Strona 2 z 31 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 604
Like Tree972Likes

Wątek: 2018.07.06 PLF MiG 29

  1. #21
    Awatar e-RAV

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Na pytanie o katapultowanie. "Skoro pilot nie żyje to chyba nie było udane, ale to bardzo dobry fotel ratowniczy K-36 klasy 0-0".
    Kolejny raz brakowało "dociśnięcia" oficjeli pytaniami. Nie chodzi o snucie domysłów, tylko przekazanie bezsprzecznych faktów, już teraz znanych. Np. czy przy zwłokach pilota znaleziono rozwinięty spadochron, czy może np. spoczywało ono w fotelu. Nazwę fotela każdy może sobie wygooglać, więc opowiadanie o tym na konferencji uważam za wykręt (nikt o tę nazwę nie pytał).

  2. #22
    Awatar ajracing

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Tak to na 100% 4103, robiłem jego model i pamiętam ten rozkład plam kamuflażu

  3. #23

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie

    Rozszczelnienie instalacji paliwowej.
    Mniej więcej z potwierdzonego źródła

  4. #24

    Dołączył
    Jul 2014
    Mieszka w
    Sopot

    Domyślnie

    Jakiś czas temu na Ukrainie w piwnicy bloku znaleziono warsztat w którym naprawiano części do samolotów. A skąd części? Domyślcie się...

    Obecnie największym problemem jest brak części zamiennych, które Polska kupuje się poprzez pośrednikówz Białorusi i Ukrainy. Siły Powietrzne posiadają także zapasy otrzymane od Niemców. Jednak i te się kurczą. Polityka kolejnych rządów doprowadziła do tego, że Rosjanie nie kwapią się do sprzedaży części Polsce. Obecnie sprawność polskich MiGów jest utrzymywana na poziomie około 50 procent.
    - Zawdzięczamy to głównie służbie inżynieryjno-technicznej - mówi Dawid Kamizela, dziennikarz Dziennika Zbrojnego. - Maszyny eksploatowane w Siłach Powietrznych RP mają około 30 lat i w tych wariantach, które my używamy nie są już produkowane.
    - Niektóre maszyny są wycofywane i poddawane kanibalizacji, aby utrzymać pozostałe w linii - dodaje Kamizela. - Co jakiś czas słyszy się również o nie do końca oficjalnych drogach, jakimi trafiają do nas niektóre agregaty i części zamienne.
    Czytaj więcej na https://menway.interia.pl/militaria/news-mig-29-eksperci-to-bardzo-dobra-maszyna,nId,2479605#utm_source=paste&
    Mój skromny blog o pomorskich militariach i nie tylko
    http://odwaszegofotokorespondenta.blogspot.com

    Portal historyczny
    http://wiekdwudziesty.pl

  5. #25

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    - namiocik raczej nie skrywa pilota ze spadochronem co rodzi poważne pytanie dotyczace o poprawne działanie K-36, jeżeli na 2 wypadki dwa razy zawodzi fotel to uziemnienie wszystkich K-36 powinno być od zaraz

    Przypominam jak wyglada strzelanie z poziomu 0m AGL https://www.youtube.com/watch?v=oh3c3U5ajWE
    Poprawcie mnie, jeśli się mylę (prośba zwłaszcza do "praktyków").
    Jeśli występuje duża składowa pionowa prędkości (w dół), np. przeciądnięty samolot spada "na płasko" to konieczność zrównoważenia tej składowej redukuje wysokość, na jaką napęd fotela jest w stanie go wynieść. Co przekłąda się na to, że minimalna wysokość bezpiecznego katapultowania wcale nie wynosi 0.

    Smutny dzień.
    Załogom "szybkich" szczęście sprzyjało przez 17 lat.
    atc_kw likes this.

  6. #26
    Awatar e-RAV

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Trooper85 Zobacz posta
    Jeśli występuje duża składowa pionowa prędkości (w dół), np. przeciądnięty samolot spada "na płasko" to konieczność zrównoważenia tej składowej redukuje wysokość, na jaką napęd fotela jest w stanie go wynieść. Co przekłąda się na to, że minimalna wysokość bezpiecznego katapultowania wcale nie wynosi 0.
    Michał Fiszer (praktyk bez wątpienia) mówił o tym dzisiaj w TVN24. O ile czegoś nie poplątałem: jeśli samolot opada z prędkością pionową x m/s, to minimalna wysokość katapultowania wynosi x metrów. Innymi słowy, trzeba wysiąść wcześniej, niż na sekundę przed zderzeniem samolotu z ziemią. Z tym, że poza prędkością opadania ważny jest też kąt wystrzelenia fotela, a o tym Michał nie wspominał.

  7. #27

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Warto wspomnieć iż taki fotel ma kilka "ładunków" jeden do wystrzelania nad statecznik drugi do wyrzucenia w góre , kolejny do odstrzelenia zagłowka i spadochronu sa tez osłony przed duża predkoscią itd... Sporo rzeczy może nie zadziałać

  8. #28
    Awatar jare

    Dołączył
    Aug 2011
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Obydwa silniki przechodziły remont główny w WZL w 2016r

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

  9. #29

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Czy możliwe w takim razie że użył katapulty po tym jak zaczął szorować po polu ? Choć jak na klasyczny CFIT dość krótki jest odcinek na którym samolot wytracił prędkość a z drugiej strony nie ma żadnej większej dziury w ziemi która by powstała przy dużej prędkości pionowej .....

  10. #30
    Awatar Reno_Bemowo

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPBC, EKAH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez suszykuba Zobacz posta
    Rozszczelnienie instalacji paliwowej.
    Mniej więcej z potwierdzonego źródła
    Piszesz o 67..

    pzdr, Reno

  11. #31
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez e-RAV Zobacz posta
    Michał Fiszer (praktyk bez wątpienia) mówił o tym dzisiaj w TVN24. O ile czegoś nie poplątałem: jeśli samolot opada z prędkością pionową x m/s, to minimalna wysokość katapultowania wynosi x metrów. Innymi słowy, trzeba wysiąść wcześniej, niż na sekundę przed zderzeniem samolotu z ziemią. Z tym, że poza prędkością opadania ważny jest też kąt wystrzelenia fotela, a o tym Michał nie wspominał.
    tak są obwiednie do takiego wysiadania.powiedział prędkość opadania razy 4 Ale , w związku ze szczytem lewego statecznika pionowego..czy lecieli parą ? czy leciał sam ?

  12. #32

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Reno_Bemowo Zobacz posta
    Piszesz o 67..

    pzdr, Reno
    Piszę o dzisiejszym

  13. #33

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    No i ? Utrata ciągu silników ? Nie ma sygnalizacji krytycznego poziomu paliwa ? Za wszelką cenę chciał dociągnąć do bazy ?

  14. #34

  15. #35
    Awatar e-RAV

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez CRC Zobacz posta
    tak są obwiednie do takiego wysiadania.powiedział prędkość opadania razy 4
    Czyli jednak poplątałem, dziękuję za skorygowanie. Czyli trzeba się strzelić min. 4 sekundy przed upadkiem. Tyle że jeśli faktycznie był to wyciek paliwa, to czasu było pewnie znacznie więcej.

  16. #36

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie

    Nie, jeśli opadasz 10m/s to trzeba się strzelić minimum 40m nad ziemią.

  17. #37

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Plotki z magla jakoby wrak ma wypuszczone podwozie , próbował siadać awaryjnie na S7 ?

  18. #38
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    o, wiadomo coś o owiewce? znależli ją ? przy samolocie ? gdzieś wcześniej ją zrzucił ?

  19. #39

    Dołączył
    Feb 2013
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    33-letni porucznik pilot myśliwca MiG-29, który w nocy rozbił się pod Pasłękiem (woj. warmińsko-mazurskie), zgłaszał problemy techniczne - informuje RMF FM. Pilot katapultował się, ale nie przeżył wypadku

    RMF FM podaje, że pilot dostał wyraźne polecenie, aby się katapultował. "Porucznik próbował jeszcze wyprowadzić maszynę, ale mu się nie udało. Zabezpieczono już nagrania z wieży kontroli lotów" - zaznacza rozgłośnia.

  20. #40

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    https://www.defence24.pl/iu-szuka-la...su-22-i-mig-29

    Taka ciekawostka po pierwszym wypadku, a teraz jest chyba jeszcze większą ciekawostką...
    sprajt2 and Craft like this.

Strona 2 z 31 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 07-11-2018, 00:36
  2. 10-07-2018, 15:31
  3. 08-07-2018, 22:48
  4. 08-07-2018, 14:04
  5. 07-07-2018, 23:50
  6. 07-07-2018, 19:31
  7. 07-07-2018, 19:30
  8. 07-07-2018, 19:29
  9. 07-07-2018, 19:11
  10. 07-07-2018, 19:04
  11. 07-07-2018, 18:59
  12. 07-07-2018, 18:58
  13. 07-07-2018, 18:48
  14. 06-07-2018, 18:24
  15. 06-07-2018, 13:57
  16. 06-07-2018, 11:09

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •