Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
Like Tree2Likes
  • 1 Post By Scorpio86
  • 1 Post By frik

Wątek: 2018.02.18 ATR linii Aseman Airlines rozbił się w Iranie

  1. #1

    Dołączył
    Mar 2013

    Domyślnie 2018.02.18 ATR linii Aseman Airlines rozbił się w Iranie


    Polecamy

    Na razie nie ma zbyt wielu informacji.

    Katastrofa samolotu w Iranie. Nie Ĺźyje 66 osĂłb - RMF24.pl

    Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez frik ; 20-02-2018 o 22:44 Powód: tytul

  2. #2
    Awatar Pipen

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    ATR-72-212A, reg EP-ATX wykonywał lot EP-3704 z Tehranu do Yasuj. Na pokładzie 60 osób. Podobno problemy techniczne i próba lądowania w przygodnym terenie.

  3. #3
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Iran Aseman Airlines. Przedstawiciele linii potwierdzili, że wszyscy na pokładzie zginęli.
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  4. #4

  5. #5
    Awatar Tresor

    Dołączył
    Sep 2014
    Mieszka w
    5km od EPZP, Poland

  6. #6

  7. #7
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pipen Zobacz posta
    reg EP-ATX
    EP-ATS. 23 latek, długo stał uziemiony, latał od listopada 2017:

    The 23 year old ATR72 plane Reg EP-ATS was grounded for a long time due to lack of parts and was overhauled and put back into service since November 2017.
    Iranian passenger plane crashed with 66 onboard. – News In Flight
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  8. #8
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Znaleziono wrak i pierwsze ciała.

    Trzeba poprawić nazwę linii w temacie. Nie Asesman tylko Aseman.
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  9. #9
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Wrak leży na zaśnieżonym szczycie górskim
    https://www.tvn24.pl/katastrofa-samo...,816668,s.html
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  10. #10

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Ratownicy przekopują zmarznięty śnieg w poszukiwaniu szczątków.


  11. #11
    Awatar bartoszcze

    Dołączył
    Dec 2016
    Mieszka w
    EPKM

    Domyślnie

    Wygląda na to że szli tuż nad górami i prawdopodobnie odrobinę w bok od właściwej ścieżki, a tam góra była o sto metrów wyższa. Szczątki są podobno 30 metrów od szczytu.
    To, że uwielbiam "Pilota" Davisa i "Norton N22" Crichtona, nie robi ze mnie specjalisty od lotnictwa ani wypadków lotniczych.

  12. #12
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin
    tartal likes this.
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  13. #13
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Z avherald:
    On Mar 11th 2018 Iran's AIB released their preliminary report in Persian reporting that according to FDR and CVR the aircraft had been handed over to Yasuj Tower, the autopilot was set to 15,000 feet. Descending through 15,600 feet the crew activated the anti-ice systems. The aircraft levelled off at 15,000 feet on autopilot, the crew set the QNH to 1021 and maintained 15000 feet for about one minute. Then the engines were reduced to idle, the speed reduced to 200 KIAS with the angle of attack increasing, the engines get slightly accelerated. The speed continued to decrease and reached 129 KIAS (minimum maneouvering speed 132 KIAS), the pitch reaches 15 degrees nose up, the engines accelerate to 67% torque. The altitude target is set to 14,000 feet and the aircraft begins to descend at about 600fpm. The speed further reduces to 117 KIAS, a stall warning activates, the crew disengages the autopilot, the aircraft rolls 20 degrees to the left, the pitch reduces to about 9 degrees nose down. Descending through 14200 feet at 137 KIAS the autopilot gets re-engaged, the aircraft rolls right by 12 degrees, the pitch increases to 5 degrees nose down. A GPWS warning "TERRAIN AHEAD! PULL UP!" activates, the autopilot is disengaged, the GPWS warning continues for 12 seconds until impact.

    The AIB continued that there was no technical malfunction of the aircraft, the engines operated in accordance to pilot inputs, all aircraft systems supplied the crew with valid data. Due to the cloud cover the crew remained unaware of the mountains ahead until 2 seconds before impact and rolled the aircraft sharply left in order to avoid the terrain.

    The AIB stated that the crew should have maintained 17,000 feet in accordance with the flight plan, however, descended the aircraft to 15,000 feet followed by a target altitude of 14,000 feet on the autopilot contrary to flight rules. In addition, while the crew was permitted to conduct the flight with the weather data available at the time of departure, the latest weather information provided by Yasuj Tower indicating clouds up to 15,000 feet prohibited the approach to Yasuj according to company procedures due to cloud cover present at the aerodrome, the crew should have diverted to Shiraz or Isfahan planned as alternate aerodromes. Pilot discussions according to the CVR confirm the presence of cloud up to 15,000 feet confirming the accuracy of the weather report by Yasuj Tower. Although the aerodrome was still more than 10km away the crew appeared to be confident the area would be in visual meteorologic conditions. The AIB warns that all of this is first interpretation of first investigation results and is not to be taken as cause of the accident.
    Samolot, przyrządy i silniki sprawne. Zgodnie z instrukcją operacyjną nie powinni byli rozpoczynać podejścia ze względu na pogodę (chmury do 15kft, rozmowy załogi na CVR potwierdzają te dane pogodowe), załoga była przekonana, że nad lotniskiem będą warunki VMC. GPWS krzyczał "Terrain ahead! Pull up!" przez ostatnie 12s lotu. 2s przed uderzeniem samolot wykonał gwałtowny zakręt - najprawdopodobniej wtedy zobaczyli dopiero zbocze.
    RedLite likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  14. #14

    Dołączył
    Dec 2016
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Z avherald:
    Then the engines were reduced to idle, the speed reduced to 200 KIAS with the angle of attack increasing, the engines get slightly accelerated. The speed continued to decrease and reached 129 KIAS (minimum maneouvering speed 132 KIAS), the pitch reaches 15 degrees nose up, the engines accelerate to 67% torque. The altitude target is set to 14,000 feet and the aircraft begins to descend at about 600fpm. The speed further reduces to 117 KIAS, a stall warning activates, the crew disengages the autopilot, the aircraft rolls 20 degrees to the left, the pitch reduces to about 9 degrees nose down.
    Nie łapie co tutaj się stało. Nie monitorowali wskazań? Zapomnieli o prędkości i potem się ratowali przed przeciągnięciem?

  15. #15
    Awatar bartoszcze

    Dołączył
    Dec 2016
    Mieszka w
    EPKM

    Domyślnie


    Polecamy

    Czyli mieli lecieć na 17 tysiącach, zeszli na 14, a góry pod nimi między 13 a 14...
    Jakoś strasznie mi źle na widok tego TERRAIN AHEAD PULL UP.
    To, że uwielbiam "Pilota" Davisa i "Norton N22" Crichtona, nie robi ze mnie specjalisty od lotnictwa ani wypadków lotniczych.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •