Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
Like Tree1Likes
  • 1 Post By konradeck

Wątek: 2017.11.11 Saudia Cargo B744F wyjeżdża z pasa podczas startu w Maastricht

  1. #1

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie 2017.11.11 Saudia Cargo B744F wyjeżdża z pasa podczas startu w Maastricht


    Polecamy

    W czasie nocnego startu doszło do uszkodzenia jednego z silników, co spowodowało zjazd z pasa.
    Avherlard: Incident: MyCargo B744 at Maastricht on Nov 11th 2017, runway excursion on takeoff

    B744 jednak nie nadaje się do off-roadu

  2. #2

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Off-road jak off-road. Bardziej mnie interesują powody, dla których pilot nie był w stanie utrzymać kierunku przemieszczania się samolotu.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    http://skyisthelimit.aero

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Niestety ale długo nie poleci. Ma deformacje na kadłubie po prawej stronie na wysokości tylnej wręgi mocowania przedniego podwozia. typowe uszkodzenie spowodowane ostrym skrętem -> skręcił się kadłub lub wpadł w dołek za krawędzią pasa i pomarszczył.

  4. #4
    Xon
    Xon jest nieaktywny
    Awatar Xon

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

  5. #5
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    Bardziej mnie interesują powody, dla których pilot nie był w stanie utrzymać kierunku przemieszczania się samolotu.
    W wątku na PPRUNE wypowiadają się piloci 747, którzy twierdzą, że jeśli silniki już są rozkręcone do startu, to przy niskiej prędkości (<80kts, zdecydowanie poniżej Vmcg) po awarii jednego silnika maszyna jest dość trudna do utrzymania na pasie: Mały nacisk na przednie kółko, a co za tym idzie mała efektywność sterowania nim, a do tego dużo mniejszy moment "prostujący" od podwozia w stosunku do momentu skręcającego od nierówności ciągu. Jeśli do tego dodamy wolne "schodzenie" silników z obrotów to załoga ma pojedyncze sekundy na reakcję.
    hooman factor likes this.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    epgd

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    W wątku na PPRUNE wypowiadają się piloci 747, którzy twierdzą, że jeśli silniki już są rozkręcone do startu, to przy niskiej prędkości (<80kts, zdecydowanie poniżej Vmcg) po awarii jednego silnika maszyna jest dość trudna do utrzymania na pasie: Mały nacisk na przednie kółko, a co za tym idzie mała efektywność sterowania nim, a do tego dużo mniejszy moment "prostujący" od podwozia w stosunku do momentu skręcającego od nierówności ciągu. Jeśli do tego dodamy wolne "schodzenie" silników z obrotów to załoga ma pojedyncze sekundy na reakcję.
    Ma to sens. Również trzeba uwzględnić niską efektywność steru kierunku.

    Do tego sądząc po zdjęciach i metar, pas mógł być mokry.

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Kurczę z boku wydaje się to dziwne bo jednak 747 ma 4 silniki wiec awaria jednego nie powoduje aż takiej asymetri jak w twinie. Jak widać musieli być grubo poniżej Vmcg.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •