Patrząc na zdjęcia powyżej i różnej maści społecznościówek to trzeba oczekiwać co najmniej czterech ofiar - tyle jest niezbędnych do pilotowania tego samolotu.
Bardzo duże szczęście dla osób postronnych że nikt nie zginął w wyniku tego wypadku.
Różne źródła mówią, że na pokładzie było od 2 do 5 osób.
Prawdopodobnie awaria silnika po starcie i próba powrotu na lotnisko (ale to dość wczesna spekulacja). Okoliczne biura aż się zatrzęsły, gdy samolot spadł.
UPDATE: 2 bodies found, search continues at Port Wentworth military plane crash - News - Savannah Morning News - Savannah, GA
Patrząc na zdjęcia powyżej i różnej maści społecznościówek to trzeba oczekiwać co najmniej czterech ofiar - tyle jest niezbędnych do pilotowania tego samolotu.
Bardzo duże szczęście dla osób postronnych że nikt nie zginął w wyniku tego wypadku.
Pozdrawiam
Konradeck
Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.
I znów korkociąg
W necie napisali , że był to ostatni lot przed zezłomowaniem .
Wczoraj ok. 11:30 czasu lokalnego z lotniska Savannah/Hilton Head w Georgii w USA (bazy Georgia Air National Guard 165th Airlift Wing) wystartował samolot transportowy i rozpoznania pogody WC-130 z 9 osobami na pokładzie – pięcioma członkami załogi i czterema żołnierzami Gwardii Narodowej Puerto Rico. Kierował się do Tucson-Davis Monthan AFB w Arizonie. Wkrótce po oderwaniu od pasa startowego samolot zwalił się na lewe skrzydło i niemal pionowo spadł na ziemię. Spalony wrak znaleziono ok. 2 km od końca pasa niedaleko skrzyżowania Augusta Road (Highway 21) i Gulfstream Road w Port Wentworth.
Rozbity samolot należał do Puerto Rico Air National Guard. W Savannah przechodził rutynową obsługę serwisową. Po jej zakończeniu miał trafić do Aerospace Maintenance and Regeneration Group (AMARG) w Davis Monthan Air Force Base w Arizonie. Tam najprawdopodobniej zostałby zezłomowany.
Nie wiadomo, co było przyczyną katastrofy. Za najbardziej prawdopodobną uznaje się awarię napędu lub błąd pilota. Pogoda w czasie startu była dobra.
Rozbity samolot transportowy i rozpoznania pogody Lockheed WC-130H Hercules nr rej. 65-0968, nr ser. 4110 należał do US Air Force. Wyprodukowano go w 1965 (był jednym z najstarszych Herculesów pozostających w służbie), jako ratowniczy HC-130H. Samolot był podporządkowany 156th Air Wing i wykonywał misje na rzecz Puerto Rico National Guard, monitorując m.in. huragany
Przeczytaj więcej na: Altair Agencja Lotnicza
Zakładki