Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 35 z 35
Like Tree28Likes

Wątek: 2018.01.21 SkyBus Cargo DC-8 Medelin - klopoty ze startem.

  1. #21
    Behemot
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie.

  2. #22
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Nie.
    A pomyślałeś jakby ten start wyglądał przy awarii silnika po V1? (przy takim wykorzystaniu pasa V1 musiało być raczej niskie) Każdy cywilizowany system do liczenia osiągów uwzględnia takie coś jako jeden ze scenariuszy. Oczywiście jest też masa pomyłek i awarii, które dadzą podobny efekt a nie są związane z błędnymi obliczeniami performance'ów.

  3. #23

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    okolice Łańcuta

    Domyślnie

    Behemot: Rozumiem, ze często w robocie widujesz takie przypadki i tylko rzucisz w eter na pożegnanie: mołodiec
    alien likes this.

  4. #24

    Dołączył
    May 2015

    Domyślnie

    Czy liczba filmików wynika z "atrakcyjności" samolotu i aktywności lokalnych spotterów? Latającego DC-8 to już od dawna nie widziałem, mimo dyskusyjnych manewrów cieszy fakt, że ta maszyna jeszcze lata...

  5. #25
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saab900 Zobacz posta
    Behemot: Rozumiem, ze często w robocie widujesz takie przypadki i tylko rzucisz w eter na pożegnanie: mołodiec
    Nic nie mowie. Po to jest pas, zeby z nirgo korzystac. Co mamy w info o "incydencie": samolot oderwal sie przed koncem pasa i bezpiecznie wzniosl. Faktycznie zbrodnia. Aha, no jeszcze nie skorzystal z uslug lokalnej firmy - a musi?

    Jesli z jakiegokolwiek powodu wykorzystanie calosci pasa do rozbiegu mialoby byc niebezpieczne ze wzgledu na przeszkody, to dostepny dystans jest skracany odpowiednimi zapisami - tak jest chocby na Okeciu ze startem z 11 w kierunku Ursynowa. Do tego dochodza minimalne gradienty wznoszenia.

    Nie mamy informacji, ze opublikowany maksymalny dystans zostal przekroczony, albo minimalny gradient nie zostal spelniony. A bez tego ten watek to jak medialbe chwile grozy.
    Krótka Prosta and ruben323 like this.

  6. #26

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPRZ

    Domyślnie

    O podobnym starcie pod sam koniec DS czytałem w relacji forumowych Kolegów co w Iranie lecieli B707 i takiej afery nie było

  7. #27

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    okolice Łańcuta

    Domyślnie

    Nie chcę się wymądrzać (bom nielot), ale wykorzystanie do rozbiegu maksymalnej długości pasa nie jest chyba dobrą praktyką w cywilizowanym świecie. Gdzie tu jakieś marginesy? Po V1 na trzech motorach nie miał by najmniejszej szansy.
    Ponadto na filmikach widać, że rotacja trwała niemiłosiernie długo. Przód w górze a samolot nie miał najmniejszej ochoty na wznoszenie.
    No, chyba, że to jakaś kozacka metoda startu na takim sprzęcie

  8. #28

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Jeżeli to normalny start to spoko,tylko żeby piloci następnym razem
    nie załadowali palety więcej skoro tym razem się udało.
    mcxmcx likes this.

  9. #29

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Tak przy okazji. Ktoś kojarzy z jakiego lotniska ten Ił w Australii startował i jak nazywał się operator tego egzemplarza ?

    Znawcą nie jestem. Ale tutaj izba rozchodzi się o to że nie zostawił sobie pola manewru w razie W. To tak samo jak jadąc samochodem w szybkich zakrętach prostujemy / ścinamy je, przekraczając linie ciągłą. Przepisy tego zabraniają ale życie weryfikuje takie sytuacje.

  10. #30
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft over the rainbow

    Domyślnie

    Canberra, Azal Avia Cargo chyba.


  11. #31

    Dołączył
    May 2015

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rosenzweigova Zobacz posta
    Canberra, Azal Avia Cargo chyba.
    Tu jest filmik:
    https://forums.liveatc.net/atcaviati...rom-the-tower/
    Kazor likes this.

  12. #32
    Awatar echoman

    Dołączył
    Dec 2013
    k5 1200mm 2x ;)
    ob. Najlepsza Chełmska szkoła awiacji.
    Asthetic spotter


  13. #33
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Nic nie mowie. Po to jest pas, zeby z nirgo korzystac. Co mamy w info o "incydencie": samolot oderwal sie przed koncem pasa i bezpiecznie wzniosl. Faktycznie zbrodnia. Aha, no jeszcze nie skorzystal z uslug lokalnej firmy - a musi?

    Jesli z jakiegokolwiek powodu wykorzystanie calosci pasa do rozbiegu mialoby byc niebezpieczne ze wzgledu na przeszkody, to dostepny dystans jest skracany odpowiednimi zapisami - tak jest chocby na Okeciu ze startem z 11 w kierunku Ursynowa. Do tego dochodza minimalne gradienty wznoszenia.

    Nie mamy informacji, ze opublikowany maksymalny dystans zostal przekroczony, albo minimalny gradient nie zostal spelniony. A bez tego ten watek to jak medialbe chwile grozy.
    Ehh.....
    Licząc osiągi samolotu bierze się pod uwagę wiele scenariuszy. Jednym z nich jest sprawdzenie i dobranie parametrów startu do długości pasa. W tym scenariuszu bierze się pod uwagę kilka przypadków: usterkę silnika przed V1, usterkę silnika po V1, start sprawnym samolotem. Pierwsze pomijam bo nie ma związku z dyskutowaną sytuacją. Zostały nam przypadki awarii silnika po V1 i start sprawną maszyną.
    1. Awaria silnika po V1: Można wykorzystać cały pas zakładając, że silnik padł chwile przed V1 a usterka została rozpoznana na V1. Start należy kontynuować i przygotowane obliczenia powinny gwarantować bezpieczny start.
    2. Start sprawnym samolotem: W tych obliczeniach NIE MOŻNA policzyć sobie osiągów na styk tak jak mówisz. Obliczoną długość startu należy zwiększyć o 15% i przyjąć ją jako obowiązującą. Dopiero tak policzona TODR musi się zmieścić w TODA. Dla przypomnienia te odległości uwzględniają wzniesienie się na w tym przypadku 35 stóp wysokości. Dostępna długość startu w rozważanym przypadku to 3700m (w tym 200m clearwaya). Mając na uwadze to co napisałem wcześniej powinni być w stanie osiągnąć 35 ft wysokości po około 3200 metrach aby założyć, że wszystko odbyło się OK. Takie coś nie miało miejsca i ja tu nie wyrokuje, że ktoś coś źle zrobił. Ten zapas 15% jest właśnie na przypadki, w których coś pójdzie nie tak. Jedyne o co mi chodzi to o mówienie, że to był normalny start. Nie był. Czemu - mam nadzieje to zostanie wyjaśnione.
    Rafal, wojtekra, ipkuser and 10 others like this.

  14. #34

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Znalazłem przypadkiem taki film(z 2011 roku):
    https://www.youtube.com/watch?v=mCnazOc9BnQ
    Chyba tak wygląda start tego typu samolotu z tego lotniska.nie?
    I to w przeciwnym kierunku ,choć tu widać ze zapas pasa miał.

  15. #35

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez icekcz Zobacz posta
    ....choć tu widać ze zapas pasa miał.
    Może temperatura była niższa

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •