Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 25
Like Tree11Likes

Wątek: 2017.10.26 Wypadek śmigłowca na Spitsbergenie

  1. #1

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Pozdrawiam Marcin (mkonst)

  2. #2
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Wrak został dzisiaj znaleziony na głębokości ponad 200m. Śmigłowiec należał do Konwers Awia (RA-22312)



  3. #3

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Na dzisiaj zaplanowano podniesienie wraku z dna morza. Do tej pory znaleziono jedno ciało członka załogi na dnie w odległości 130 metrów od wraku. Wygląda, że załoga opuściła pokład, ale się nie uratowała. W poniższych linkach więcej materiału, zdjęć i filmów.

    https://ria.ru/trend/helicopter-cras...rgen-26102017/

    https://ria.ru/incidents/20171102/1508100012.html

    https://tvzvezda.ru/news/vstrane_i_m...10327-bixi.htm

  4. #4

  5. #5

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie

    CVR i GPS poszły (poleciały) do analizy do Moskwy. CVR zawiera ok 25 minut dobrej jakości nagrania. https://www.aibn.no/About-us/News-ar...rted-in-Moscow

  6. #6

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Rejestrator FDR jest zniszczony, prawdopodobnie przez wirnik główny, pamięć nie została odnaleziona.

    http://www.kurier.lt/norvezhcy-pered...-shpicbergena/

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Tak z ciekawości: gdzie w śmigłowcach zazwyczaj umieszcza się, mówiąc kolokwialnie czarne skrzynki? Bo o ile w samolotach statecznik pionowy lub jego okolica rzeczywiście wydają się miejscem statystycznie najbezpieczniejszym, o tyle w śmigłowcu belka ogonowa wręcz odwrotnie.

    Swoją drogą wrak tego śmigłowca wcale nie wygląda tragicznie.

  8. #8

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    MAK udostępnił fotografię zniszczonego rejestratora FDR.


  9. #9
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK
    Wpisów
    4

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lucass Zobacz posta
    Tak z ciekawości: gdzie w śmigłowcach zazwyczaj umieszcza się, mówiąc kolokwialnie czarne skrzynki? Bo o ile w samolotach statecznik pionowy lub jego okolica rzeczywiście wydają się miejscem statystycznie najbezpieczniejszym, o tyle w śmigłowcu belka ogonowa wręcz odwrotnie.
    Zazwyczaj jest to właśnie belka ogonowa lub tylna część kadłuba.
    W EC135, CVFDR montowany jest w belce ogonowej, tuż za połączeniem z kadłubem. Do tego dochodzi jeszcze skrzynka MFDAU (Miscellaneous Flight Data Acquisition Unit - jednostka gromadzenia danych lotu - komputer pokładowy), która umiejscowiona jest w przedziale awioniki, w tylnej części kadłuba (patrząc na zdjęcie EC135 to tak - mniej więcej - pod silnikami).

    W razie zderzenia śmigłowca z ziemią, to właśnie belka ma największe szanse na oderwanie od kadłuba w całości, a tym samym, zachowanie swojej struktury wraz z CVFDR.
    Lucass likes this.
    heliHansa - Grzegorz Ziomek

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc
    „…No i zwykła głupota”
    Grzegorz Ziomek


  10. #10
    Awatar noise6

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Modlin

    Domyślnie

    w śmigłowcu W-3 oba rejestratory są umieszczone w belce ogonowej, wręgi przy samym kadłubie
    Lucass likes this.

  11. #11

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Według wstępnych danych, błąd pilotów przyczyną wypadku, zignorowali odczyty przyrządów w trudnych warunkach atmosferycznych. Czyli utrata orientacji przestrzennej - ostatnio u nich modne.
    "По предварительным данным, причиной падения вертолета могла стать ошибка пилотирования в сложных погодных условиях. По всей видимости, пилот проигнорировал показания приборов, положился на свое зрение в условиях плохой видимости, в результате вертолет ударился о морскую поверхность и затонул, перевернувшись на винт", - сказал собеседник агентства.
    Он отметил, что согласно показаниям диспетчера Баренцбурга, который говорил с экипажем, "после внезапного обрыва связи с вертолетом был слышен удар"
    Источник: основная версия крушения Ми-8 у Шпицбергена - ошибка пилотирования - Происшествия - ТАСС

  12. #12

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lucass Zobacz posta
    Tak z ciekawości: gdzie w śmigłowcach zazwyczaj umieszcza się, mówiąc kolokwialnie czarne skrzynki?
    W Mi-8AMT;



    Место установки
    radyo likes this.

  13. #13

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    No właśnie. A to miejsce wydaje się niemal idealnie wybrane do obrywu łopatą/ami wirnika nośnego.
    Co zresztą stało się w tym przypadku.
    Oczywiście nie jestem specjalistą w dziedzinie konstruowania letadel, ale o ile dla mnie laika tył kadłuba względnie belka tuż przy kadłubie ma sens, o tyle to rozwiązanie wydaje się dyskusyjne.
    Kazor likes this.

  14. #14

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie

    ostatnia aktualizacja ze strony AIBN:

    https://www.aibn.no/Aviation/Undersokelser/17-908

  15. #15

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Jeszcze jedno zdjęcie.

    adamsc and Kazor like this.

  16. #16

  17. #17

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Czyli nie mieli kombinezonów?
    Jakiej narodowości pasażerowie?

  18. #18

    Dołączył
    Nov 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Czyli nie mieli kombinezonów?
    Masz na myśli specjalne pianki które chronią przed utratą ciepła?
    Takie rzeczy to wydaje mi się że chyba tylko ratownicy albo specjalistyczne ekipy. A to zdaje się był przelot taki bardziej "pasażerski", dowozili górników. Nie podejrzewałbym.

    Z pierwszego linka który zamieścił Wojtek73253:
    "(...) The helicopter was not equipped with floatation gear or life raft, but there were life jackets for the passengers. They were not used. No persons were found in the helicopter. "

    - czyli m.in. brak tratwy ratunkowej na wyposażeniu, kamizelki ratunkowe były ale nie zostały użyte. Nie znaleziono ciał na pokładzie.
    Skoro ani jeden pasażer nawet nie założył kamizelki to ewidentnie potwierdza się teza że piloci zignorowali wskazania przyrządów i zwyczajnie stracili orientację. Nawet nie wiedzieli że spadają, prawdopodobnie nie padło ostrzeżenie żeby szykować się do wodowania.
    Pozdrawiam, delco
    ------------------------

  19. #19
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez delco Zobacz posta
    Masz na myśli specjalne pianki które chronią przed utratą ciepła?
    Takie rzeczy to wydaje mi się że chyba tylko ratownicy albo specjalistyczne ekipy. A to zdaje się był przelot taki bardziej "pasażerski", dowozili górników. Nie podejrzewałbym.
    To chyba zależy od kręgu kulturowego.
    Możliwe, że odbudowując mit Stalina Rosjanie nie rezygnują też ze stalinowskiej zasady Людей у нас много.
    Jednak w cywilizowanym świecie, gdzie życie nawet zwyczajnego pracownika ma jakąś wartość, porządnie ubiera się ludzi na czas ich przewozu ponad zimnym morzem. W szczegółach wygląda to tak: Platformersi
    Jak widać, nasze forum jest dobre na wszystko.
    For every solution there is a problem.

  20. #20

    Dołączył
    Apr 2016

    Domyślnie


    Polecamy

    Platformersi, dopiero teraz przeczytałem . Szacunek i pozdrawiam.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •