Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 35
Like Tree9Likes

Wątek: 2018.05.14 Rozbita szyba w kokpicie

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie 2018.05.14 Rozbita szyba w kokpicie


    Polecamy

    Accident: Sichuan A319 near Chengdu on May 14th 2018, burst windshield

    O takiej akcji jeszcze nie czytałem. Szyba rozbita kompletnie, ranny FO, uszkodzony kokpit, dekompresja a to wszystko nad Himalajami.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Ostatnie podobne to BA5390 niemal 30 lat temu. Wtedy z kokpitu wyssało jeszcze kapitana a powodem były złe śruby użyte do montażu przedniej szyby.
    Szczerze liczę, że wyniki chińskiego dochodzenia będą publicznie dostępne bo zdarzenie jest niezwykle ciekawe. I jeszcze te Himalaje!

    Sent from my SM-G950F using Tapatalk
    shiver likes this.

  3. #3
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie

    myślałem że szyby w samolotach są tak samo jak w samochodach laminowane, a tu wygląda jakby ktoś młotem walnął w hartowane szkło
    Planeplotter: f1 Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2

  4. #4

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Przede wszystkim to są szyby wielowarstwowe i rzadko sie zdarza aby pękła więcej niż jedna warstwa. W BA5390 szyba została wyrwana (wyssana do zewnątrz) razem z ramą bo była zamocowana na śrubach o nieodpowiednim gwincie/małej średnicy, a tu jeśli dobrze rozumiem rozwaliło taflę szkła, która zraniła F/O.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    https://skyisthelimit.aero

  5. #5
    Awatar fulcrum

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Spore te zniszczeniaw kokpicie.
    http://airportal.hu/kiszakadt-a-helyerol-egy-a319-es-pilotafulkejenek-ablaka/
    – A jeśli po drodze coś się zepsuje i będziemy musieli lądować przymusowo na morzu?
    – To byłoby bardzo niefortunne... – odezwał się Hassel chichocząc złośliwie.
    –Zaufajcie wtedy Panu Bogu i firmie Pratt &Whitney.

    Mapa pomników lotniczych w Polsce
    Moje zdjęcia na Flickr

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    WSZYSTKIE ekrany rozbite?! Jak oni lecieli bez przyrządów? Bo przy glass cockpicie nie ma już żadnych dodatkowych, awaryjnych przyrządów, prawda?
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Są, na zdjęciu się nawet załapał analogowy sztuczny horyzont.
    flugzeugwerke likes this.

  8. #8

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Omega98 Zobacz posta
    WSZYSTKIE ekrany rozbite?!
    A co sugeruje, że są rozbite? Wyglądają normalnie (tyle, że są to nowe - LCD a nie CRT z ramkami).

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKA/EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec Zobacz posta
    Są, na zdjęciu się nawet załapał analogowy sztuczny horyzont.
    Chyba jednak cyfrowy...

  10. #10
    Moderator
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Omega98 Zobacz posta
    WSZYSTKIE ekrany rozbite?!
    Raczej żaden.
    Po lewej stronie widać ND, na środku widać parametry silników. Po prawej stronie ciężko coś dojrzeć ze względu na: kąt, z którego było zrobione zdjęcie; oblask słońca na ekranach; kompresję JPG; oraz brak HDR uniemożliwiają wyciągnięcie czegokolwiek z cieni.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    EPPO

  12. #12
    Awatar 12wit

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez shiver Zobacz posta
    Accident: Sichuan A319 near Chengdu on May 14th 2018, burst windshield

    O takiej akcji jeszcze nie czytałem. Szyba rozbita kompletnie, ranny FO, uszkodzony kokpit, dekompresja a to wszystko nad Himalajami.
    Z tymi Himalajami to bym nie przesadzał. Góry tam są ale nie Himalaje.

  13. #13

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Nie takie małe, 7000m musiał trochę przytrzymać ....

  14. #14

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    https://twitter.com/ChinaAvReview/st...%5Etfw&ref_url
    i znowu jak przy lądowaniu na rzece Hudson , były pilot wojskowy i instruktor ... opatrzność wie kiedy im wybrać szychtę

  15. #15

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Hm, na tym zdjęciu z posta #5 wyświetlacze wyglądały jak potłuczone, ale jak mówicie, że to złudzenie, to OK.
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  16. #16

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    To złudzenie , zresztą to są wyświetlacze po stronie wyssanego pilota ... centralne i po stronie kapitana raczej były "w porządku" :


  17. #17
    Awatar mux84

    Dołączył
    Jul 2013

    Domyślnie

    Zastanawiam się na ile to, że była to szyba czołowa, złagodziło przebieg i skutki dekompresji... Napływający z przodu strumień powietrza chyba spowolnił i ograniczył spadek ciśnienia i temperatury.

  18. #18

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie

    dp=q*v^2/2=0.25[kg/m^3]*(200[m/s])^2/2=0.25*40000[Pa]=10000[Pa]=0.1[atm]
    przyjąłem, że na tej wysokości gęstość powietrza jest cztery razy mniejsza niż na poziomie morza.

  19. #19

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Mnie bardziej zastanawia, jak ten pilot wysiedział na swoim fotelu z rześkim wiaterkiem w twarz... No chyba, że się ewakuował na jumpseat za kapitanem.
    maciass likes this.

  20. #20

    Dołączył
    Dec 2016

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez malgond Zobacz posta
    Mnie bardziej zastanawia, jak ten pilot wysiedział na swoim fotelu z rześkim wiaterkiem w twarz... No chyba, że się ewakuował na jumpseat za kapitanem.
    Czy maska aparatu tlenowego mogła by tu pomóc? Jest pełno-twarzowa (z "szybką") czy tylko na nos i usta?

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •