Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 119
Like Tree100Likes

Wątek: 2018.02.11 AN-148 linii Saratov rozbił się pod Moskwą.

  1. #41
    Awatar BartEPBY

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez kudak Zobacz posta
    Jak usłyszałem w radio o katastrofie kilka minut po starcie, to od razu przyszła mi na myśl katastrofa ATRa Utair, który się nie odlodził przed startem. Ciekawe czy przytoczone tu kilka postów wcześniej info o braku odladzania przed startem okaże się prawdziwe, choć gdyby spadł z powodu oblodzenia to trochę nie pasuje mi tu ten rzekomo widziany pożar w powietrzu.

    Na filmie, sekunda po sekundzie jakoś nie widać pożaru, wiem, że video słabej jakości ale ogień pojawia sie dopiero po uderzeniu w ziemię.

    pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez BartEPBY ; 11-02-2018 o 23:06 Powód: Literówka

  2. #42

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SkySurfer_ Zobacz posta
    Zastanawiające są dane zapisane przez FR24 o 11:25utc, a mianowicie: GS 375kts przy wznoszeniu od 5875ft do 6400ft, potem prędkość i wysokość maleją. A148 prawdopodobnie nie wysyła prze ADS prędkości,a FR24 kalkuluje ją na podstawie czasu i odległości pomiędzy przebytymi punktami. Prędkość ta na pierwszy rzut oka wydaje się za wysoka dla tej fazy lotu- o ile nie wynika z bardzo silnego podmuchu wiatru.
    Nie widać takiego wzrostu na flightaware, ale tam też znacznie mniej danych jest (pewnie słabe pokrycie odbiorników ads-b).

    Time (CET) Latitude Longitude Course Direction kts km/h meters Rate Reporting Facility
    N 12:21:00 Left Gate (DME / UUDD) @ niedziela 14:21:00 MSK Airline
    Taxi Time: 1 minutes
    N 12:22:21 Departure (DME / UUDD) @ niedziela 14:22:21 MSK FlightAware ADS-B (SVO / UUEE)
    N 12:22:21 55.3948 37.9030 149° Southeast 427 FlightAware ADS-B (SVO / UUEE)
    N 12:22:47 55.3781 37.9203 152° Southeast 120 222 549 488 FlightAware ADS-B (DME / UUDD)
    N 12:23:36 55.3387 37.9449 161° South 182 336 1,036 430 FlightAware ADS-B (SVO / UUEE)
    N 12:23:55 55.3199 37.9567 160° South 198 367 1,036 157 FlightAware ADS-B (SVO / UUEE)
    N 12:24:11 55.3074 37.9730 143° Southeast 205 380 1,128 593 FlightAware ADS-B (VKO / UUWW)
    N 12:24:32 55.2999 38.0202 99° East 220 407 1,402 700 FlightAware ADS-B (DME / UUDD)
    N 12:24:58 55.2990 38.0769 91° East 246 455 1,676 457 FlightAware ADS-B (VKO / UUWW)
    N 12:25:44 55.2987 38.1874 90° East 289 536 1,951 325 FlightAware ADS-B (DME / UUDD)
    N 12:26:00 55.2988 38.2274 90° East 301 557 2,012 -60 FlightAware ADS-B (DME / UUDD)
    N 12:26:45 55.2995 38.3411 89° East 311 576 1,890 -1,057 FlightAware ADS-B (ZIA / UUBW)
    N 12:27:04 55.2997 38.3926 89° East 322 597 884 -3,176 FlightAware ADS-B (DME / UUDD)

    Dla porównania dane z FR24

    Timestamp,UTC,Callsign,Position,Altitude,Speed,Dir ection
    1518348424,2018-02-11T11:27:04Z,SOV703,"55.299683,38.389309",3250,332 ,87
    1518348414,2018-02-11T11:26:54Z,SOV703,"55.299683,38.365791",5350,332 ,87
    1518348402,2018-02-11T11:26:42Z,SOV703,"55.299358,38.337791",6200,303 ,87
    1518348384,2018-02-11T11:26:24Z,SOV703,"55.299179,38.291958",5800,281 ,89
    1518348372,2018-02-11T11:26:12Z,SOV703,"55.298798,38.261051",5975,330 ,89
    1518348345,2018-02-11T11:25:45Z,SOV703,"55.29863,38.18985",6400,375,9 1
    1518348330,2018-02-11T11:25:30Z,SOV703,"55.29863,38.153416",5875,375, 91
    1518348315,2018-02-11T11:25:15Z,SOV703,"55.29863,38.117226",5625,375, 91
    1518348303,2018-02-11T11:25:03Z,SOV703,"55.298985,38.088684",5525,280 ,90
    1518348288,2018-02-11T11:24:48Z,SOV703,"55.299179,38.054539",5225,247 ,91
    Captain_Matius likes this.

  3. #43

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    To wczesna faza lotu, ale może coś spowodowało, że pilot po prostu przeciągnął?

  4. #44
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Ludzie ze sztabu operacyjnego, może nie wykluczyli, ale uznają za mało prawdopodobne by samolot rozpadł się w powietrzu.
    Filmik był o tyle mylący, że nie pokazywał faktycznego miejsca gdzie nastąpił kontakt z ziemią.
    A podobno jest tam spory lej. Zapewne energia uderzenia plus eksplozja paliwa rozrzuciły szczątki po okolicy.
    https://translate.google.pl/translat...6512%262986512

  5. #45
    Awatar Captain_Matius

    Dołączył
    Oct 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Zapomniałeś o trzeciej i najważniejszej możliwości - samolot może się zacząć rozpadać w powietrzu wskutek zbyt dużych przeciążeń często wywołanych przez wadliwy pilotaż (spanikowany pilot, utrata kontroli, itp), takie wypadki są dość częste w lotnictwie GA choć rzadkie w lotnictwie pasażerskim. Bynajmniej nie postuluje ze coś takiego miało tu miejsce, niepotrzebne niezdrowe spekulacje jak tak naprawdę nic jeszcze nie wiadomo a wszystkie początkowe raporty mogą być nieprawdziwe.


    Sent from my iPad using Tapatalk Pro
    Faktycznie, macie rację, źle zrozumiałem artykuły i wasze wpisy. Widać, że u mnie czytanie jak jestem niewyspany kuleje . Przepraszam za zajęcie czasu


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Bilson likes this.

  6. #46

    Dołączył
    Dec 2016

    Domyślnie

    Gazeta.pl pisze że "Awaria a następnie eksplozja silnika".
    Przyczyna katastrofy AN-148. Awaria Silnika

  7. #47
    Awatar bartoszcze

    Dołączył
    Dec 2016
    Mieszka w
    EPKM

    Domyślnie

    Gazeta.pl przepisuje jakieś obce doniesienia dorzucając nagłówek.
    Jedyne w co bym z tego wierzył, to że piloci próbowali do końca maszynę wyprowadzić z opadania, bo wg ocen zamieszczanych na pprune przez komentatorów o racjonalnym podejściu, to samolot prawdopodobnie uderzył o ziemię z dużą prędkością pod niewielkim kątem.
    To, że uwielbiam "Pilota" Davisa i "Norton N22" Crichtona, nie robi ze mnie specjalisty od lotnictwa ani wypadków lotniczych.

  8. #48
    Awatar echoman

    Dołączył
    Dec 2013

    Domyślnie

    Abstrahując od tego co niektórzy piszą, myślę że powinien być jakiś minimalny stopień segregacji informacji oraz dedukcji "gówni*ych" od tych rzetelnych. Oprócz tego, piszący mogli by czasami pomyśleć nad sensem i logiką tego co piszą w kontekście lotnictwa.
    Nawet same linie lotnicze o to proszą :
    Analizowałem sobie te wykresy i ze znajomymi dochodzimy do paru pytań - czy faktycznie się nie odlodził, bo jeśli tak to dostał pewnie dodatkową warstwę lodu która przyczyniła się do utraty kontroli w powietrzu i przepadł, drugą rzeczą jest prędkość, rurki pitota mogły działać źle dając błędne odczyty i doprowadzając maszynę albo do przeciągnięcia , albo do nadmiernej prędkości gdzie wiem co się stało z An148 w 2011 roku przy takiej okazji.

    Pozdrawiam
    k5 1200mm 2x ;)
    ob. Najlepsza Chełmska szkoła awiacji.
    Asthetic spotter


  9. #49
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Podawanie linków do fejs-zbuka powinno być prawnie karane.
    Proszę kolegę o przekopiowanie i wklejenie na forum, bo ten wspaniały portal społecznościowy skuteczne uniemożliwia mi przeczytanie tej (i jakiejkolwiek innej) wiadomości przez wyskakujące okienka zapraszające do zalogowania/założenia konta.
    przemo-19, radyo, Maciey and 9 others like this.

  10. #50

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    Podawanie linków do fejs-zbuka powinno być prawnie karane.
    Proszę kolegę o przekopiowanie i wklejenie na forum, bo ten wspaniały portal społecznościowy skuteczne uniemożliwia mi przeczytanie tej (i jakiejkolwiek innej) wiadomości przez wyskakujące okienka zapraszające do zalogowania/założenia konta.
    Авиакомпания «Саратовские авиалинии» временно приостанавливает эксплуатацию Ан-148
    Руководством авиакомпании «Саратовские авиалинии» принято решение о временном приостановлении полетов на ВС Ан-148. Заранее приносим извинения за корректировки в расписании авиарейсов.
    Пока идет расследование Межгосударственного авиационного комитета по причинам крушения самолета Ан-148, выполнявшего авиарейс 6В-703 Москва – Орск 11 февраля, авиакомпания «Саратовские авиалинии» обращается к СМИ, чтобы не муссировались слухи и версии. Со своей стороны, мы предоставляем, и будем предоставлять по первому требованию все необходимые документы в следственные органы, чтобы узнать истинные причины аварии самолета. Объективный вывод может быть сделан только по окончании официального расследования.
    Пассажирский самолет Ан-148-100В с регистрационным номером RA-61704 разработан и выпущен конструкторским бюро им. Антонова в 2010 году. Это двухмоторный турбореактивный самолёт, предназначенный для эксплуатации на региональных авиалиниях протяженностью до 4000 км. Современное пилотажно-навигационное и радиосвязное оборудование, применение многофункциональных индикаторов, электродистанционных систем управления полетом самолета позволяют использовать Ан-148-100 на любых воздушных трассах, в простых и сложных метеоусловиях, в том числе на маршрутах с высокой интенсивностью полетов при высоком уровне комфорта для пассажиров и экипажа.
    Авиакомпания «Саратовские авиалинии» имеет в своем воздушном парке шесть самолетов АН-148-100. В парк авиакомпании «Саратовские авиалинии» воздушное судно Ан-148 с бортовым номером RA-61704 поступило в феврале 2017 года. В январе 2018 года самолет прошел форму С-чек, на которой были тщательно проверены, в том числе, агрегаты двигателя, планера, крыла. Форма проводилась в присутствии специалистов предприятия «Мотор Сич», которые ведут совместно с «Саратовскими авиалиниями» техническую эксплуатацию этого типа ВС на предприятии и была подтверждена летная годность самолета. Перед каждым вылетом на рейс самолет проходит форму оперативного обслуживания, перед вылетом рейса 6В-703 Москва-Орск 11 февраля 2018 года также была проведена форма техобслуживания, которая не выявила отклонений на воздушном судне. В этот день, 11 февраля, самолет Ан-148 выполнил несколько авиарейсов: Пенза-Москва, Москва-Саратов, Саратов-Москва и далее, уже с новым экипажем, вылетел из «Домодедово» в Орск. Экипаж рейса менялся в соответствии с планом полета.
    Экипаж самолета состоял из шести человек. Управлял самолетом командир воздушного судна Губанов Валерий Иванович, опытный пилот, образование: закончил Тамбовское высшее военное авиационное училище летчиков имени М.М. Расковой. Пришел в авиакомпанию «Саратовские авиалинии» из компании «Россия», где был пилотом на Ан-148. 5099 общего налета часов, из них на Ан-148 – 2147 часов налета. Второй пилот Гамбарян Сергей Арсенович, 812 часов налета на Ан-148. Перешел в «Саратовские авиалинии» из авиакомпании «Ангара», где также был пилотом на этом типе ВС. В экипаж рейса входили два бортмеханика, которые проводили оперативный осмотр ВС перед вылетом рейса: авиационный техник по радиооборудованию (по приборам и электрооборудованию) Ревякин Андрей Аркадьевич и авиационный техник по планеру и двигателям Сергеев Олег Васильевич. Бортпроводники – Коваль Виктория Олеговна и Славинская Анастасия Владимировна.
    Авиакомпания «Саратовские авиалинии», весь коллектив, глубочайше скорбит вместе с теми, кто потерял родных и близких в результате крушения пассажирского самолета Ан- 148 в Московской области.

    I tłumaczenie przez automat z FB:

    Linie lotnicze linii lotniczych tymczasowo zawiesza operację a-148

    Linie lotnicze przywództwa postanowiły zawiesić loty do, 148. Z góry. Przepraszamy za dostosowanie planu lotu.

    Tak długo jak trwa dochodzenie w sprawie w Komitetu Lotniczego z przyczyn katastrofy, 148, lotu 6 B-703 Moskwa - orska w dniu 11 lutego, linie lotnicze "Saratowie Airlines" Zwraca się do mediów, aby nie mussirovalisʹ plotek i wersji z naszej strony, a my będziemy dostarczać, na pierwszym żądanie, wszystkie niezbędne dokumenty dla organów śledczych, aby poznać prawdziwe przyczyny katastrofy samolotu. Obiektywny wniosek może być złożony jedynie pod koniec oficjalnego dochodzenia.

    ,-148-100 samolot pasażerski o numerze rejestracyjnym ra-61704 został opracowany i wydany przez biuro projektowe. Antonov w 2010 r. Jest to statek powietrzny przeznaczony do eksploatacji na regionalnych liniach lotniczych do 4000 km. Nowoczesne urządzenia pilotažno-nawigacyjne i radiosvâznoe, korzystanie z wielofunkcyjnych wskaźników, systemy kontroli lotu pozwalają na użycie a-148-100 na każdej trasie lotniczej, w prostej i złożonej pogodzie, w tym na trasach o wysokich trasach z wysokim komfortem dla pasażerów i w. Załoga.

    Linie lotnicze linii lotniczych mają sześć samolotów antonov-148-100. W swoim parku lotniczym w Parku Park Airlines, samolot antonov-148, z numerem ra-61704 w lutym 2017 r. W styczniu 2018 r. Formularz c-sprawdzony, który został dokładnie sprawdzony, w tym jednostki silnika, szybowiec, skrzydło. Forma była prowadzona w obecności specjalistów z firmy motor sicz, który współpracował z " liniami lotniczymi techniczną operacją tego typu słońca na enterprise i potwierdził lot statku powietrznego. Przed każdym lotem w locie statek powietrzny przyjmuje formę usług operacyjnych, przed lotem 6 B-703 Moskwa-orska w dniu 11 lutego 2018 r. Przeprowadzono również formę obsługi technicznej, która nie była Ujawnij wszelkie odchylenia w samolocie. Tego dnia, 11 lutego, samolot antonov-148 prowadził kilka lotów: Penza-Moskwa, Moskwa-saratowie, saratowie-Moskwa i dalej, już z nową załogą, poleciał z domodiedowo do orska. Załoga lotu zmieniła się zgodnie z planem lotu.

    Załoga samolotu składała się z sześciu osób. Dowódca statku powietrznego gubanov walerij iwanowicz, pilot pilot, edukacja: ukończył tambovskoe High School Aviation School. Przybył do linii lotniczych "Saratowie Airlines" z Rosji, gdzie był pilotem w a-148. w sumie 5099 godzin, z czego, 148-2147 godzin nalotu. DRUGI PILOT GAMBARÂN SIERGIEJ ARSENOVIČ, 812 godzin nalotu na a-148. Przeniósł się do " linii lotniczych z hangaru, gdzie był również pilotem tego typu słońca. Załoga lotnicza obejmowała dwóch bortmehanika, którzy przeprowadzili operacyjną inspekcję słońca przed lotem: Technik lotnictwa na radiooborudovaniû (instrumenty i elektryczne) revâkin andriej arkadiewiczu i technik lotnictwa na płatowca i silnikach siergiejew oleg wasiliewicz. Bortprovodniki - koval Wiktoria Lachina i slavinskaâ Anastazja Uładzimirauna.

    Linie lotnicze linii lotniczych, cały kolektyw, głęboko pogrążony w żałobie z tymi, którzy stracili swoich bliskich w wyniku katastrofy samolotów pasażerskich a-148 w regionie Moskwy.
    WrobelSwirek and sanfran like this.

  11. #51
    Awatar potwo-or

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    Uziemienie floty raczej sugeruje, że idą w kierunku awarii technicznej a nie błędu załogi...

  12. #52

  13. #53

  14. #54
    Awatar potwo-or

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    A to linia, której samolot się rozbił, będzie miała najlepszy dostęp do śledztwa. Pewnie mają kogoś w komisji i udzielają wyjaśnień...

  15. #55

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Czarne skrzynki są już odczytywane, znaleziono także drugą z zapisem rozmów.

    Cytat Zamieszczone przez Embraer Flyer Zobacz posta
    Ale o uzmieniu Anów-148 pisały linie Saratov w kontekście swojej floty
    Moja wina, rzeczywiście jest oficjalna informacja.

    «Саратовские авиаНинии приостановили эксплуатацию Ан-148 - Đ_кОнОПика и йиСнос - ТАХХ

  16. #56
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    widok z drona na miejsce uderzenia w ziemię


    grindavik likes this.

  17. #57
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Ustalono, że w chwili spadania statek powietrzny był cały, nie było pożaru, do wybuchu doszło po tym, jak samolot spadł - ogłosił Komitet Śledczy.
    https://wiadomosci.onet.pl/swiat/kom...ziemia/h8llyf4
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  18. #58

    Dołączył
    Oct 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    Podawanie linków do fejs-zbuka powinno być prawnie karane.
    Proszę kolegę o przekopiowanie i wklejenie na forum, bo ten wspaniały portal społecznościowy skuteczne uniemożliwia mi przeczytanie tej (i jakiejkolwiek innej) wiadomości przez wyskakujące okienka zapraszające do zalogowania/założenia konta.
    Nie chcesz? Nie klikaj w link. Proste.


    Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka
    witek_s and echoman like this.

  19. #59

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Postujesz na forum ogólnodostępnym. Więc licz się z tym że nie każdy ma konto na instagramie, Twitterze, Facebooku czy innym portalu społecznościowym. Kopiując artykuł, upraszczasz ludziom życie. Popatrz, zamiast przeczytania przez osobę trzecią treści, nabija się niepotrzebnie kolejne posty. Tak samo jak przytrzymanie drzwi podczas wchodzenia / wychodzenia. Nie musisz tego robić, ale się to robi.

  20. #60
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Wg. Avherald, samolot spadł na ziemię w całości.

    Sent from my SM-G903F using Tapatalk
    Pitterek

Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •