Strona 37 z 37 PierwszyPierwszy ... 27 35 36 37
Pokaż wyniki od 721 do 728 z 728
Like Tree1150Likes

Wątek: 2018.07.06 PLF MiG 29

  1. #721
    Awatar Miras_eM

    Dołączył
    May 2012
    Ogi8k likes this.
    Patrz w lusterka-spójrz dwa razy
    Samoloty są wszędzie...

    Przekaż 1,5%: Fundacja Wspierania Ratownictwa Górskiego RADAN 0000283966. Cel szczegółowy (Wpisz która) Grupa GOPR

    Dogadam się po rosyjsku, po angielsku średnio. Nie lubię jankesów. W dodatku słucham Radia "Z" Czy zasługuję już na miano "ruskiego trolla"?
    Aha. I żeby nie było. Ruska też nie lubię. I nie popieram wojny na Ukrainie... Ale nie popieram żadnej wojny. Tych co były w Iraku, Afganistanie czy Syrii też

  2. #722
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Gdańska prokuratura wojskowa prowadzi śledztwo ws. ukrywania usterek w myśliwcach MiG-29 w bazie lotnictwa w Malborku
    https://www.tvp.info/49179123/usterk...ismy-szczegoly
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  3. #723
    Awatar misiurra

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    "W grudniu 2017 r. doszło do pierwszego wypadku maszyny. Samolot z bazy w Mińsku Mazowieckim rozbił się przy podchodzeniu do lądowania. Pilot katapultował się i przeżył."


    Kurcze to się jednak katapultował?

  4. #724
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft over the rainbow

    Domyślnie

    Z powyższego linka:

    Dodaje, że chodzi o żołnierza zawodowego z bazy lotnictwa w Malborku. Śledztwo prowadzone jest „w zakresie ukrywania trzech incydentów lotniczych, zaistniałych od stycznia 2019 roku do końca lutego 2020 roku w trakcie eksploatacji samolotów typu MIG-29, a tym samym działania na szkodę interesu publicznego, przejawiającego się w zapewnieniu bezpieczeństwa lotów”.

    – Jednocześnie należy zaznaczyć, że śledztwo nie jest związane ze śledztwem ws. katastrofy samolotu MiG-29, w wyniku której śmierć poniósł pilot z bazy w Malborku, albowiem dotyczy zdarzeń z późniejszego okresu niż katastrofa – dodaje rzeczniczka.
    O powrocie MiGów do służby poinformowano w listopadzie 2019...
    Kazor likes this.


  5. #725

    Dołączył
    May 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez misiurra Zobacz posta
    "W grudniu 2017 r. doszło do pierwszego wypadku maszyny. Samolot z bazy w Mińsku Mazowieckim rozbił się przy podchodzeniu do lądowania. Pilot katapultował się i przeżył."


    Kurcze to się jednak katapultował?
    Nie, nie katapultował się. Rzetelność dziennikarska...
    mammecyje likes this.

  6. #726

    Dołączył
    Dec 2016

    Domyślnie

    https://www.onet.pl/informacje/onett...wvdgw,79cfc278

    Pełny cytat:

    Prokuratura Okręgowa w Gdańsku oskarżyła trzy osoby o narażenie pilotów Sił Powietrznych RP na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu i w konsekwencji nieumyślne spowodowanie śmierci pilota kpt. Krzysztofa Sobańskiego.

    Jak powiedziała rzeczniczka prasowa Prokuratury Okręgowej w Gdańsku, akt oskarżenia w tej sprawie został skierowany do Sądu Rejonowego w Bydgoszczy.


    Wydział do spraw Wojskowych Prokuratury Okręgowej w Gdańsku prowadził śledztwo w sprawie katastrofy samolotu MIG-29, w wyniku której śmierć poniósł pilot z 22. Bazy Lotnictwa Taktycznego w Malborku – kpt. Krzysztof Sobański.


    Do katastrofy myśliwca doszło w nocy z 5 na 6 lipca 2018 roku w Sakówku pod Pasłękiem w województwie warmińsko-mazurskim podczas rutynowych nocnych lotów szkoleniowych.


    Przed katastrofą pilot zgłaszał problemy techniczne. Od dowództwa dostał polecenie, aby się katapultować.


    Kapitan Sobański katapultował się z samolotu, ale nie zdołał oddzielić się od fotela i runął z nim na pole uprawne w Sakówku. Jego spadochron nie otworzył się. Ciało pilota znaleziono około 200 metrów od wraku samolotu.


    - W wyniku zamontowania pierścienia ścinanego o nieprawidłowych parametrach nie doszło do oddzielenia się pilota od fotela katapultowego, a następnie otwarcia się spadochronu. W wyniku upadku o ziemię pilot poniósł śmierć na miejscu – powiedziała prokurator Wawryniuk.


    Aktem oskarżenia zostały objęte trzy osoby, byli pracownicy Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 2 w Bydgoszczy Grzegorz K., Jerzy D. oraz Zbigniew S., którzy byli odpowiedzialni za opracowanie i wdrożenie do produkcji części zamiennej fotela katapultowego - pierścienia ścinanego, którego parametry znacznie odbiegały od oryginalnych.


    Wadliwe pierścienie zostały zamontowane w fotelach katapultowych w samolotach lotnictwa taktycznego eksploatowanych w Siłach Powietrznych RP.


    - Oskarżonym zarzucono popełnienie dwóch przestępstw: narażenia na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu i w konsekwencji nieumyślnego spowodowania śmierci kpt. Krzysztofa Sobańskiego oraz narażenia innych pilotów Sił Powietrznych RP na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia lub wystąpienia ciężkiego uszczerbku na zdrowiu – dodała prokurator Wawryniuk.


    Oskarżonym grozi do 5 lat pozbawienia wolności.


    Jednocześnie prokurator Wawryniuk powiedziała PAP, że decyzją o umorzeniu wobec stwierdzenia braku znamion czynu zabronionego został zakończony wątek dotyczący samej katastrofy.


    - W toku postępowania ustalono bowiem, że do tego zdarzenia doszło w wyniku niemożliwej do przewidzenia awarii technicznej w skutek niezadziałania automatyki odpowiedzialnej za zamknięcie dopływu paliwa do kolektorów dopalacza silnika lewego – tłumaczyła prokurator Wawryniuk.


    Awaria techniczna spowodowała wyłączenie dopalacza, lecz nie zapobiegła dalszej dystrybucji paliwa, które wydobywało się w sposób gwałtowny z dyszy lewego silnika.


    W trakcie śledztwa wykluczono, aby awaria była spowodowana nieprawidłową obsługą techniczną myśliwca. Decyzja o umorzeniu śledztwa w sprawie katastrofy jest nieprawomocna.


    Czytaj też: Polska Grupa Zbrojeniowa potwierdziła ustalenia Onetu
    Kapitan Krzysztof Sobański, który zginął pod Pasłękiem, był doświadczonym pilotem.


    - Posiadał ponad 800 godzin wylatanych w powietrzu w tym ponad 500 godzin na MiG-29, na których pełnił dyżury bojowe - informował tuż po katastrofie MON.


    MIG-29, który się rozbił pod Pasłękiem, miał numer boczny 4301. Maszyna została pozyskana z Niemiec za symboliczne 1 euro w 2003 roku. Myśliwiec został zbudowany w 1989 r.

  7. #727

    Dołączył
    Jul 2018
    Mieszka w
    Wawa

    Domyślnie

    Trzy bite godziny czytałem. Poziom spekulacji i pewności siebie w stawianych tezach level MASTER. O ile z pierścieniem sobie prawie poradziliście w wyniku częściowego przyznania się WZL, to z paliwem mocno błądzicie.
    Ale może to i dobrze...

  8. #728

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    lekko na południe.

    Domyślnie


    Polecamy

    Cenny i wiele wnoszący wpis, level MASTER.
    Rafalik likes this.

Strona 37 z 37 PierwszyPierwszy ... 27 35 36 37

LinkBacks (?)

  1. 07-11-2018, 00:36
  2. 10-07-2018, 15:31
  3. 08-07-2018, 22:48
  4. 08-07-2018, 14:04
  5. 07-07-2018, 23:50
  6. 07-07-2018, 19:31
  7. 07-07-2018, 19:30
  8. 07-07-2018, 19:29
  9. 07-07-2018, 19:11
  10. 07-07-2018, 19:04
  11. 07-07-2018, 18:59
  12. 07-07-2018, 18:58
  13. 07-07-2018, 18:48
  14. 06-07-2018, 18:24
  15. 06-07-2018, 13:57
  16. 06-07-2018, 11:09

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •