Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 43
Like Tree88Likes

Wątek: 2017.10.29 Enter Air próbujący lądować w Salzburgu przy wietrze 40 kt

  1. #1

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie 2017.10.29 Enter Air próbujący lądować w Salzburgu przy wietrze 40 kt


    Polecamy

    Próba lądowania Enter Air (SP-ESA) z 29.10.2017, rejs FRA-SZG. Boczny wiatr dochodzący do 40kt. Po zrobieniu go arund wrócono na lotnisko we Frankfurcie. Na pokładzie musiałobyć ciepło!

    Nagranie spoterów:



    Nagranie pasażera z wnętrza:
    Ostatnio edytowane przez hawky ; 30-10-2017 o 07:33 Powód: Poprawka tytułu wątku
    Marek., gona, gona and 8 others like this.

  2. #2

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    W sumie dobrze mu szło.
    Gdyby nie ten podmuch w momencie przyziemienia...
    shiver and tartal like this.

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    To jeszcze filmik z płyty, nieźle nim bujnęło tuż przed przyziemieiem

    Rumun and Not Real like this.

  4. #4

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Tak się zastanawiam do kiedy w takich warunkach podchodzi się na autopilocie. Bo przy ciągłych, silnych i bocznych porywach chyba ciężko jest manualnie utrzymać maszynę w osi pasa?

  5. #5
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    A autopilot utrzymuje taką poprawkę na wiatr? Wydaje mi się, że prędzej w rękach niż na AP się w takich warunkach utrzyma na podejściu, ale może niech się jakiś praktyk na dużych samolotach wypowie.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  6. #6

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Proste rozumowanie wskazywałoby, że automatyka będzie w stanie szybciej zareagować na warunki zewnętrzne i je skorygować. Tylko że przy tak zaawansowanym zagadnieniu proste rozumowanie już niejednokrotnie zawodziło, dlatego pytam.

  7. #7
    Awatar Don Corleone

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Maastricht

    Domyślnie 2017.10.29 Enter Air próbujący lądować w Salzburgu przy wietrze 40 kt

    Z ręki. Limit AP w 737 to 25 kt crosswind w dual channel APP.

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Zapytam jako kompletny laik: rozumiem, że pilot dostał zgodę na lądowanie bo wiejący wiatr mieścił się w dopuszczalnej normie?

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez amnesia Zobacz posta
    Proste rozumowanie wskazywałoby, że automatyka będzie w stanie szybciej zareagować na warunki zewnętrzne i je skorygować. Tylko że przy tak zaawansowanym zagadnieniu proste rozumowanie już niejednokrotnie zawodziło, dlatego pytam.
    Takie lądowania zazwyczaj robi się manualnie. Gdzieś w sieci można znaleźć filmy z "gimnastyki" pilota w kokpicie podczas podejścia do lądowania w podobnych warunkach.

    Cytat Zamieszczone przez Wrocławianin Zobacz posta
    Zapytam jako kompletny laik: rozumiem, że pilot dostał zgodę na lądowanie bo wiejący wiatr mieścił się w dopuszczalnej normie?
    Różne typy statków powietrznych mają inne normy. To raczej załoga ma swoje minima/maxima - wynikające z instrukcji od producenta danej maszyny oraz dodatkowo - w niektórych sytuacjach np. mgła - z wyszkolenia załóg. Na te minima/maxima często nakładają się inne czynniki np. masa samolotu, oprzyrządowanie lotniska itd itp. Oczywiście podstawowym kryterium są warunki meteo.

    Wieża informuje o wietrze jaki jest i jeśli pas wolny, a załoga chce lądować daje zgodę.

  10. #10

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wrocławianin Zobacz posta
    Zapytam jako kompletny laik: rozumiem, że pilot dostał zgodę na lądowanie bo wiejący wiatr mieścił się w dopuszczalnej normie?
    Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę ale decyzję podejmuje dowódca statku powietrznego a nie kontroler jak to się powszechnie wydaje, kontroler tylko informuje o warunkach a decyzja zależy od załogi.

  11. #11

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta

    Różne typy statków powietrznych mają inne normy. To raczej załoga ma swoje minima/maxima - wynikające z instrukcji od producenta danej maszyny oraz dodatkowo - w niektórych sytuacjach np. mgła - z wyszkolenia załóg. Na te minima/maxima często nakładają się inne czynniki np. masa samolotu, oprzyrządowanie lotniska itd itp. Oczywiście podstawowym kryterium są warunki meteo.

    Wieża informuje o wietrze jaki jest i jeśli pas wolny, a załoga chce lądować daje zgodę.

    Czyli wieża nie może zakazać lądowania? Pytam o to bo te ostatnie lądowania nie wyglądają na bezpieczne, lądowałem w Dublinie podczas Ofelii i również nie czułem się bezpiecznie a gro lotów wcześniej było po prostu odwołane.

  12. #12

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Kazdy departament zajmuje sie swoimi zadaniami. Kontroler nie jest od pilotowania.

  13. #13
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wrocławianin Zobacz posta
    Czyli wieża nie może zakazać lądowania?
    Może nie wydać zgody, ale nie zrobi tego dlatego, że mocno wieje (tylko np. poprzedni samolot nie zjechał z pasa).
    grindavik likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  14. #14
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Usunięty film z pierwszego postu.
    Kazor likes this.
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  15. #15

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    Jest jeszcze opcja, że Dyżurny Operacyjny strzeli NOTAMa, że zamykamy sklep i załogi siłą rzeczy zostaną przekierowane.
    aliant likes this.

  16. #16

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Ale raczej nie z powodu wiatru.

  17. #17

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    No ladnie prawie skrzydlem zaryl w pas

    Sent from my Redmi 4 using Tapatalk

  18. #18

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Prędkość podejścia też wydaje się za duża.

  19. #19

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    O ile?
    Rumun, 12wit, frik and 18 others like this.

  20. #20

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPWA, choć bliżej do EPMO

    Domyślnie


    Polecamy

    Pytanie laika do nielaików Samolot przyziemił. Czyli teoretycznie już mógł "odpuścić" i wylądować. Dlaczego zatem zrobił GA ? Czy dlatego, że decyzja zapadła kilka sekund wcześniej (np. jak dostał podmuch) i przyziemienie było w jakiś sposób "efektem ubocznym" podejścia, nie do uniknięcia w całej sytuacji ? Czy też przyziemienie było zbyt twarde, samolot odskoczył i to było powodem odejścia ?
    grindavik likes this.
    -----
    Nienawidzę polskiego malkontenctwa.



Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •