie nie ma.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  19. #139

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    okolice Łańcuta

    Domyślnie

    Być może w przypadku CFM56 tak jest - można przyjść do sklepu z workiem $ i poprosić o zapakowanie np. 2 sztuk
    Tutaj jest inny przypadek. Brak towaru w sklepiku oraz fakt, ze z powodu ww incydentu producent zapewne zalecił szczegółowy przegląd każdej sztuki.
    Red_Devil likes this.

  20. #140
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Lina ma na stanie przecież ileś tych silników
    Przecież właśnie piszą Ci, że nie posiada.
    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Ile tych silników wyprodukowano? Setki czyli kilka / naście gdzieś sobie czeka na użycie.
    Gdzie czeka? Wiesz, czy piszesz jak Ci się wydaje?
    GoldenDave, Gabec and Red_Devil like this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


Strona 7 z 9 PierwszyPierwszy ... 5 6 7 8 9 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •