Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
Like Tree5Likes
  • 1 Post By frik

Wątek: 2018.03.15 F/A-18F rozbił się przy podchodzeniu do lądowania w NAS Key West, FL.

  1. #1
    Awatar Reno_Bemowo

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPBC, EKAH

    Domyślnie 2018.03.15 F/A-18F rozbił się przy podchodzeniu do lądowania w NAS Key West, FL.


    Polecamy

    Lot treningowy. Super Hornet z VFA213, załoga sie strzelała i została podniesiona z wody przez s-60 SAR.
    Pzdr, Reno

  2. #2
    Awatar Tom_EPKK

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    KRK/EPKK

    Domyślnie

    Obaj niestety nie przezyli...
    ...My Eyes Can See What Others Cannot...
    EPKK Spotters @Facebook

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tom_EPKK Zobacz posta
    Obaj niestety nie przezyli...
    https://news.usni.org/2018/03/14/nas...t-crew-rescued
    Co tu napisać....

  4. #4
    Awatar Tom_EPKK

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    KRK/EPKK

    Domyślnie

    Milę przed pasem... Świadek twierdzi, że widział ogień a potem samolot spadł. Birdstrike?
    ...My Eyes Can See What Others Cannot...
    EPKK Spotters @Facebook

  5. #5

    Dołączył
    Jul 2015

    Domyślnie

    samolot leży w płytkiej wodzie do góry kołami
    Navy F/A-18 jet crash off Key West leaves 2 aviators dead | Fox News

  6. #6
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    W artykule przytoczonym wyżej Fox pisze o źródle, które przekazało, że samolot podchodził na jednym silniku i drugi przestał pracować.
    A source told Fox News that the jet was flying back on one engine when it lost the other at low altitude.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  7. #7

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Hmmm, dziwne. Dlaczego nie przeżyli? Strzelili się za późno, np. w przechyle po przeciągnięciu? (sądząc po wraku leżącym na plecach).

  8. #8
    Awatar hds.147

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez malgond Zobacz posta
    Hmmm, dziwne. Dlaczego nie przeżyli? Strzelili się za późno, np. w przechyle po przeciągnięciu? (sądząc po wraku leżącym na plecach).
    Jeśli strzelili się w pozycji odwróconej ( lub zbliżonej do niej), to przestaje być dziwne czemu nie przeżyli. Dziwne natomiast jest dlaczego doszło do takiej sytuacji.
    Canon EOS 7D mark II + Canon EF 100-400 mm f/4.5-5.6 L IS USM
    Heavy Weight Photography: https://heavyweightphotography.wordpress.com/
    Paraglider Rider: https://www.instagram.com/paragliderrider/

  9. #9
    Awatar sniekr

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Lublin

  10. #10
    Awatar Reno_Bemowo

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPBC, EKAH

    Domyślnie

    Dla naocznego świadka, ekslpozją mógł być ogień z palnika spowodowany zassaniem ptaka lub pompażem. Póżniej ten sam świadek widział samolot w przechyle, który mógł być powodem asymetrii ciągu.
    Fotele odpaliły ale przy kiepskim dla Nich kącie rolla.

    Przypomina sie wypadek Tomcata z 94r. Albo start greka na TLC w Hiszpanii.
    https://youtu.be/hz2KtAJI0mA

    Pzdr, Reno
    Ostatnio edytowane przez Reno_Bemowo ; 15-03-2018 o 19:58 Powód: adres yt

  11. #11

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez malgond Zobacz posta
    Hmmm, dziwne. Dlaczego nie przeżyli? ...
    Przyczyn może być co najmniej kilkanaście, przy czym należy pamiętać że katapulta to nie gwarancja przeżycia, tylko uniknięcia śmierci we wraku...

  12. #12

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hds.147 Zobacz posta
    Jeśli strzelili się w pozycji odwróconej ( lub zbliżonej do niej), to przestaje być dziwne czemu nie przeżyli. Dziwne natomiast jest dlaczego doszło do takiej sytuacji.
    Właśnie to miałem na myśli. Skoro (podobno) podchodzili z awarią jednego silnika, to chyba powinni podchodzić z zapasem prędkości i być gotowi do "wysiadania" w razie najmniejszych dodatkowych problemów. Nawet jeśli padł im i drugi silnik, to chyba kilka-kilkanaście sekund powinien samolot szybować, dając szansę na pociągnięcie wajchy w jeszcze bezpiecznej pozycji płatowca, a nie od razu walić się na skrzydło. Wygląda na to, że jeszcze coś innego zawiodło - albo ktoś... No cóż, Amerykanie są rzetelni w badaniach, to się pewnie za jakiś czas dowiemy. Ludzi szkoda...

  13. #13
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    obok EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez malgond Zobacz posta
    to chyba kilka-kilkanaście sekund powinien samolot szybować
    spada jak stare ciężkie żelazko - małe skrzydła i brak siły nośnej
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  14. #14
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez tango fox Zobacz posta
    spada jak stare ciężkie żelazko - małe skrzydła i brak siły nośnej
    Nie powiedziałbym żeby te skrzydła były takie małe, są też pasmowe z całkiem rozbudowaną mechanizacją, więc aż tak źle jak Wilga nie lata . Myśliwce mają doskonałość ok. 10. Porównywalnie z małymi samolotami GA. Inną kwestią jest zasilanie w razie niepracujących silników (Super Hornet ma APU). No i jakiekolwiek podwieszenia drastycznie będą zmniejszać doskonałość.
    Kazor likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •