Strona 36 z 37 PierwszyPierwszy ... 26 34 35 36 37 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 701 do 720 z 728
Like Tree1150Likes

Wątek: 2018.07.06 PLF MiG 29

  1. #701

    Dołączył
    Jan 2013
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie


    Polecamy

    zapomniałem dopisać:
    Cytat Zamieszczone przez beaviso Zobacz posta
    Większość dokręca. Ale nic z tego nie wynika .
    Bo najpierw dowalą pneumatykiem ponad wartość, a potem tylko klikną kluczem na zazwyczaj i tak już zbyt mocno dokręconej śrubie. A do tego klucz nigdy nie wzorcowany po zakupie. Nic to nie warte poza "kliknięciem dla efektu" (i czasami + X PLN w cenniku)
    M.
    takie sprawdzenie kluczem dynamometrycznym (albo nawet zwykłym) daje nam przynajmniej jedną, bardzo ważną rzecz: pozwala wykryć, czy śruby są w ogóle dokręcone (awaria klucza pneumatycznego, roztargnienie). To po prostu kolejna warstwa tego "sera szwajcarskiego".
    Bo nikt nie che odjechać z niedokręconymi kołami (a przecież się to zdarza)...
    K

  2. #702
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craft Zobacz posta
    I raz na jakiś czas te klucze się wyrzucało, a ruscy przysyłali nowe.
    W tamtych czasach to pewnie raczej "się wyrzucało" do garażu, albo warsztatu szwagra.

  3. #703

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Z Lotu nie było takiej rzeczy, jakiej nie można było wynieść. Z ITWL zresztą też

  4. #704

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    100 milowy las

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craft Zobacz posta
    Z Lotu nie było takiej rzeczy, jakiej nie można było wynieść. Z ITWL zresztą też
    I to jest patologia!

    I pomyśleć co się działo (dzieje) na wyższych stołkach...

  5. #705

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ano patologia. Takie fuchy wywożone z ITWL, jakie widziałem, to głowa mała. Zużyte klucze dynamometryczne to przy tym małe piwo.

  6. #706
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Trooper85 Zobacz posta
    W tamtych czasach to pewnie raczej "się wyrzucało" do garażu, albo warsztatu szwagra.
    No i prawidłowo, jeśli było do utylizacji ze względu na "resurs".
    Po co marnować?

  7. #707

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    No i prawidłowo, jeśli było do utylizacji ze względu na "resurs".
    Po co marnować?
    Tylko za jakiś czas Pan x wróci ze swoim starym zużytym kluczem do zakładu i podmieni na nowy i nieużywany, bo co, ma mieć uszkodzony jak może mieć nowy?
    mcxmcx, przemo-19 and 12wit like this.

  8. #708

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcus9550 Zobacz posta
    Tylko za jakiś czas Pan x wróci ze swoim starym zużytym kluczem do zakładu i podmieni na nowy i nieużywany, bo co, ma mieć uszkodzony jak może mieć nowy?
    I dlatego śruby filtrów pękają.

    Ciekawe skąd wojsko bierze filtry,bo nie z Inter carsu .Jak to jakiś leżak magazynowy to być może rozpadł
    się ze starości i wkład pozatykał przewody paliwowe.
    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    No i prawidłowo, jeśli było do utylizacji ze względu na "resurs".
    Po co marnować?
    To jest paradoks ,bo jeśli zezłomowali ,a ktoś wziął i używał to marnotrawstwo,a jeśli był zły to ten co wziął to źle dokręcał śruby.
    Choć sam pamiętam masę podziurawionych nie używanych kanistrów 20 l. na złomowisku.

  9. #709
    Awatar misiurra

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    "Katastrofa samolotu MiG-29 pod Pasłękiem. Prokuratura stawia zarzuty"

    https://www.rmf24.pl/fakty/polska/ne...a-,nId,3361203

  10. #710
    Awatar sniffer

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Leszno

    Domyślnie

    Heh, na WP z kolei piszą jeszcze jedną ciekawostkę:

    "Co ważne, odpowiedzialność może ponieść także wojskowy, którego zadaniem było odebrać maszynę po remoncie."

    1. Czy tu chodzi o pilota, który maszynę odbiera i przyprowadza do bazy macierzystej?
    2. Czy istnieje w ogóle szansa na negatywny odbiór w takim przypadku jaki miał miejsce? Jak miał stwierdzić tą wadę? Chyba tylko strzelając jakiegoś manekina
    Valdi, jordanj, sprajt2 and 2 others like this.

  11. #711

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Może nie odebrać,gdyby fotel nie był przykręcony,czegoś brakowało lub był zamontowany tył na przód itp.
    Samego działania katapulty nie sprawdzi ,musi zawierzyć mechanikom.
    I to WZL ponosi odpowiedzialność za wykonanie usługi,pilot jest klientem.
    pasazernagape and jordanj like this.

  12. #712
    Awatar sniffer

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Leszno

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sniffer Zobacz posta
    Samego działania katapulty nie sprawdzi ,musi zawierzyć mechanikom.
    No i zawierzył... A teraz może mieć z tego tytułu problemy.

  13. #713

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sniffer Zobacz posta
    2. Czy istnieje w ogóle szansa na negatywny odbiór w takim przypadku jaki miał miejsce? Jak miał stwierdzić tą wadę? Chyba tylko strzelając jakiegoś manekina
    Poprawcie mnie, jeżeli jestem zbyt naiwny/za bardzo oderwany od rzeczywistości:
    Zlecam firmie remont fotela - powinienem zlecić to producentowi, ale z nim jestem na bakier, to zlecam komuś innemu.
    Wiem, że ten ktoś inny może mieć nieaktualną lub niekompletną dokumentację (a może w tym problem, że myślę że ma dobrą?)
    Zważywszy na powyższe, po wykonaniu remontów sprawdzam jeden fotel wyrywkowo czy wszystko jest w porządku.
    Ja bym to tak zrobił, ale zaznaczam, że nigdy nie byłem w wojsku.

  14. #714
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    Byc moze tyle juz bylo zlecen dorabiania roznych czesci, ze gdyby kazde rozwiazania testowano, to by zabraklo systemow na ktorych dany test moglby zostac przeprowadzony. W koncu liczbe sprawnych Mig 29 polskie lotnictwo ma ograniczona.
    jordanj likes this.

  15. #715
    Awatar sniffer

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Leszno

    Domyślnie

    To czy byłeś w wojsku to raczej nie ma tu znaczenia. Ja też nie.
    Wychodzi na to, że testy części która nie jest oryginalna spaliły na panewce. I teraz nie mam na myśli pilota odbierającego, lecz proces dużo wcześniejszy. Ciekawe ile jeszcze jest takich części zainstalowanych w MiG'aczach

  16. #716
    Awatar Darecki

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Płock

  17. #717
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Darecki Zobacz posta
    MON napisał:


    Dotychczasowe wypłaty to łącznie kilkaset tysięcy złotych. Wypłacono, m.in. zapomogę, odszkodowanie, odprawę mieszkaniową, odprawę pieniężną. Dodatkowo wypłacana jest wysoka renta. Wdowa została zatrudniona w strukturach wojska w jednostce, którą sama wybrała.”

    Kto kłamie?

  18. #718
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft over the rainbow

    Domyślnie

    Więcej szczegolow:
    https://www.gov.pl/web/obrona-narodo...fa-sobanskiego

    Artykuł z Onetu to odgrzewany co parę miesięcy kotlet (i to odgrzewany prawie słowo w słowo). Współczucie daje dobrą klikalnosc widać.
    jordanj and mammecyje like this.


  19. #719
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MarkPol Zobacz posta
    Poprawcie mnie, jeżeli jestem zbyt naiwny/za bardzo oderwany od rzeczywistości:
    Zlecam firmie remont fotela - powinienem zlecić to producentowi, ale z nim jestem na bakier, to zlecam komuś innemu.
    Wiem, że ten ktoś inny może mieć nieaktualną lub niekompletną dokumentację (a może w tym problem, że myślę że ma dobrą?)
    Zważywszy na powyższe, po wykonaniu remontów sprawdzam jeden fotel wyrywkowo czy wszystko jest w porządku.
    Ja bym to tak zrobił, ale zaznaczam, że nigdy nie byłem w wojsku.
    Temat wałkowany w równoległym wątku o wycofaniu 22 i 29.
    Dorabianą część można przetestować w warunkach laboratoryjnych, bez strzelania fotela.
    Tylko żeby to zrobić to całe dorabianie musi się trzymać jakiś norm i zasad przyjętych w cywilizowanym świecie.
    Znaczy, że osoba wykonująca dokumentację wykonawczą wie co to za część, jakie ma zadanie i jakimi właściwościami ma się charakteryzować. Bo to determinuje dobór materiału i rodzaj obróbki. Mając gotowy element poddaje się go stosownym próbom. Jak się robi cała serię, to dla świętego spokoju i przyzwoitości można nawet wyrywkowo sprawdzić kilka sztuk.
    A jak się robi na zasadzie "Józiu, zrób taki pierścionek" to efekt jest jaki jest.
    W poważnym zakładzie zajmującym się obsługą statków powietrznych sytuacja nie do pomyślenia. A w WZL-2 się zdarzyła.
    Ostatnio edytowane przez Trooper85 ; 03-12-2019 o 00:05 Powód: uzupełnienie
    Omega98, grucha_e46, tawal and 6 others like this.

  20. #720
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie


    Polecamy

    We wtorek rano widok MiG-a 29 wzbudził niemałe poruszenie
    https://malbork.naszemiasto.pl/malbo...ar/c15-7451911
    pwaos likes this.
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

Strona 36 z 37 PierwszyPierwszy ... 26 34 35 36 37 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 07-11-2018, 00:36
  2. 10-07-2018, 15:31
  3. 08-07-2018, 22:48
  4. 08-07-2018, 14:04
  5. 07-07-2018, 23:50
  6. 07-07-2018, 19:31
  7. 07-07-2018, 19:30
  8. 07-07-2018, 19:29
  9. 07-07-2018, 19:11
  10. 07-07-2018, 19:04
  11. 07-07-2018, 18:59
  12. 07-07-2018, 18:58
  13. 07-07-2018, 18:48
  14. 06-07-2018, 18:24
  15. 06-07-2018, 13:57
  16. 06-07-2018, 11:09

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •