Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 25
Like Tree46Likes

Wątek: 2018.03.15 Rosja - An-12 gubi ładunek złota i diamentów za 370m$

  1. #1
    Awatar Tom_EPKK

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    KRK/EPKK

    Domyślnie 2018.03.15 Rosja - An-12 gubi ładunek złota i diamentów za 370m$


    Polecamy

    Takie cuda tylko w Rosji...
    Startujący z Jakucka An-12 podczas wznosznenia zaczął gubić transport m.in. złota, platyny i diamentów. Precjoza wypadały na pas startowy i przez kolejne 26km lotu podczas wznoszenia.
    Towar wartości prawie 370m$ należy do kompanii geologiczno-górniczej z Kanady.
    Pracowicy lotniska obsługujący lot zostali zatrzymani.

    Tu szczegóły:
    Plane loses its $368 million cargo of gold, platinum and diamonds on takeoff










    Ze zdjęć wynika że to chyba był gruby tailstrike

    Ostatnio edytowane przez hawky ; 15-03-2018 o 23:25 Powód: brak daty
    ...My Eyes Can See What Others Cannot...
    EPKK Spotters @Facebook

  2. #2

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    A gadają, że kasa z nieba nie spada xD
    fpkk, Don Corleone, Jerry and 13 others like this.

  3. #3
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    Swoją drogą to dość ryzykowna ładunek o takiej wartości wozić takim samolotem. Zazwyczaj zamawiający transport chyba bierze pod uwagę co przewozi i czym.

  4. #4
    Awatar lipapa

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    Jeżeli to było źle zabezpieczone, i tailstrike wyniknął z przesunięcia środka ciężkości, to mieli farta że się wysypało ;p
    mcxmcx likes this.

  5. #5

    Dołączył
    May 2015

    Domyślnie

    A może tailstrike i urwanie drzwi luku było skutkiem, a nie przyczyną? Powiedzmy - na lotnisku "wyparowuje" część cennego ładunku, a dalsze rzeczy mają uprawdopodobnić wypadek... bo nie pozbierają wszystkiego.

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Już widzę pilotów którzy celowo rozp**** swój samolot przy starcie bo ktoś wpadł na taki pomysł...
    RedLite, michastrain, frik and 3 others like this.

  7. #7
    Awatar Miras_eM

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Już widzę pilotów którzy celowo rozp**** swój samolot przy starcie bo ktoś wpadł na taki pomysł...
    Wiesz... To jest Rosja i jest wszystko możliwe. Chociaż tu się z Tobą zgadzam,aczkolwiek...
    Patrz w lusterka-spójrz dwa razy
    Samoloty są wszędzie...

    Przekaż 1%: Fundacja Wspierania Ratownictwa Górskiego RADAN 0000283966. Cel szczegółowy (Wpisz która) Grupa GOPR

  8. #8

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Skończcie zganiać na Rosję. Firma wydobywcza z Kanady zleca transport urobku. Gdyby nie żydzili pieniędzy to zamówiliby najnowszego Boeinga z najlepiej opłacaną załogą. A i to nie gwarantowałoby że nic nieprzewidzianego by się nie zdarzyło. Jednak ze względów finansowych stwierdzili że zamówią miejscowego przewoźnika. I stało się.
    Nic się nie dzieje u tego kto nic nie robi. Najlepiej pokazuje to ostatnia katastrofa zawsze bezbłędnych pilotów amerykańskich i ich nigdy nie psujących się samolotów jak F-18. Po prostu ludzie się mylą a sprzęt się psuje.
    zicherka, Dekpol, sprajt2 and 1 others like this.

  9. #9
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Już widzę pilotów którzy celowo rozp**** swój samolot
    były przypadki celowego rozbicia samolotu przez pilotów
    Planeplotter: f1 Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2

  10. #10
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Beteleguese Zobacz posta
    Nic się nie dzieje u tego kto nic nie robi.
    Dokladnie, w Rosji tego lotnictwa jest znacznie mniej (rozumie sie lotow/przewozonych psasazerow, itp) a maja procentowo mase wypadkow, byla o tym juz mowa.

  11. #11
    Awatar Radek 75

    Dołączył
    Oct 2016
    Mieszka w
    EPKS

    Domyślnie

    A czy taki ładunek nie powinien być w jakichś skrzyniach?
    Bo wygląda jakby poukładali luzem.

  12. #12

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mickey93 Zobacz posta
    były przypadki celowego rozbicia samolotu przez pilotów
    Podaj przykłady rozbicia samolotu w celu osiągnięcia korzyści majątkowych.

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Trzeba by mieć mocno nabitą łapę i niezłe jaja żeby trzasnąć tailstrike tak żeby wypadł ładunek ale samolot został względnie cały i zdatny do "normalnego" lądowania...

  14. #14

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Mysle ze to nie przypadek, to rosja... Ustawka na 100%.. zapewne przed startem wsiaklo towaru za te 50mln a incydent to tylko zaslona dymna..

    Sent from my Redmi 4 using Tapatalk
    tango fox likes this.

  15. #15
    Awatar Neoman

    Dołączył
    Apr 2009

    Domyślnie

    Istnieje coś takiego jak maksymalne obciążenie na 1m2 podłogi w samolotach transportowych. Biorąc pod uwagę, że ładunek był bardzo ciężki i w dużych ilościach możliwe, że to było powodem wyrwy w kadłubie. Ale to tylko moja sugestia

  16. #16

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Aż się nie mogę doczekać kolejnego postu

  17. #17

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Pewnie dziura została zrobiona przed lotem ,dla nie poznaki wyrzucili parę sztabek.
    W sumie dziwne ,ze to złoto nie było w skrzyniach.
    -Widzi pan, człowiek taki...zalatany.
    -Jeden, widzisz pan, był...pilotem na samolotach. Ten to był dopiero zalatany.

  18. #18

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Uszkodzenia samolotu An-12 wskazują że wyrwa / wyłom, czy jak to nazwiecie, występuje na drzwiach ładunkowych. Ten samolot ma to do siebie że wrota ładunkowe są pod kątem, circa 30 stopni i przechodzą w ogon maszyny. Tam nie ma uchwytów do zaształowania ładunku, szczególnie takiego jak na zdjęciach.
    Po drugie. Takie ładunki blokuje się siatkami wykonanymi z tych samych materiałów co pasy zabezpieczające używane m in. w tirach. Z tym że w ciężarówkach są to pasy a tutaj w lotnictwie zabezpieczane jest to pasami zszytymi ze sobą, tworzącymi niejako pajęczynę. Na pewno wiecie o czym piszę. Dodatkowo co jakiś czas montuje się sztachety które ształują / blokują ładunek przed przesunięciem przód - tył. Tak to jest robione w samolotach typu An-2, An-12, Ił-76 i C-130. Przynajmniej z takim systemem zabezpieczenia przed przesunięciem i piętrzeniem widziałem wielokrotnie na samolotach. Zawsze przy bardziej wartościowych przedmiotach przewożonych w samolotach są przedstawiciele właściciela ładunku czy w ostateczności jacyś agenci aby nadzorować i sfotografować zamocowanie ładunku.
    Nie wierzę że tutaj było inaczej. Musiał być przedstawiciel firmy wydobywczej plus oczywiście ochrona.
    sprajt2 and ruben323 like this.

  19. #19

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Radek 75 Zobacz posta
    A czy taki ładunek nie powinien być w jakichś skrzyniach?
    Bo wygląda jakby poukładali luzem.
    https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=LbtdG0p7A50

  20. #20

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    A czy koledzy wiedzą ile waży jedna standardowa sztaba złota czy platyny?
    To tak w kontekście ubolewania nad brakiem załadowania ich do skrzyń.
    Mogłyby się pojawić drobne problemy logistyczne z załadunkiem tak "ukrotnionych" sztab.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •