Pokaż wyniki od 1 do 19 z 19
Like Tree13Likes
  • 1 Post By potir
  • 1 Post By KZ
  • 6 Post By Canonier
  • 2 Post By tomenaa
  • 1 Post By KZ
  • 2 Post By Rosenzweigova

Wątek: 2018.03.11 Eurocopter AS350 w Nowym Jorku wpadł do rzeki

  1. #1

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie 2018.03.11 Eurocopter AS350 w Nowym Jorku wpadł do rzeki


    Polecamy

    Pięć osób zginęło w katastrofie śmigłowca, który w niedzielę wieczorem czasu lokalnego wpadł do East River w Nowym Jorku - poinformowały lokalne władze. Udało się uratować jedynie pilota, który sam zdołał wydostać się z tonącej maszyny.

    Do latających śmiglakami, czy to wyglada na lądowanie autorotacyjne?

    https://www.tvn24.pl/nowy-jork-smigl...,821490,s.html

    https://edition.cnn.com/2018/03/11/u...ent/index.html

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Nie latam, ale to wygląda nawet na całkiem udana autorotacja.

    Pasażerowie się nie wypieli i potopili.

  3. #3
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    N350LH.
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Zdaje się, że podczas wodowania miał napompowane te pływaki. Czy gdyby się nie przewrócił na bok to powinien się na tym utrzymać na wodzie?

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    epgd

    Domyślnie

    Wyjątkowy pech... wedle petapixel i innych źródeł, był to lot z fotografami, drzwi były otwarte, co nawet chyba widać na filmie. Ale niestety to oznaczało, że pasażerowi byli solidnie przypięci uprzężami, chroniącymi przed wypadnięciem gdy wychylają się w czasie lotu. W przypadku wodowania okazało się to śmiertelną pułapką...

    Faktycznie pływaki były napompowane, ale wygląda że pływaki z prawej strony zostały uszkodzone. Być może wodowanie było jak dla nich zbyt gwałtowne.

    Tu prawdopodobne zdjęcia tuż przed wypadkiem: https://twitter.com/EricAdams321/sta...164544/photo/1 - na jednym zdjęć wcześniej widać osobę idącą do heli z bardzo solidną uprzężą.

    Wedle relacji CNN pilot twierdzi, że pasażer bagażem mógł przypadkowo awaryjnie odciąć paliwo:
    https://edition.cnn.com/2018/03/11/u...ent/index.html
    Takie odcięcia chyba były projektowane tak, by przypadkowe włączenie nie było możliwe?
    Canonier likes this.

  6. #6
    Awatar regnar3712

    Dołączył
    Apr 2015

    Domyślnie

    Takie uprzęże nie sa mozliwe do odpiecia samemu, tutaj mowi o tym Jared Polin, który tez leciał takim śmigłowcem

    https://www.youtube.com/watch?v=kMRXfubrcGg

  7. #7

  8. #8
    XNR
    XNR jest nieaktywny
    Awatar XNR

    Dołączył
    Apr 2013

    Domyślnie

    Q mać - leciałem nim kiedyś . . .

  9. #9
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    W newsach mowili ze "luzna torba" uruchomila fuel cutoff switch i w rezultacie obcielo silnik. Na ile to wiarygodne to nie mam pojecia ale slabo to wyglada...
    KZ

  10. #10
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  11. #11

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Dobry artykuł, pewnie tak było. Dla tych, co nie czytali: autor leciał drugim śmigłowcem tej samej firmy i miał safety demo razem z ludźmi, którzy zginęli. Pokazywano im jak działa uprząż i jak przeciąć uwięź, którą uprząż była przymocowana do podłogi. Służy do tego nóż, który jest przymocowany do uprzęży, ale autor nie wiedział dokładnie w którym miejscu, mimo że leciał nie pierwszy raz. Nie jest również pewien w jaki sposób odpinały się pasy. W pechowym śmigłowcu lecieli sami amatorzy, więc byli podekscytowani i przypuszczalnie też się tym nie zainteresowali.

    Ludzie chyba często nie zdają sobie sprawy z zagrożenia. Myślą, że jak można wykupić taki lot to znaczy, że jest to bezpieczne. No i pewnie jest, jeśli wziąć pod uwagę liczbę lotów, ale jak się trochę śledzi temat to widać, że wypadków jest sporo i dużo nie trzeba, żeby do nich doszło. Możecie napisać, że jestem mądry po fakcie, ale jakby mnie ktoś przypiął pasami i uwięzią, a wcześniej zrobił safety demo z jej przecinania, to jestem pewien, że bym się trochę wystraszył, poszukał tego noża i przynajmniej w myślach kilka razy się odciął. W samolocie też, zgodnie z instrukcją, profilaktycznie patrzę, gdzie mam najbliższe wyjście i sprawdzam, czy pasy bez problemu się odpinają, bo wiem, że ci, którzy olewają sprawę (bo słyszeli instrukcję już kilka razy w życiu) w razie czego będą najgłośniej krzyczeć.

    Z drugiej strony możliwe, że nic by im to nie dało, bo już samo wypłynięcie z kabiny po nagłym upadku do zimnej wody to pewnie duże wyzwanie. Już w trakcie opadania powinni przeciąć te linki. Z raportu dowiemy się ile mieli czasu i czy komuś się to dało. Ogólnie w mediach podawali, że ratownicy musieli wycinać pasażerów z tych uprzęży.

    W tej broszurze Airbusa piszą, że przełącznik do odcięcia paliwa znajduje się na panelu podsufitowym: http://airbushelicoptersinc.com/imag..._data_2009.pdf. Czy to prawda? Dosyć dziwne byłoby gdyby torba znalazła się pod sufitem. Wydaje mi się, że była tu kiedyś mowa o wypadku śmigłowca, chyba Mi-2, w którym przyczyną mogło być właśnie nieumyślne wyłączenie dopływu paliwa i tam przełącznik znajdował się w okolicach podłogi.
    PeK, Barrel, michastrain and 3 others like this.

  12. #12

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    W przypadku wypadku Mi-2 w Czystej (ten z Amerykańskim pilotem na helikopterze z krzaków) było to podawane jako hipoteza.
    Ostatnio edytowane przez tomenaa ; 14-03-2018 o 08:35
    Kazor and Canonier like this.

  13. #13
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Canonier Zobacz posta
    W tej broszurze Airbusa piszą, że przełącznik do odcięcia paliwa znajduje się na panelu podsufitowym: http://airbushelicoptersinc.com/imag..._data_2009.pdf. Czy to prawda? Dosyć dziwne byłoby gdyby torba znalazła się pod sufitem. Wydaje mi się, że była tu kiedyś mowa o wypadku śmigłowca, chyba Mi-2, w którym przyczyną mogło być właśnie nieumyślne wyłączenie dopływu paliwa i tam przełącznik znajdował się w okolicach podłogi.
    Wczoraj pokazywali jakas wajche mniej wiecej miedzy fotelami pilotow i teorie ze to jedna z uprzezy sie zaplatala. Czy to faktycznie byla wajcha od odciecia paliwa to hgw... Zwykle newsy wiec niespecjalnie bym im wierzyl.
    Canonier likes this.
    KZ

  14. #14
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft under the rainbow

    Domyślnie

    https://youtu.be/2DYKpbtHWr8
    Od 1:40 gość opisuje różne przełączniki w As350.
    Nie wiem czy każdy egzemplarz ma tak samo rozmieszczone "knefle", ale wersja z czerwoną wajchą na dole, obok ręki pilota, na pewno występuje.


  15. #15
    Awatar Stranger3

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Z drugiej strony możliwe, że nic by im to nie dało, bo już samo wypłynięcie z kabiny po nagłym upadku do zimnej wody to pewnie duże wyzwanie. Już w trakcie opadania powinni przeciąć te linki. Z raportu dowiemy się ile mieli czasu i czy komuś się to dało. Ogólnie w mediach podawali, że ratownicy musieli wycinać pasażerów z tych uprzęży.
    Zdarza mi sie latac w ten sposob i nigdy bym sie nie wypial z uprzezy przed przyziemieniem, kontrolowanym czy nie. Niestety nie ma tu dobrego wyjscia i szanse na wydostanie sie po wodowaniu sa minimalne dla osob, ktore wczesniej tego nie cwiczyly. W przypadku wiekszej ilosci osob moze byc kwestia blokowania sie co wydluza niewielki czas jaki jest dostepny, do tego trzeba poswiecic kilkanascie sekund na przeciecie nozem. Jesli to byli amatorzy to znalezli sie w ekstremalnie trudnej sytuacji.

  16. #16

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie


  17. #17
    Awatar wiler

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPZP/EPZG

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rosenzweigova Zobacz posta
    https://youtu.be/2DYKpbtHWr8
    Od 1:40 gość opisuje różne przełączniki w As350.
    Nie wiem czy każdy egzemplarz ma tak samo rozmieszczone "knefle", ale wersja z czerwoną wajchą na dole, obok ręki pilota, na pewno występuje.
    Jest to wielce prawdopodobna hipoteza - fuel shot off valve (lub kran paliwa na wschód od Odry) znajduje się w B2 na podłodze między fotelami - to ta najmniejsza czerwona wajcha. Łatwo go pociągnąć np paskiem od aparatu.
    W B3e (podobnie w EC130) przenieśli go już nad głowę pilota.

    Ostatnio edytowane przez wiler ; 24-03-2018 o 21:21

  18. #18
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Gruba zadyma się zaczęła po artykule w Vertical Mag.

    https://www.verticalmag.com/news/fly...rs-off-flight/

    Mike'a Reyno, który jest naczelnym Verticala ekipa z tej firemki zaatakowała i oskarżyła o rozpowszechnianie fake newsów. Wpis zilustrowali jego zdjęciem zecwspolnego latania w Vegas.
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  19. #19
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft under the rainbow

    Domyślnie


    Polecamy

    $$$
    Ciekawe ile zarabia(ł) menagement tej firemki że szkoda im było wydać 500 USD na uprząż lotniczą zamiast $50 na budowlaną, i nie stać ich było na kupno działających przecinaków do pasów za $23 USD sztuka... Pewnie grosze ciułali, co tam pasażerowie i piloci

    Edit: Cena za lot bez drzwi minimum $250 za kwadrans w powietrzu, w samym NY latali na 6 maszynach, więc zakup certyfikowanych uprzęży do wszystkich maszyn zwracał się po sprzedaniu 60 biletów (12 lotów jednym śmigłowcem)... Szkoda słów.
    WrobelSwirek and thunderbirds like this.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •