Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 25
Like Tree19Likes

Wątek: 2017.11.11 Saudia Cargo B744F wyjeżdża z pasa podczas startu w Maastricht

  1. #1

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie 2017.11.11 Saudia Cargo B744F wyjeżdża z pasa podczas startu w Maastricht


    Polecamy

    W czasie nocnego startu doszło do uszkodzenia jednego z silników, co spowodowało zjazd z pasa.
    Avherlard: Incident: MyCargo B744 at Maastricht on Nov 11th 2017, runway excursion on takeoff

    B744 jednak nie nadaje się do off-roadu

  2. #2

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Off-road jak off-road. Bardziej mnie interesują powody, dla których pilot nie był w stanie utrzymać kierunku przemieszczania się samolotu.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    http://skyisthelimit.aero

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Niestety ale długo nie poleci. Ma deformacje na kadłubie po prawej stronie na wysokości tylnej wręgi mocowania przedniego podwozia. typowe uszkodzenie spowodowane ostrym skrętem -> skręcił się kadłub lub wpadł w dołek za krawędzią pasa i pomarszczył.

  4. #4
    Xon
    Xon jest nieaktywny
    Awatar Xon

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

  5. #5
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    Bardziej mnie interesują powody, dla których pilot nie był w stanie utrzymać kierunku przemieszczania się samolotu.
    W wątku na PPRUNE wypowiadają się piloci 747, którzy twierdzą, że jeśli silniki już są rozkręcone do startu, to przy niskiej prędkości (<80kts, zdecydowanie poniżej Vmcg) po awarii jednego silnika maszyna jest dość trudna do utrzymania na pasie: Mały nacisk na przednie kółko, a co za tym idzie mała efektywność sterowania nim, a do tego dużo mniejszy moment "prostujący" od podwozia w stosunku do momentu skręcającego od nierówności ciągu. Jeśli do tego dodamy wolne "schodzenie" silników z obrotów to załoga ma pojedyncze sekundy na reakcję.
    hooman factor and Tupungato like this.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    epgd

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    W wątku na PPRUNE wypowiadają się piloci 747, którzy twierdzą, że jeśli silniki już są rozkręcone do startu, to przy niskiej prędkości (<80kts, zdecydowanie poniżej Vmcg) po awarii jednego silnika maszyna jest dość trudna do utrzymania na pasie: Mały nacisk na przednie kółko, a co za tym idzie mała efektywność sterowania nim, a do tego dużo mniejszy moment "prostujący" od podwozia w stosunku do momentu skręcającego od nierówności ciągu. Jeśli do tego dodamy wolne "schodzenie" silników z obrotów to załoga ma pojedyncze sekundy na reakcję.
    Ma to sens. Również trzeba uwzględnić niską efektywność steru kierunku.

    Do tego sądząc po zdjęciach i metar, pas mógł być mokry.

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Kurczę z boku wydaje się to dziwne bo jednak 747 ma 4 silniki wiec awaria jednego nie powoduje aż takiej asymetri jak w twinie. Jak widać musieli być grubo poniżej Vmcg.

  8. #8
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Trwa budowa namiotu, w którym będzie prowadzona naprawa.

    https://www.limburger.nl/cnt/dmf2018...handen-genomen
    tartal likes this.
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  9. #9
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Scorpio86 Zobacz posta
    Trwa budowa namiotu, w którym będzie prowadzona naprawa.
    https://www.airplane-pictures.net/ph...-747-400f-erf/
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  10. #10
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  11. #11
    Awatar marudny_stefan

    Dołączył
    Jul 2016
    Mieszka w
    52°04'34.6"N 20°36'46.8"E

    Domyślnie

    W zdjęciu z ostatniego postu widać zdemontowany statecznik pionowy, jakieś domysły ?

  12. #12
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marudny_stefan Zobacz posta
    W zdjęciu z ostatniego postu widać zdemontowany statecznik pionowy, jakieś domysły ?


    A już tak zupełnie poważnie. Po takim zdarzeniu trzeba sprawdzić cały samolot, część po części (a nie tylko "załatać" te uszkodzenia, które są widoczne gołym okiem). W przypadku przeglądów generalnych demontaż statecznika jest normalnością (nawet jeśli samolot nie miał żadnego incydentu), a co dopiero mówić o tym przypadku.
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  13. #13
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Sądzę a nawet mam pewność że jesteś w mylnym bledzie

  14. #14
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez CRC Zobacz posta
    Sądzę a nawet mam pewność że jesteś w mylnym bledzie
    Rozwiniesz?
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  15. #15
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Pierwsze robisz niwelacje. Wysyłasz do producenta opis plus zdjęcia uszkodzeń tu być może przylecieli fachowcy z bonka jest taki tim vide nasz 767po spadnieciu i z podnośników))))) i robią naprawę i nie jest to przegląd typu D

  16. #16
    Awatar Tom_EPKK

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    KRK/EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez CRC Zobacz posta
    jesteś w mylnym bledzie
    Polska język trudna język...
    tartal, jarekch and WrobelSwirek like this.
    ...My Eyes Can See What Others Cannot...

    EPKK Spotters @Facebook



  17. #17

    Dołączył
    Feb 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez CRC Zobacz posta
    Pierwsze robisz niwelacje. Wysyłasz do producenta opis plus zdjęcia uszkodzeń tu być może przylecieli fachowcy z bonka jest taki tim vide nasz 767po spadnieciu i z podnośników))))) i robią naprawę i nie jest to przegląd typu D
    Nawet bez robienia niwelacji można wysłać producentowi wstępny opis plus zdjęcia, aby dostać bardziej konkretne wytyczne co sprawdzić i wtedy producent może oszacować zakres prac.
    A przy okazji, faktycznie był taki przypadek, że "nasz" B767 (rozumiem, że Lotu) spadł z podnośników?

  18. #18

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Przemm Zobacz posta
    A przy okazji, faktycznie był taki przypadek, że "nasz" B767 (rozumiem, że Lotu) spadł z podnośników?
    Oczywiście, spadł "z podnośników" na pasie. :P

  19. #19

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Scorpio86 Zobacz posta
    W przypadku przeglądów generalnych demontaż statecznika jest normalnością (nawet jeśli samolot nie miał żadnego incydentu), a co dopiero mówić o tym przypadku.
    Rozwiniesz? Jaki to przegląd jest generalnym i przy jakim ściąga się statecznik pionowy?

  20. #20
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez BUFF Zobacz posta
    Rozwiniesz? Jaki to przegląd jest generalnym i przy jakim ściąga się statecznik pionowy?
    Od 8:30 - Megalotnisko w Dubaju odc.1 - Dailymotion Wideo
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •