Strona 11 z 12 PierwszyPierwszy ... 9 10 11 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 201 do 220 z 221
Like Tree401Likes

Wątek: 2018.01.10 LO3924 SP-EQG wylądował bez przedniego podwozia w WAW

  1. #201

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie wiem jakie były intencje niektórych piszących, ale naprawdę niektóre posty mają taki wydźwięk, że bardziej optymalnie byłoby nie psuć biznesu Warszawiakom.
    Tak to zabrzmiało i wycofywanie się rakiem i czepianie słówek niczego nie zmieni.

    Robiąc łagodniejszą analogię - poród odbierze nawet weterynarz, ale jak jest wybór to lepiej żeby to był ordynator położnik.

    Gdyby ten samolot się palił i odpadały by mu łopaty śmigieł, a trzy zakonnice w ciąży by akurat rodziły to może nawet lądowałby na krakowskich Błoniach.

    Ale wychodzi na to, że sam lot był niezagrożony.
    Samolot poleciał do Warszawy bo bezsprzecznie są tam najlepsze służby ratunkowe przy awaryjnym lądowaniu.
    To jest proste jak drut.
    Dodatkowo była pewnie szansa, że lądowanie skończy się bez większych problemów i wszyscy dolecą na miejsce i skończy się na strachu.

    A wszystkich powiązanych kosztów ekonomicznych i "efektów motyla" nie będziemy w stanie nigdy oszacować ani odgadnąć.
    grindavik, krzysz and JeV like this.
    Trevligt att träffas!

  2. #202

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Jeśli nie wyraziłem się jasno wcześniej - to moje jedyne wątpliwości dotyczą kwestii czy opcja 'najwięcej' jest jedynym rozwiązaniem i dlaczego (poza oczywistością z nazwy).
    To zależy od charakteru zdarzenia, albo od prawdopodobieństwa tego zdarzenia. Jeśli jest wysokie ryzyko to na Q400 Kraków może mieć jednak problem. Jakie było w tym przypadku nie wiem. Jeśli nie ma większych obaw, to oczywiście Kraków sobie poradzi, podobnie jak Wrocław, Gdańsk, Katowice, Poznań czy Łódź. W reszcie miast już nie jest tak różowo dla statku nawet o połowę mniejszego niż Q400. Ważnym jest też to ile czasu jest na zabezpieczenie oraz ilość pax na pokładzie. Interesujące wyliczenie napisałem Ci na PRV.

    Cytat Zamieszczone przez gime Zobacz posta
    Samolot poleciał do Warszawy bo bezsprzecznie są tam najlepsze służby ratunkowe przy awaryjnym lądowaniu.
    To jest proste jak drut.
    Czy najlepsze? Może tak może nie. Osobiście twierdzę, że wszędzie jest w miarę podobnie.

    Po prostu jest ich tam więcej. Można skierować więcej sił i środków na lotnisko, w ramach różnych kodów alarmowych. Oczywiście gdyby coś już się stało, jedzie wszystko co wolne, ale póki się nic nie stanie, nigdy nie wysyła się "na zabezpieczenie" 100% sił i środków bo w tym czasie ktoś będzie leżał na rynku w Wawie z zawałem i nie będzie do niego miało co przyjechać. Wtedy też byłaby afera. Siedziałem w tym dość długo i ta praca przypomina umiejętne przesuwanie zależnymi od siebie suwakami, tak aby znaleźć w miarę dobre ale nigdy nie idealne "equilibrium".
    SPMRK and WrobelSwirek like this.

  3. #203

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    VASAviation wrzucil nagranie ATC:
    https://www.youtube.com/watch?v=UrmTaArwV1M

    PS. Nie wiedzialem ze w Locie mamy pilotow z DE? (LOT 776)
    TomaszRT likes this.

  4. #204

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    To zapewne Nordica była.

  5. #205

  6. #206
    Awatar trzypion

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Zurych

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Każde* lotnisko chyba powinno być jednak przygotowane na obsługę awaryjnego lądowania.
    Takie, które nie ma *żadnej* obsługi naziemnej też?

  7. #207
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez trzypion Zobacz posta
    Takie, które nie ma *żadnej* obsługi naziemnej też?
    Nie sądziłem, że będę musiał faktycznie z tej gwiazdki korzystać...

    Oczywiście! Te które zmieniono na parkingi czy też centra handlowe również oczywiste. Że nie.


  8. #208
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    11:53 z linku wyzej. Bialoruskie cargo, Polacy tam lataja?
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  9. #209
    Awatar Micha-ek

    Dołączył
    May 2013
    Mieszka w
    EPWA/ EPCD

    Domyślnie

    To nie Genex się wtedy odzywa, tylko LOT700.
    STYRO likes this.

  10. #210
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Micha-ek Zobacz posta
    To nie Genex się wtedy odzywa, tylko LOT700.
    Masz rację. Błąd w opisie i tym się zasugerowałem. Czytałem zamiast słuchać. Nie było pytania
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  11. #211
    Awatar potwo-or

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta

    Trzeba tez odroznic dwie rzeczy - kazde lotnisko musi byc przygotowane do "obsluzenia" wypadku obslugiwanych typow samolotow. Ale w przypadku awaryjnego ladowania tego typu, sugerowanie lotniska spoza piatki Okecie, Krakow, Wroclaw, Gdansk, Poznan jest absurdem.
    Nie piątki a 6. Łódź mimo że wielkiego ruchu nie obsługuje zabezpieczenie ma porównywalne, a wyszkolenie śmiem twierdzić że może nawet lepsze niż niektóre z tej piątki (LCJ ma prężny dział szkoleń i organizują szkolenia dla innych polskich lotnisk). Zabezpieczenie medyczne (sieć szpitali w pobliżu oraz stacja LPR na samym lotnisku, a lądowiska dla śmigłowca LPR mają w kilku pobliskich szpitalach) też ponadprzeciętne. Kategoria przeciwpożarowa chyba 7 (choć mogę źle pamiętać) co nie oddstaje od innych lotnisk (poza WAW)

    Oczywiście w tym przypadku z wielu powodów nie wchodzilo w grę (o tej godzinie było zamknięte, poza tym brak serwisu PLL LOT) i byłoby bezsensowne. Ale mówię o sytuacji teoretycznej - że zabezpieczenie nie zależy od poziomu ruchu. Jest to także protest przeciw myśleniu że inne lotniska są źle zabezpieczone (w domyśle niebezpieczne).

    Choć ja również uważam, że w tej sytuacji najsensowniejszym wyjściem było lądowanie w WAW.

  12. #212

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    To znowu się podejmę w takim razie :-). Na drogach bywają np siatki na rozpędzone ciężarówki itp, może faktycznie tego typu rozwiązanie dla samolotów w postacie dedykowanego miejsca do 'kraks' nie byłoby takie głupie (choć oczywiście lotnisko z dwoma oddalonymi od siebie pasami wydaje się jednak dużo bardziej wszechstronne).
    https://www.youtube.com/watch?v=v8JtaPf-IzY
    nie mogłem się powstrzymać
    Zamiast równoległego pasa proponuję platformę 50x50m z turbodoładowaniem - wyjdzie taniej i pewniej
    tartal and mikoi like this.

  13. #213

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Gdzie teraz stoi EQG, w jakimś hangarze? I czy widział ktoś bliższe zdjęcia, jak ten przód wygląda po wszystkim i po akcji ratowniczej? Śmigła chyba całe, nie dotknęły pasa.

  14. #214
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez angin Zobacz posta
    https://www.youtube.com/watch?v=v8JtaPf-IzY

    http://www.jasonlocey.com/#/turned-magazine/
    grindavik likes this.

  15. #215
    tbk
    tbk jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Gdzie teraz stoi EQG, w jakimś hangarze? I czy widział ktoś bliższe zdjęcia, jak ten przód wygląda po wszystkim i po akcji ratowniczej? Śmigła chyba całe, nie dotknęły pasa.
    Stoi bodajże na płycie przed hangarem AMS. Na wszystkich punktach podparcia , przednia goleń otoczona pachołkami.

  16. #216

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    nie będzie problemów z wykonywaniem rozkładu przez LO w związku z brakiem tej maszyny ?

  17. #217

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Swilcza/ EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    To jest prawdziwe?Nie powinna mu taka masa zgnieść paki?

  18. #218
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez grindavik Zobacz posta
    To jest prawdziwe?Nie powinna mu taka masa zgnieść paki?
    To fejk. Prawdzie bylo z Fordem Rangerem.

  19. #219
    Awatar michał s

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Wątek oddalił się nieco od meritum, tymczasem:
    "A landing incident took place whereby the aeroplane’s nose landing gear (NLG) was locked in a partiallyextendedposition, leading to gear collapse upon NLG touch down. The investigation revealed that theNLG was locked in this position due to the bushings on the lock link of the NLG locking mechanismbecoming loose. This condition was present due to insufficient interference fit which resulted in somebushing outer diameter wear and fretting. A dislodged bushing will also cause the bushing sealant tobreak. Broken sealant allows moisture ingress and corrosion that can accelerate free play buildup.Excessive free play at the lock link can result in the inability to fully retract or deploy the NLG, resulting ina risk of NLG collapse on landing."
    Całość biuletynu: https://ad.easa.europa.eu/blob/CF-20...D_CF-2018-01_1

    Co do decyzji o wybraniu lądowania na EPWA, po co w ogóle ta dyskusja na -naście stron? Sugeruję zdroworozsądkowe postawienie się na miejscu załogi i OCC/MCC LOTu w czasie zdarzenia.

  20. #220
    CzS
    CzS jest nieaktywny

    Dołączył
    Sep 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Niektórym nie przetłumaczysz choćbyś tłukł przez wieki, że nie każda awaria zmusza do jak najszybszego lądowania.

Strona 11 z 12 PierwszyPierwszy ... 9 10 11 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •