Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 35 z 35
Like Tree9Likes

Wątek: 2018.05.14 Rozbita szyba w kokpicie

  1. #21
    Awatar gliderman13

    Dołączył
    Sep 2017
    Mieszka w
    FL410

    Domyślnie


    Polecamy

    Pełnotwarzowa z szybką.

    https://youtu.be/3zqMYHkvPPo
    WrobelSwirek likes this.

  2. #22

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie

    Wiatr to jedno, ale dochodzi jeszcze temperatura. W kokpicie pewnie w kilka sekund zrobiło się -50 stopni... Nie mili autopilota, nie mogli od razu zniżać i w tych warunkach kapitan musiał sam pilotować ręcznie... Bo nie wyobrażam sobie, żeby drugi pilot "wysiedział" na swoim miejscu...

    Mam też pytanie - czy w przypadku dekompresji nad górami systemy samolotu automatycznie pokazują załodze na jaką bezpieczną wysokość mogą zejść, czy wymaga to odszukania tej informacji na mapach?

  3. #23

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    EPLL/EPWA/EPPT

  4. #24
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kad-et Zobacz posta
    Mam też pytanie - czy w przypadku dekompresji nad górami systemy samolotu automatycznie pokazują załodze na jaką bezpieczną wysokość mogą zejść, czy wymaga to odszukania tej informacji na mapach?
    EGPWS - ( pull up ) - jeśli działa a w tym przypadku niekoniecznie
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  5. #25

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kad-et Zobacz posta
    Mam też pytanie - czy w przypadku dekompresji nad górami systemy samolotu automatycznie pokazują załodze na jaką bezpieczną wysokość mogą zejść, czy wymaga to odszukania tej informacji na mapach?
    Kontrol powinien udzielic takiej informacji zalodze bardzo szybko.

  6. #26

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    ^^To chyba ACARSem bo z powodu hałasu raczej sobie przez radio nie pogadali .

  7. #27

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Załoga planując lot ma określone w operacyjnym planie lotu escape routes na wypadek awarii silnika lub dekompresji. Problemem jest akceptowanie DCT na takich trasach.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  8. #28
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcuch Zobacz posta
    To chyba ACARSem bo z powodu hałasu raczej sobie przez radio nie pogadali .
    Pogadali, pogadali, byly takie wypadki i zaloga nie miala problemu prowadzenia konwersacji, chociazby slynny Aloha 243 gdzie pol dachu im wywialo.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 21-05-2018 o 20:54

  9. #29

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    okolice Łańcuta

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    slynny Aloha 243
    Przykład nie trafiony. Tam kokpit był cały. Za to w biznesie mieli głośno.

  10. #30
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Na PPRUNE pojawił się bardzo ciekawy wątek w dyskusji.

    Okazuje się, że kapitan po wyrwaniu szyby wykonał ręcznie zawrót o 180st i zniżanie z FL330 do FL230 bez maski tlenowej i bez objawów hipoksji. Wszystko wskazuje na to, że pęd powietrza przez brakujące okno wywoływał w kokpicie efekt ciśnieniowania...
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  11. #31

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    Wszystko wskazuje na to, że pęd powietrza przez brakujące okno wywoływał w kokpicie efekt ciśnieniowania...
    Wywołał, ale minimalny. Ciśnienie dynamiczne jak policzył mnbvcx w poście #18 to zaledwie 100hPa czyli sumaryczne ciśnienie w kokpicie wyniosło około 360 hPa - mniej więcej tyle ile na wysokości 8000 metrów... To nadal dużo za mało do normalnego funkcjonowania przeciętnego człowieka... To raczej efekt indywidulanych predyspozycji kapitana...

  12. #32

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    z tego łamanego tłumaczenia wygląda, że wywaliło też drzwi między kabiną pilotów a pasażerami. Musieli się pewnie sporo namęczyć żeby opanować panikę....

  13. #33
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez unipl Zobacz posta
    z tego łamanego tłumaczenia wygląda, że wywaliło też drzwi między kabiną pilotów a pasażerami. Musieli się pewnie sporo namęczyć żeby opanować panikę....
    Drzwi pewnie otworzyly sie same bo tak ma sie wlasnie stac w momencie dekompresji. W przypadku spadku ciesnienia w kabinie zamek blokujacy drzwi zwalnia.
    lew3k, unipl, przemo-19 and 1 others like this.

  14. #34
    Awatar lew3k

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez unipl Zobacz posta
    z tego łamanego tłumaczenia wygląda, że wywaliło też drzwi między kabiną pilotów a pasażerami. Musieli się pewnie sporo namęczyć żeby opanować panikę....
    Polecam wygoglować sobie pojęcie blow-out panels
    konradeck likes this.

  15. #35
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez lew3k Zobacz posta
    Polecam wygoglować sobie pojęcie blow-out panels
    Blow-out panels w drzwiach do kokpitu w a320? Bedzie ciezko...

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •