Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie [INCYDENT] Air India Boeing 777 schowało się przednie podwoz


    Polecamy



    Air India (Mumbai) is investigating what caused the nose-gear collapse on one of their Boeing 777-200ERs while parked at the gate in Mumbai on May 16. The aircraft is said to have been undergoing its pre-flight check while parked at gate 48, prior to passenger boarding as flight 717 to Dubai. Uncomfirmed reports say that the nose-gear lock had not been properly applied. No injuries have been reported due to the incident.
    Link
    Krótko tłumacząc podczas postoju schowało się przednie podwozie i samolot zrobił nosem bum na ziemię. Reg. VT-AIK

  2. #2
    Awatar da-w-id

    Dołączył
    Feb 2008

    Domyślnie

    Ciekawe co było tego przyczyną?
    W!ZZ :D

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez da-w-id
    Ciekawe co było tego przyczyną?
    Uncomfirmed reports say that the nose-gear lock had not been properly applied.
    Z tego wynika że blokada przedniego podwozia nie była poprawnie załączona, ale ciekawe że stało się to na postoju. Chociaż nie piszą czy to było tuż po dobiciu do Gate'a czy już podczas stania przy nim, a mogłoby to tłumaczyć to że goleń chowa się niejako pod prąd, stąd w sumie mógłby jeszcze dokołować. Ale czy nie ma żadnej sygnalizacji blokady Przecież są 3 kontrolki podwozia, hmmm.

  4. #4

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Wyraźnie piszą, że podczas postoju przy "gejcie" i w trakcie kontroli pre-flight. Dziwne.

  5. #5
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Gosc na innym forum ktory pracuje przy podwoziach 747/777 opisuje co wedlug niego sie stalo. Wszystko sie stalo na postoju podczas rutynowego sprawdzianu technicznego polegajacego na szukaniu nieszczelnosci aktuatorow w ktorym mechanik uzywa dzwigni podwozia ale do tego trzeba miec zainstalowany specjalny bolec ktory wlasnie zapobiegnie zlozeniu sie podwozia. Albo bolec nie byl wogole wsadzony albo byl zlych rozmiarow, nie do tego samolotu albo byl wsadzony nie prawidlowo. Podobno wlasciwa procedura jest ze jeden mechanik instaluje bolec a drugi go pozniej sprawdza.

    Tutaj jest najwazniejszy stosowny cytat z bardzo techniczny opisem, celowo nie probuje nawet tego tlumaczyc na polski:
    Looks likely that someone moved the Overide & operated the L/G lever to up position.The Air-Grd sense will prevent moving the lever to beyond Down & off position.

    The Gear pins should have been in place.
    .....
    This seems to be an all too common occurence where the pins are either not fitted, incorrectly fitted, or of the wrong spec (ie personal set of pins). When doing leak checks of retraction actuators it is certainly good practice to have someone check all the pins between each selection of 'UP'.

  6. #6
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Tutaj jest najwazniejszy stosowny cytat z bardzo techniczny opisem, celowo nie probuje nawet tego tlumaczyc na polski
    A powinieneś ! Bo gość mówi tylko że mu wygląda iż ktuś pokonując blokade , przestawił dzwignie chowania w pozycje UP/ schowane/.
    A układ ziemia -powietrze powinien do tego nie dopuścić /nie można przestawić dzwigni z pozycji wypuszczone/wyłaczone/
    Po to jest układ Z-P ,ale jak to w realu istnieją sposoby na jego ,,oszukanie,,
    To coś co wkłada się w podwozie to po polsku ,,szpilki,,-pins.

    Andrzej

  7. #7
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Jak dobrze sobie myślę - to szpilki mają jedynie za zadanie ubezpieczyć sytuację,
    w której Z-P mogłoby zadziałać niewłaściwie i dopuścić do złożenia podwozia?

    Ale z drugiej strony, skoro sprawdza się właśnie układ hydrauliczny i jego ew. wycieki,
    to Z-P wg logiki powinno być zdeaktywowane, żeby pozwolić na wytworzenie ciśnienia
    w układzie - ciśnienia zamykającego

    To takie moje przemyślenia laika - może mam rację - ale proszę znawców o ew. korektę
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  8. #8
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    Ale z drugiej strony, skoro sprawdza się właśnie układ hydrauliczny i jego ew. wycieki,
    to Z-P wg logiki powinno być zdeaktywowane, żeby pozwolić na wytworzenie ciśnienia
    w układzie - ciśnienia zamykającego
    Możliwość przestawienia dzwigni chowania podwozia w pozycje ,,schowane,, zapewnia magiczny czerwony guzik ,, Override,, /zarówno na ziemi jak i w trakcie lotu gdyby z jakiś powodów po komendzie ,,Gear up,, pilot nie lecący nie mógł by tej dzwigni przemieścić w pozycje UP / no i listy /

    Andrzej

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •