Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
Like Tree4Likes
  • 1 Post By noise6
  • 1 Post By G@wron
  • 1 Post By kamikadze
  • 1 Post By angin

Wątek: 2018.03.05 PS28, SP-GBG lądowanie na polu w ololicach VOR WAR

  1. #1
    PMM
    PMM jest nieaktywny

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie 2018.03.05 PS28, SP-GBG lądowanie na polu w ololicach VOR WAR


    Polecamy

    jak podaje tvn warszawa lądowanie w polu w dolocie do EPBC.

    https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informa...lu,254252.html
    Ostatnio edytowane przez hawky ; 05-03-2018 o 18:53

  2. #2
    Awatar noise6

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Pruszcz Gdański

    Domyślnie

    Bardzo ładne lądowanie na zaoranym polu, dobrze że mróz trzyma i nie ma roztopów
    TomaszRT likes this.

  3. #3
    Awatar konradmatyja

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Gaźnik się zlodził??? To świeża maszyna

  4. #4
    Awatar G@wron

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    Będzie nowe paliwo do grzania się babickich szkół
    frik likes this.

  5. #5
    Awatar mux84

    Dołączył
    Jul 2013
    Mieszka w
    5250N01911E

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez noise6 Zobacz posta
    Bardzo ładne lądowanie na zaoranym polu, dobrze że mróz trzyma i nie ma roztopów
    Dziś na EPWA było +5 i słonecznie. Jakby te wertepy były zamarznięte to wątpię czy podwozie by wytrzymało.

  6. #6
    Awatar kamikadze

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    EPMM

    Domyślnie

    Idealne miejsce na awarie . Jeśli podobna sytuacja miałaby miejsce na kręgu to byłby to najpopularniejszy wątek na forum.
    Całe szczęście pilot cały i maszyna nie ucierpiała . W takim terenie mogło dojść do kapotażu a wtedy opuszczenie maszyny byłoby utrudnione. Dziwne ze jeszcze nikt nie wypowiedział się o przyczynach bo napewno kilka osób z forum zna szczegóły
    aviata likes this.

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mux84 Zobacz posta
    Dziś na EPWA było +5 i słonecznie. Jakby te wertepy były zamarznięte to wątpię czy podwozie by wytrzymało.
    Jakby te "wertepy" nie były zamarznięte to wątpię czy samolot byłby cały. Po mrozach -10...-20 stopni przez tydzień ziemia jest zamarznięta na głębokosci ok 0,5m i kilka godzin z temperaturą do +5 rozmrozi co najwyżej 1...2 cm gleby. Bardzo równo zaorane pole i dobrze wybrane. Na łąkach mniej widać i łatwiej trafić przypadkowo w niespodziankę. Przy długotrwałych dodatnich temperaturach zdecydowanie unikałbym tym pojazdem zaoranego pola.
    noise6 likes this.

  8. #8

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Zegrze | EPWA / EPMO

    Domyślnie

    Za TVN24:
    "Pierwsze niepokojące sygnały dostrzegł nad Płońskiem."
    Modlin był w połowie drogi do Babic.

  9. #9
    Awatar kamikadze

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez arek_waw Zobacz posta
    Za TVN24:
    "Pierwsze niepokojące sygnały dostrzegł nad Płońskiem."
    Modlin był w połowie drogi do Babic.
    Ciekawe jakie to były sygnały i co było powodem przerwania pracy silnika

  10. #10

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Pytanie co to były za obajwy, Rotaksowi zdaża się czasem "kaszlnąć" co nie oznacza wcale awarii i nie powoduje zgaśnięcia silnika tylko spadek obrotów mniej lub bardziej znaczący na ułamek sekundy (raz mi się coś takiego zdażyło chwilę po manewrze "0g) ale przez cały lot do lądowania silnik pracował normalnie - zakładam że przez ułamek sekundy doszło mniej paliwa z gaźnika stąd "kaszlnięcie"). Patrząc na położenie Płońska, Babic i miejsce lądowania, to pilot leciał przez wyszogród, więc Modlin średnio teoretycznie był po drodze. Zakładam, że jeśli byłyby poważne sygnały że coś jest nie tak z silnikiem to nikt o zdrowym rozsądku nie leciałby "na około" do domu, tylko lądował w Milewie które jest obok. Podejrzewam, żę konkretne niepokojące objawy wystąpiły dużo późinej bądź w ogóle nie wystąpiły przed awarią, a nad Płońskiem to albo było coś co nie budzi podejrzeń ale już po fakcie mogło zostać z tym skojarzone - jak kaszlnięcie o którym pisałem powyżej albo to wesołą twórczość dziennikarzy niebieskiej stacji. Grunt że było to świetne lądowoanie, bo zaróno pilot cały jak i samolot nadaje się do dalszej eksploatacji.

  11. #11

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Myślę, że to 0g mogło mieć z tym coś wspólnego

  12. #12

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Zegrze | EPWA / EPMO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Patrząc na położenie Płońska, Babic i miejsce lądowania, to pilot leciał przez wyszogród, więc Modlin średnio teoretycznie był po drodze.
    Chyba pomyliłeś Płońsk z Płockiem. Ale oczywiście to nic nie wnosi do tematu. Grunt że nikomu się nic nie stało.

  13. #13
    Awatar noise6

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Pruszcz Gdański

    Domyślnie

    Czy silniki tłokowe na wtrysku są bardziej odporne od gaźników na np ujemne przeciążenia?

  14. #14

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Zasadniczo tak. Gaźniki do wykonywania akrobacji z ujemnymi przeciążeniami muszą być specjalnie skonstruowane.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Miss_Shilling%27s_orifice

    https://en.wikipedia.org/wiki/Pressure_carburetor
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    http://skyisthelimit.aero

  15. #15
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez arek_waw Zobacz posta
    Chyba pomyliłeś Płońsk z Płockiem. Ale oczywiście to nic nie wnosi do tematu. Grunt że nikomu się nic nie stało.
    To najważniejsze ale mimo wszystko nie polecam pchania się nad Warszawę z podejrzeniem niesprawności jedynego silnika. Jest mnóstwo miejsc do lądowania dookoła. Mój znajomy kiedyś tak zginął, że z przypuszczeniem usterki silnika postanowił wrócić na EPBC. Niestety miał racje i silnik obcięło mu nad miastem tak, że już nie było sensownego wyjścia z tej sytuacji.

  16. #16

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PiotrekR Zobacz posta
    To najważniejsze ale mimo wszystko nie polecam pchania się nad Warszawę z podejrzeniem niesprawności jedynego silnika. Jest mnóstwo miejsc do lądowania dookoła. Mój znajomy kiedyś tak zginął, że z przypuszczeniem usterki silnika postanowił wrócić na EPBC. Niestety miał racje i silnik obcięło mu nad miastem tak, że już nie było sensownego wyjścia z tej sytuacji.
    Zasadniczo masz rację, alternatywą jest uzyskanie zgody i wzniesienie się znacznie ponad 2000ft, tak aby w razie czego doszybować do EPBC.

  17. #17
    Awatar przemo1000

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Wilga

    Domyślnie

    Czy te PS28 mają BRSa ? W przypadku awarii nad miastem, bez możliwości dolotu, użycie systemu ratunkowego to chyba najlepsza opcja na "dobre lądowanie"

  18. #18
    Awatar Micha-ek

    Dołączył
    May 2013
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie mają.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •