Strona 13 z 31 PierwszyPierwszy ... 3 11 12 13 14 15 23 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 241 do 260 z 604
Like Tree972Likes

Wątek: 2018.07.06 PLF MiG 29

  1. #241

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Badger Zobacz posta
    Wszystko się zgadza. Mówiąc krótko na dzień dzisiejszy jedyne co można zrobić, to zostawić same eFy…? To jest dramat, jeśli mówimy o 40-milionowym kraju.


    Im szybciej podejmiemy decyzję o wycofaniu MiGów i Su, tym mniej pieniędzy wydamy na nietanią eksploatację tych samolotów (zwłaszcza MiGów) o iluzorycznych możliwościach bojowych.

    dranio
    KZ, jarekch and sprajt2 like this.

  2. #242
    Awatar Maciey

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SŁUPSK (EPSK)

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Badger Zobacz posta
    Ale na nowe samoloty nie ma pieniędzy (i długo nie będzie),
    Jak to nie ma na samoloty bojowe, a na 460 POSŁÓW jest? .
    RWD likes this.

  3. #243

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Badger Zobacz posta
    Serwis jest możliwy, tylko trzeba chcieć
    Nie.
    Nie wystarczy chcieć.
    Musi być jeszcze jakiś racjonalny stosunek koszt-efekt.

  4. #244

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez waciak Zobacz posta
    Na MiGu 29 nastapila niekontrolowana utrata paliwa. W strefie mial jeszcze ponad 2 tony paliwa , nagle zaswiecila sie lampka pozostalosc paliwa . Samolot uderzajac w ziemie prawdopodobnie juz nie mial paliwa dlatego taki maly pozar
    Można prosić o źródło?
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  5. #245

    Dołączył
    May 2018

    Domyślnie

    Nie dostaniesz, ale mniej więcej.

  6. #246

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    W strefie czyli TSA01 czy 02?

  7. #247

    Dołączył
    May 2018

    Domyślnie

    A dlaczego nie w TSA 9?

  8. #248

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Bo po awarii robiłby straight-in od zachodu...

  9. #249

    Dołączył
    May 2018

    Domyślnie

    Niekoniecznie

  10. #250

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Przy alarmie o stanie paliwa w TSA09 mógł być wektorowany od wschodu?

  11. #251

    Dołączył
    Nov 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Trooper85 Zobacz posta
    Nie.
    Nie wystarczy chcieć.
    Musi być jeszcze jakiś racjonalny stosunek koszt-efekt.
    Niestety do póki WZL 2 będzie monopolistą nie ma mowy o jednym i drugim.

  12. #252

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Dla tych co chcą rozwiązać jednostki SU-22 i MiG-29. Był taki okres w WP kiedy zezłomowano sprzęt, rozwiązano jednostki a ludzi zwolniono lub przeniesiono. Piszę o BROT-ach. Dzisiaj coś próbuje się kupić, trzeba będzie wyszkolić ludzi, zorganizować od nowa cała logistykę, o dowodzeniu nawet nie wspominając. Utrzymanie lotniska lub ewentualne przywrócenie takowego po latach nieużywania to również spory koszt.
    Chcecie wszystko co jako tako działa zniszczyć bo paru ludzi kosi dobrą kapustę na kupowaniu sprzętu do dwóch typów samolotów. Jakież to Polskie - zaorać by później mieć pretensje że KTOŚ (bo przecież nie MY) zniszczył nam lotnictwo. Tyle przykładów, podjętych fatalnych decyzji a nasz naród dalej brnie w zaorywanie i ułudę że kiedyś coś się odbuduje.
    myszygon, robertus, 12wit and 6 others like this.

  13. #253
    Awatar e-RAV

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Nikt nie mówi o rozwiązywaniu jednostek i nieużywaniu lotnisk. MiGi i Su kiedyś w końcu odejdą, czy tego chcesz, czy nie. Jeśli będziemy na siłę przedłużać ich eksploatację, to co najwyżej możemy ubić kilku pilotów więcej, a nieuniknionego i tak nie powstrzymamy. Dlatego, żeby nie przedłużać na siłę, trzeba jak najszybciej zamawiać nowe samoloty i płynnie je powymieniać w istniejących jednostkach - tak np. jak kiedyś, eskadra po eskadrze, 1 PLM przeszedł z MiGów-21 na -29 (akurat ten temat jest mi bliższy, bo byłem przy pożegnaniu 21 w Mińsku i przekazaniu ich do Malborka). Jednocześnie przeszkalać personel, żeby nie trzeba było "organizować od nowa logistyki", jak piszesz. Filozofia "jest dobrze, niczego nie zmieniajmy" z biegiem lat sprawdza się coraz gorzej.

    Wracając do spraw bieżących: Czy MiGi-29 nadal są uziemione, a jeśli tak, to jak długo jeszcze? Czy Su-22, mające taki sam fotel, też były/są uziemione?
    Omega98 likes this.

  14. #254

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Beteleguese Zobacz posta
    Dla tych co chcą rozwiązać jednostki SU-22 i MiG-29. Był taki okres w WP kiedy zezłomowano sprzęt, rozwiązano jednostki a ludzi zwolniono lub przeniesiono. Piszę o BROT-ach. Dzisiaj coś próbuje się kupić, trzeba będzie wyszkolić ludzi, zorganizować od nowa cała logistykę, o dowodzeniu nawet nie wspominając. Utrzymanie lotniska lub ewentualne przywrócenie takowego po latach nieużywania to również spory koszt.
    Chcecie wszystko co jako tako działa zniszczyć bo paru ludzi kosi dobrą kapustę na kupowaniu sprzętu do dwóch typów samolotów. Jakież to Polskie - zaorać by później mieć pretensje że KTOŚ (bo przecież nie MY) zniszczył nam lotnictwo. Tyle przykładów, podjętych fatalnych decyzji a nasz naród dalej brnie w zaorywanie i ułudę że kiedyś coś się odbuduje.
    ...dodajmy jeszcze kwestię zobowiązań sojuszniczych, której nikt tu nie porusza, a która obliguje nas do utrzymywania pewnych minimów. Zlikwidować kilka eskadr - jaki problem. Po co leczyć chorą nogę czy rękę, skoro można uciąć... W ogóle wszystko zlikwidujmy. Nie będzie wypadków, kosztów, emerytur, itd. Obronimy się honorem, drżyjcie wrogowie.
    Cytat Zamieszczone przez e-RAV Zobacz posta
    (…) Jeśli będziemy na siłę przedłużać ich eksploatację, to co najwyżej możemy ubić kilku pilotów więcej, a nieuniknionego i tak nie powstrzymamy.
    Daruj sobie takie uwagi, dobrze? Zginął oficer, Lotnik. Oby ta ofiara nie poszła na marne. A likwidacja MiG-ów oraz Su właśnie się do tego zalicza. Było już parę postów o "zamawianiu samolotów" i każdy, kto ma jakiekolwiek pojęcie o współczesnym świecie wie, że z dnia na dzień się ich nie wyczaruje. To jest wieloletni proces, budżet na co najmniej dwie kadencje rządu, offset, polityka, gospodarka i tysiące innych rzeczy.
    ahmed799, myszygon, atc_kw and 2 others like this.

  15. #255

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Zginął to zginął, myślę że jeszcze niejeden zginie bo akurat trzeba utrzymać nawyki.

    Zamówienie do dostawy to lat 5-7.
    Czyli spokojnie można rozwiązać cały ten majdan, i w momencie kiedy się już pojawi zamówienie na samoloty rozpocząć organizacje i szkolenie.

    Czas ten sam, efekty podejrzewam lepsze.

    Powiedz mi, jaka "moc" mają T72? Czy to co się teraz przywraca? Ile Toto wytrzyma na polu walki?

    Ile czasu jest szacowany żywot Su22 na współczesnym polu walki?
    Ristori likes this.

  16. #256

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    Ja tam się nie znam ale czytam wątek (ten o flocie) i każda strona ma swoją merytorycznie uzasadnioną rację i przy niej tkwi.
    Zastanawiam się natomiast nad rozwiązaniem płynnym i pośrednim. Wyleasingować samoloty w ilości satysfakcjonującej do utrzymania obrony i zobowiązań, takie do których szeroko ujęty pod każdym względem taktyczno- logistyczno- szkoleniowym (know-how) już posiadamy (wybór oczywiście nie jest długi) ..... a jednocześnie rozpocząć skuteczny i konsekwentny proces wycofywania kosztownej floty o wątpliwej wartości bojowej.
    Za dobre piwo sprzedam ten pomysł komuś z MON-u.

  17. #257
    Awatar e-RAV

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Badger Zobacz posta
    z dnia na dzień się ich nie wyczaruje. To jest wieloletni proces, budżet na co najmniej dwie kadencje rządu, offset, polityka, gospodarka i tysiące innych rzeczy.
    Dlatego uważam, że trzeba zacząć jak najszybciej.

  18. #258
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez e-RAV Zobacz posta
    Czy Su-22, mające taki sam fotel, też były/są uziemione?
    Było powiedziane wczoraj że SU-22 które są teraz w Mirosławcu na czas remontu Świdwina są uziemione.

  19. #259

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maciey Zobacz posta
    Jak to nie ma na samoloty bojowe, a na 460 POSŁÓW jest? .
    Utrzymanie posła przez 4-letnią kadencję kosztuje podatników ok. 1 mln PLN (jakieś 250 tys. rocznie dieta, uposażenie i utrzymanie biura). To daje 560 mln PLN na kadencje (+100 senatorów), co daje jakieś $150 mln. Zgadnij ile można kupić za to współczesnych samolotów bojowych.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    http://skyisthelimit.aero

  20. #260
    Awatar Maro66

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie


    Polecamy

    Przy cenach na jakie przystaje Polska to niecałe dwa F16...
    sniffer, atc_kw and jordanj like this.

Strona 13 z 31 PierwszyPierwszy ... 3 11 12 13 14 15 23 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 07-11-2018, 00:36
  2. 10-07-2018, 15:31
  3. 08-07-2018, 22:48
  4. 08-07-2018, 14:04
  5. 07-07-2018, 23:50
  6. 07-07-2018, 19:31
  7. 07-07-2018, 19:30
  8. 07-07-2018, 19:29
  9. 07-07-2018, 19:11
  10. 07-07-2018, 19:04
  11. 07-07-2018, 18:59
  12. 07-07-2018, 18:58
  13. 07-07-2018, 18:48
  14. 06-07-2018, 18:24
  15. 06-07-2018, 13:57
  16. 06-07-2018, 11:09

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •