Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3 4 5 6 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 100 z 119
Like Tree100Likes

Wątek: 2018.02.11 AN-148 linii Saratov rozbił się pod Moskwą.

  1. #81

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Lucass Zobacz posta
    Mam pytanie czysto teoretyczne: zakładając, że piloci "ogarnęli", jak odbywa się procedura lądowania bez właściwych wskazań prędkościomierza?
    Tutaj masz masę rozwiązań, od włączenia ogrzewania dajnikow, po lądowanie za pomocą GPS z telefonu.
    Jerry likes this.

  2. #82

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Zakładam niesprawność prędkościomierzy nie związaną z zalodzeniem dajników ciśnienia.
    Pytając o "procedurę", chodziło mi nie o sposoby doraźne, tylko o coś zapisanego w regulacjach. Regulacja taka nie może zakładać posiadania przez pilota/ów sprawnego prywatnego telefonu z naładowaną baterią i dodatkowo z modułem GPS. Poza tym posługiwanie się telefonem zamiast trzymanie się istniejącej procedury, jest raczej niedopuszczalne, czyż nie?
    Pytanie tylko czy taka regulacja istnieje?

  3. #83

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lucass Zobacz posta
    Zakładam niesprawność prędkościomierzy nie związaną z zalodzeniem dajników ciśnienia.
    Pytając o "procedurę", chodziło mi nie o sposoby doraźne, tylko o coś zapisanego w regulacjach. Regulacja taka nie może zakładać posiadania przez pilota/ów sprawnego prywatnego telefonu z naładowaną baterią i dodatkowo z modułem GPS. Poza tym posługiwanie się telefonem zamiast trzymanie się istniejącej procedury, jest raczej niedopuszczalne, czyż nie?
    Pytanie tylko czy taka regulacja istnieje?
    Chyba nie ma takiej procedury, ponieważ masz trzy (lub więcej) wskaźniki prędkości.
    Prawdopodobieństwo że wszystkie trzy zejdą jest znikome.
    grindavik likes this.

  4. #84
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Oblodzenie liczników wysokości i panika pilotów, to główne przyczyny niedzielnej katastrofy AN-148 - twierdzą eksperci.
    Rosja: AN-148 rozbił się, bo piloci spanikowali - fakty.interia.pl
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  5. #85
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gregor Zobacz posta
    Oblodzenie liczników wysokości i panika pilotów, to główne przyczyny niedzielnej katastrofy AN-148 - twierdzą eksperci.

    Rosja: AN-148 rozbił się, bo piloci spanikowali - fakty.interia.pl
    "Oblodzenie liczników wysokości", skisłem
    Ani liczników, ani wysokości. Ale to taki tam szczegół.

  6. #86

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    https://wiadomosci.wp.pl/katastrofa-...0903571191425a

    Za zapisów czarnych skrzynek wiemy, że piloci kłócili się praktycznie aż do momentu zderzenia z ziemią. Do końca nie rozumieli, co jest powodem sprzecznych informacji pokazywanych przez przyrządy samolotu.

  7. #87
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lucass Zobacz posta
    Mam pytanie czysto teoretyczne: zakładając, że piloci "ogarnęli", jak odbywa się procedura lądowania bez właściwych wskazań prędkościomierza?
    W przypadku utraty wszystkich prędkościomierzy podchodzi się na tzw. „Pitch+power”, czyli ustawia się odpowiedni dla danej konfiguracji kąt pochylenia i odpowiednie ustawienie ciągu silników. Jeśli dobrze ustawimy te parametry, to i prędkość musi być dobra.

    Wbrew pozorom takie latanie nie jest szczególnie trudne - to podstawowa metoda latania na przyrządy. Problem leży w identyfikacji usterki i w tym, że spora cześć pilotów z powodu używania automatyki albo zapomniała, albo nigdy się nauczyła podstaw.

    W nowych typach samolotów (nowe Airbusy, 787) maja możliwość wyświetlenia zastępczych wskazań prędkości, wyliczanych na podstawie kąta natarcia:
    https://m.youtube.com/watch?v=OESyeZatXQo
    Nie sądzę jednak żeby taki bajer mieli w tym Antonowie
    scomin, PeK, radyo and 7 others like this.

  8. #88

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Chyba nie ma takiej procedury, ponieważ masz trzy (lub więcej) wskaźniki prędkości.
    Prawdopodobieństwo że wszystkie trzy zejdą jest znikome.
    Jak pokazuje życie, choć prawdopodobieństwo znikome, to parę samolotów spadło w ostatnich latach z tego powodu. Kiedyś z ciekawości wyciągnąłem XC-soara w A320 i nawet nie przy oknie, a w środkowym rzędzie złapałem prędkość poziomą i pionową po mniej więcej 10 sekundach. Więcej testów nie było bo pani z załogi bardzo podejrzliwie się przyglądała...

  9. #89

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez angin Zobacz posta
    Jak pokazuje życie, choć prawdopodobieństwo znikome, to parę samolotów spadło w ostatnich latach z tego powodu. Kiedyś z ciekawości wyciągnąłem XC-soara w A320 i nawet nie przy oknie, a w środkowym rzędzie złapałem prędkość poziomą i pionową po mniej więcej 10 sekundach. Więcej testów nie było bo pani z załogi bardzo podejrzliwie się przyglądała...
    Kolega mi nie przeinacza wypowiedzi.

    Napisałem, że prawdopodobieństwo że wszystkie trzy padną jest znikome.
    Nie, że ktoś zapcha lodem, papierem etc.

    A co do latania na pitch i altimetr, to chyba każdy ogarnia to instynktownie.

  10. #90

    Dołączył
    Aug 2008

    Domyślnie

    Czy piloci nie mogli na podstawie sztucznego horyzontu, wysokościomierza i FMS wyjsć z opresji? Cieżko uwierzyć, ze przez padnięty prędkościomierz można się tak rozbić...

  11. #91

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piottrek Zobacz posta
    Czy piloci nie mogli na podstawie sztucznego horyzontu, wysokościomierza i FMS ...
    Nie mogli, bo nie umieli, to już któraś z kolei katastrofa samolotu w Rosji, gdzie piloci popełniają podstawowe błędy.
    Mieli jeszcze Glonass/GPS z którego także nie skorzystali, po prostu braki w szkoleniu.
    ŤКомандир принял неверное решение максимально быстро потерять высоту и вел пилотирование с большим отрицательным тангажем, видимо, пытаясь выйти из облачности — зоны обледенения. Но самолет гражданский, он пилотируется не так, как военный (командир Ан-148 — в прошлом военный летчик. — Примеч. ŤШтормаť). Когда самолет из облаков вышел, две-три сотни метров до земли оставалось — слишком мало, чтобы такой большой самолет успел прекратить снижение без дополнительной потери высоты. Командир, увидев землю, резко потянул штурвал на себя и создал перегрузку, почти в два раза превышающую допустимую. (Согласно летному руководству к Ан-148, максимально допустимая перегрузка при убранной механизации крыла — 2.5g. — Примеч. ŤШтормаť)ť, — заключил специалист.
    https://dailystorm.ru/obschestvo/58-chasov-v-nebe
    GoldenDave likes this.

  12. #92

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Napisałem, że prawdopodobieństwo że wszystkie trzy padną jest znikome.
    Nie, że ktoś zapcha lodem, papierem etc.
    A jaka jest różnica?
    Dla skutków, żeby była jasność.

    Cytat Zamieszczone przez Wojtek73253 Zobacz posta
    Nie mogli, bo nie umieli, to już któraś z kolei katastrofa samolotu w Rosji, gdzie piloci popełniają podstawowe błędy.
    Oj, nie tylko w Rosji, nie tylko.
    Biblijna przypowieść o drzazdze i belce się kłania
    GoldenDave and ruben323 like this.

  13. #93

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Przerazajace to jest, coraz czesciej mam wrazenie ze to nie piloci a operatorzy przyciskow, bez podstawowej wiedzy na temat latania... Zeby to chociaz byla pierwsza katastrofa tego typu na przestrzeni ostatnich lat, czy piloci w ogole nie sledza biezacych newsow, wypadków? Czasami odnosze wrazenie ze spora osob na tym forum ma wiecej pojecia o lataniu niż piloci, przepraszam operatorzy przyciskow

    Sent from my Redmi 4 using Tapatalk

  14. #94

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Tak jak o skokach narciarskich, polityce i alpinizmie...
    Reality check by się przydał

  15. #95

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez emesso1 Zobacz posta
    Przerazajace to jest, coraz czesciej mam wrazenie ze to nie piloci a operatorzy przyciskow
    Mam nadzieję, że to daleko posunięte i niezasłużone uogólnienie. Raczej wyjątek niż reguła.
    QbaqBA likes this.

  16. #96

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    W przeliczeniu na ilość operacji lotniczych na świecie zapewne są to wyjątki. Tyle tylko że w niektórych częściach świata te wyjątki występują jakby częściej.
    Prawda jest też taka, że kiedyś zawód pilota wiązał się z pewnym etosem i elitaryzmem.
    Dziś jest to robotnik najemny, nierzadko na własnym rozrachunku. Wykorzystywany przez szefów, podlegający mobbingowi, często zmęczony, sfrustrowany (bo kasa relatywnie mała, a kredyt wysoko oprocentowany) i z tych powodów mniej sprawny fizycznie i mentalnie. W takich przypadkach o błąd nietrudno. Do tego technika bardzo poszła naprzód i wyręcza pilota za sterami niemal we wszystkim. A jeżeli się pewnych umiejętności stale nie ćwiczy, to one zanikają. Okazuje się to zwykle w najmniej odpowiednim momencie, gdy na ćwiczenia czasu już nie ma.
    przemo-19 likes this.

  17. #97

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lucass Zobacz posta
    Do tego technika bardzo poszła naprzód i wyręcza pilota za sterami niemal we wszystkim. A jeżeli się pewnych umiejętności stale nie ćwiczy, to one zanikają.
    Czyli mamy jak za kierownicą: nie jest sztuką jechać szybko i w miarę pewnie, Sztuką jest bezpiecznie "bolid" zatrzymać w razie "W".
    Tak czy inaczej ubiegły rok był bodajże bez ofiar w lotnictwie cywilnym (komercyjnym)...

  18. #98
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lucass Zobacz posta
    Oj, nie tylko w Rosji, nie tylko.
    Nie tylko ale znacznie częściej w Rosji, po Afryce to statystycznie najbardziej niebezpieczny skrawek terytorium do latania.


    Sent from my iPad using Tapatalk Pro

  19. #99

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Ostatnie i jedyne statystyki jakie widziałem nt. ilości wypadków lotniczych były pokazane na defence24.com jako grafika z 3 lata temu. Najwięcej zdarzeń lotniczych ulokowało się w USA. Drugim państwem z ponad połową mniej zdarzeń to była Wlk. Brytania a trzecia, jeżeli dobrze pamiętam, ku mojemu zaskoczeniu, Kanada. Statystyka obejmowała ogół lotnictwa, czyli GA, loty wojskowe ale nie konflikty zbrojne. W pierwszej 10-tce na pewno nie było żadnego państwa z Afryki. Czy była Rosja, tego nie kojarze. Na bank była Kolumbia i Indonezja.
    To była jedyna infografika jaką widziałem nt. zdarzeń lotniczych dotyczących krajów w jakim się te zdarzenia działy.
    Na pewno słaba gęstość zaludnienia, mało pomocy nawigacyjnych w Rosji czy w większości państw afrykańskich nie pomagają małemu lotnictwu. Ale z drugiej strony ruch lotniczy nad tymi obszarami jest mały i na ogół lotnicy którzy tam się kręcą to miejscowi.

  20. #100

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Porównywanie ilości zdarzeń lotniczych w USA i krajach afrykańskich i Rosji to tak jak porównywanie wypadków rowerzystów w Chinach i Danii. Mam na myśli zarówno skalę jak i kulturę raportowania.

Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3 4 5 6 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •