Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
Like Tree34Likes
  • 3 Post By Canonier
  • 16 Post By frik
  • 2 Post By Lucass
  • 4 Post By Lucass
  • 9 Post By Canonier

Wątek: 2017.11.10 Dash Flybe wylądował bez przedniego podwozia w Belfaście

  1. #1

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie 2017.11.10 Dash Flybe wylądował bez przedniego podwozia w Belfaście


    Polecamy

    Ostatnio edytowane przez frik ; 10-11-2017 o 19:26
    SP-ROJ, melonpl320 and noise6 like this.

  2. #2
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Nietypowy właśnie - obydwie golenie głównego podwozia są na swoim miejscu i zablokowane .
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  3. #3
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Nietypowy właśnie...
    Tak czy owak Dash znów klęknął.
    Canonier and jtf2 like this.

  5. #5
    Awatar noise6

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Pruszcz Gdański

    Domyślnie

    Enty raz dash ma problem z podwoziem, producent nie widzi problemu?

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    okolice Łańcuta

    Domyślnie

    Producent widzi problem - były biuletyny, akcje serwisowe. Ale sprawa wygląda tak, że ciężko znaleźć samolot, który robi więcej cykli na dobę niż Dash. Więc i problemy się zdarzają.

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    No dobra, ale biorąc pod uwagę wiek samolotu, to tych cykli prawdopodobnie wykonał i tak mniej niż wiele o wiele od niego starszych konstrukcji, choćby B737, który problemy z podwoziem miewa sporadyczne.
    Poza tym z góry było wiadomo, że nie będzie to maszyna międzykontynentalna, tylko powietrzny PeKaeS, więc tę ponadnormatywną ilość cykli powinien mieć niejako wpisaną w projekt i wykonanie.
    Juliett_, jtf2, supermajku and 1 others like this.

  8. #8

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Nietypowy właśnie - obydwie golenie głównego podwozia są na swoim miejscu i zablokowane.
    Na dziobie też lubi sobie odpocząć:






    Carte, frik, kosi and 6 others like this.

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Wrocław, Poland, EPWS

    Domyślnie

    Jakie są kolejne procedury, gdy okazuje się że przednie zawieszenie nie robi?? Jakie są alternatywne metody wypuszczenia podwozia?

  10. #10

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Ciągnie się za linki:


    Za przednie podwozie odpowiada ten uchwyt pod podłogą. Tutaj na dole jest jego zdjęcie: Accident: Air Nelson DH8C at Blenheim on Sep 30th 2010, nose gear extended partially only.

    Pociągnięcie za linkę zwalnia zamek podwozia - tak jest napisane na tabliczce, a dalej to już moje domysły: podwozie powinno wypaść pod własnym ciężarem, a jak nie wypadnie to można wykonywać manewry, które mu w tym pomogą (przechyły i być może jakieś wznoszenie, w FS-ie przeszedłbym do nurkowania, a następnie wyprowadził - dodatnie G powinno pomóc ).

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Dodatkowo nad głową FO jest też zwolnienie głównego podwozia, podobny uchwyt jak tutaj. Podwozie może nie musi się zablokować w pozycji bezpieczne. Tutaj wchodzi system hydrauliczny numer 4. Napędzany siła mięśni, przy użyciu hydrypalki pompuje się ciśnienie i wtedy podwozie powinno się "zablokowac".

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •