Strona 13 z 13 PierwszyPierwszy ... 3 11 12 13
Pokaż wyniki od 241 do 244 z 244
Like Tree437Likes

Wątek: 2018.01.10 LO3924 SP-EQG wylądował bez przedniego podwozia w WAW

  1. #241

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Ristori Zobacz posta
    "Cechą wspólną dla w/w lądowań, oprócz kolejności obciążenia goleni, był ujemny kąt pochylenia". Więc ewidentnie były to lądowania na przednie koło. Z tym, że stanowiły one niewiele ponad 2% ogółu lądowań w tym roku.
    "Najtwardsze" lądowanie jakie miałem za swojej pamięci było właśnie w Q400 Croatia i odniosłem wrażenie, że nie było wcale wyrównania (flare) i w efekcie samolot przywalił w pas wszystkimi trzema kołami jednocześnie.

  2. #242

    Dołączył
    Mar 2015

    Domyślnie

    A ten samolot jest już w użytku?

  3. #243

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    epgd

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michał s Zobacz posta
    Nie zdążono. Inspekcje całej floty były wykonywane przez kolejnych kilka dni.
    Racja, mój błąd - widać po nocach czytanie ze zrozumieniem kuleje.

  4. #244
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Co do ladowania na przednie kolo...
    Kiedys pisalem o ogolnej tendencji do ladowania na turbopropach - tzn za duza predkosc, ladowanie na mocy -> plaskie ladowania.
    Nie wiem jak znalezc ten post (dotyczyl ATR) ale niestety Q400 na klapach 35 jest jeszcze bardziej wymagajacy pod tym wzgledem. W czasie podejscia pitch wynosi ok -2-3stopni. Ludzie zazwyczaj laduja na mocy bo ladowanie ze sciagnieciem przepustnicy na siebie wymaga dobrej koordynacji tzn duzego ruchu wolantu na siebie, zeby zrekompensowac utrate sily nosnej na skrzydlach w zwiazku ze zmiejszonym oplywem strug zasmiglowych (na jetach ten problem nie istnieje). Jak ktos jest wlatany i pocwiczy to mozna robic ladne, krotkie ladowania bez mocy - pitch przy przyziemieniu wyniesie ok +2-3 stopnie. Oczywiscie kilka razy nim sie to uda zaliczy sie tzw "firm landing". Wiele osob tutaj konczy swoja przygode i wracaja do sprawdzowej metody na "przyciorke" czyli za duza predkosc i ladowanie z moca a co za tym idzie pitch przy przyziemieniu w okolicach 0...
    W icingu na klapach 35 jest jeszcze gorzej - pitch na podejsciu wynosi ok -5 stopni. Jezeli ktos nie sciagnie mocy i nie dociagnie mocno to przy takicj ustawieniach pitch/power samolot przechodzi do lotu poziomego w konfiguracji pitch -2... Z kokpitu wyglada to jak ladne wytrzymanie nad pasem a w rzeczywistosci samolot wisi nosem w dol.
    Na klapach 15 sytucja jest duzo lepsza po samolot w zasadzie caly czas leci na dodatnich pitchach. Tutaj z kolei istnieje niebezpieczenstwo uderzenia ogonem.
    Na Q400 margines pitch do ladowania to ok 5stopni - na innych samolotach 10...
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 11-02-2018 o 13:38
    PeK, frik, Mimis and 15 others like this.

Strona 13 z 13 PierwszyPierwszy ... 3 11 12 13

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •