Strona 29 z 33 PierwszyPierwszy ... 19 27 28 29 30 31 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 561 do 580 z 650
Like Tree1029Likes

Wątek: 2018.07.06 PLF MiG 29

  1. #561
    Awatar Pawel_2404

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wszędzie mnie pełno

    Domyślnie


    Polecamy

    Więc chyba sam eksperyment z założenia był dobrze zrobiony, sprawdzono sekwencje katapultowania i czy manekin oddzielił się od fotela, po wymianie pierścieni

  2. #562

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pawel_2404 Zobacz posta
    Więc chyba sam eksperyment z założenia był dobrze zrobiony, sprawdzono sekwencje katapultowania i czy manekin oddzielił się od fotela, po wymianie pierścieni
    To zasadniczo było celem tych badań, więc to czy samolot się poruszał, czy nie, czy był na ziemi, czy w powietrzu nie miało znaczenia.

    dranio
    Pawel_2404 likes this.

  3. #563

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dranio Zobacz posta
    Wersje szkolne czyli MiG-29UB i Su-22UM3 mają tę prędkość podniesioną dwukrotnie do 150 km/h.
    Co jest powodem? Ryzyko spotkania się foteli po strzale przy mniejszej prędkości?

  4. #564

    Dołączył
    Nov 2008

    Domyślnie

    Rozwieje trochę wasze wątpliwości. Wycinek schematu z procesem katapultowania

    fulcrum likes this.

  5. #565

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Trooper85 Zobacz posta
    Co jest powodem? Ryzyko spotkania się foteli po strzale przy mniejszej prędkości?
    Nie wiem na pewno, ale myślę, że o to chodzi. Co prawda instrukcja podaje, że w MiGu-29UB najpierw zostaje odpalony tylny fotel, a po upływie 1 s następuje odpalenie przedniego fotela.

    dranio

  6. #566

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dranio Zobacz posta
    Co prawda instrukcja podaje, że w MiGu-29UB najpierw zostaje odpalony tylny fotel, a po upływie 1 s następuje odpalenie przedniego fotela.
    W układzie tandem zawsze najpierw idzie tylny fotel. Przynajmniej we wszystkich współczesnych konstrukcjach.
    W Su-22 przy wykonywaniu lotu jednoosobowo na dwumiejscowym "odcina się" tylny fotel i w razie czego od razu wychodzi przedni.

  7. #567

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Trooper85 Zobacz posta
    W układzie tandem zawsze najpierw idzie tylny fotel. Przynajmniej we wszystkich współczesnych konstrukcjach.
    W Su-22 przy wykonywaniu lotu jednoosobowo na dwumiejscowym "odcina się" tylny fotel i w razie czego od razu wychodzi przedni.
    Zgoda. Żeby zmniejszyć ryzyko kolizji foteli po katapultowaniu, w niektórych samolotach (np. F-14) trajektoria katapultowania operatora odchylona jest w lewo, a pilota w prawo.

    dranio

  8. #568
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jedna sekunda zwłoki - całkiem sporo jak na raczej skromny zapas czasu w razie W...

  9. #569

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dranio Zobacz posta
    To zasadniczo było celem tych badań, więc to czy samolot się poruszał, czy nie, czy był na ziemi, czy w powietrzu nie miało znaczenia.

    dranio
    Jeżeli takie testy robi się rutynowo np. raz na rok, to takie podejście ma jakiś sens. Ale z tego co widzę to chyba takich testów nie robi się zbyt często i warto przetestować inne elementy również, a tak grozi za parę miesięcy lub lat możliwy taki scenariusz, że owszem pierścień zadziałał ale ... (mam nadzieję że się mylę)
    ols likes this.

  10. #570

    Dołączył
    Nov 2008

    Domyślnie

    Mnie tylko zastanawia dlaczego ten fotel w czasie testów na poligonie fikołkował do przodu. Skoro na rysunku jest pokazana zupełnie inna trajektoria

  11. #571
    Awatar Reno_Bemowo

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPBC, EKAH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ahmed799 Zobacz posta
    Mnie tylko zastanawia dlaczego ten fotel w czasie testów na poligonie fikołkował do przodu. Skoro na rysunku jest pokazana zupełnie inna trajektoria
    Ciekawe czy fotel koziołkowałby przy prędkości V większej lub równej 75 km/h - (jak podane w rysunku nad dziobem MiGa)
    pzdr, Reno
    thunderbirds likes this.

  12. #572
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ahmed799 Zobacz posta
    Mnie tylko zastanawia dlaczego ten fotel w czasie testów na poligonie fikołkował do przodu. Skoro na rysunku jest pokazana zupełnie inna trajektoria
    Toć chyba z miejsca go strzelali a nie z platformy poruszajacej sie do przodu zresztą
    thunderbirds likes this.

  13. #573
    Awatar Radek 75

    Dołączył
    Oct 2016
    Mieszka w
    EPKS

    Domyślnie

    ,,Oskarżony" zabrał głos:

    Oświadczenie Zarządu Wojskowych Zakładów Lotniczych Nr 2 S.A.

    "Informujemy, że opublikowany 6 listopada 2018 r. na portalu Onet.pl artykuł pt. „Fotel śmierci. Dlaczego zginął kapitan Sobański?” autorstwa Edyty Żemły i Marcina Wyrwała zawiera niepotwierdzone tezy i jest oparty na spekulacjach i opiniach osób, które od kilkunastu lat znajdują się poza strukturami SZ RP. Okoliczności, w jakich doszło do tragicznego wypadku pod Pasłękiem są przedmiotem prac Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego.

    Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 2 S.A. są jednym z podmiotów, które uczestniczą w procesie wyjaśniania przyczyn katastrofy samolotu MiG-29.

    Spółka współpracuje i udziela Komisji wszelkich informacji, o jakie Komisja się zwraca lub uznaje za niezbędne do pełnego wyjaśnienia przyczyn tego tragicznego zdarzenia. W związku z tym, że prace Komisji cały czas trwają, jakiekolwiek medialne spekulacje na temat przyczyn katastrofy są nieuzasadnione."

  14. #574
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    MiG-29UB

  15. #575

    Dołączył
    Nov 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez CRC Zobacz posta
    Toć chyba z miejsca go strzelali a nie z platformy poruszajacej sie do przodu zresztą
    To wyjaśnij dlaczego w feralnym dniu fotel po katapultowaniu z 4103 poleciał do przodu? Chcesz wmówić że samolot nie miał ruchu postępowego?

  16. #576
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Chłopie, a jak miał poleciec fotel, skoro samolot leciał ku ziemi pod duzym kątem.
    lukaszjb likes this.

  17. #577

    Dołączył
    Nov 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bart_K Zobacz posta
    OK, racja, sugerowałem się tym filmikiem https://www.youtube.com/watch?v=oI4iPp-aUvc więc może stąd różnica rozumienia klasy 0-0.
    katapultowanie to zbiór kilkunastu zadziałań w czasie max. 1 s, owiewka jest odstrzeliwana i jest poza linią strzału jak to nazywacie w momencie ruszenia fotela do góry - to ułamki sekund fotel K-36 jest klasy 0 - 0 i bezpiecznie można to zrobić np. przy eksplozji silnika na ziemi i na postoju, i tak mają też zachodnie odpowiedniki, z ograniczeniem v70 obecnie nikt zdrowy na umyśle by nie wsiadł to tego typu s-tu, takie ograniczenia to TS-11 i inne z tamtych lat

  18. #578

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez CRC Zobacz posta
    Chłopie, a jak miał poleciec fotel, skoro samolot leciał ku ziemi pod duzym kątem.
    Przecież na ziemi wylądował kołami...

  19. #579
    Awatar robertus

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    J-L

    Domyślnie

    Celem ćwiczenia było przetestować sam fotel i sekwencję separacji go od pilota, a nie symulować całe zdarzenie.

  20. #580
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez robertus Zobacz posta
    Celem ćwiczenia było przetestować sam fotel i sekwencję separacji go od pilota, a nie symulować całe zdarzenie.
    A można napisać po polsku: „celem ćwiczenia było przetestowanie (...) nie symulowanie całego zdarzenia.” To - na serio - nie boli...
    arafat, parasite and Ikswom like this.
    heliHansa

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc


Strona 29 z 33 PierwszyPierwszy ... 19 27 28 29 30 31 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 07-11-2018, 00:36
  2. 10-07-2018, 15:31
  3. 08-07-2018, 22:48
  4. 08-07-2018, 14:04
  5. 07-07-2018, 23:50
  6. 07-07-2018, 19:31
  7. 07-07-2018, 19:30
  8. 07-07-2018, 19:29
  9. 07-07-2018, 19:11
  10. 07-07-2018, 19:04
  11. 07-07-2018, 18:59
  12. 07-07-2018, 18:58
  13. 07-07-2018, 18:48
  14. 06-07-2018, 18:24
  15. 06-07-2018, 13:57
  16. 06-07-2018, 11:09

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •