zapomniałem dopisać:
takie sprawdzenie kluczem dynamometrycznym (albo nawet zwykłym) daje nam przynajmniej jedną, bardzo ważną rzecz: pozwala wykryć, czy śruby są w ogóle dokręcone (awaria klucza pneumatycznego, roztargnienie). To po prostu kolejna warstwa tego "sera szwajcarskiego".
Bo nikt nie che odjechać z niedokręconymi kołami (a przecież się to zdarza)...
K
Z Lotu nie było takiej rzeczy, jakiej nie można było wynieść. Z ITWL zresztą też
Ano patologia. Takie fuchy wywożone z ITWL, jakie widziałem, to głowa mała. Zużyte klucze dynamometryczne to przy tym małe piwo.
I dlatego śruby filtrów pękają.
Ciekawe skąd wojsko bierze filtry,bo nie z Inter carsu .Jak to jakiś leżak magazynowy to być może rozpadł
się ze starości i wkład pozatykał przewody paliwowe.
To jest paradoks ,bo jeśli zezłomowali ,a ktoś wziął i używał to marnotrawstwo,a jeśli był zły to ten co wziął to źle dokręcał śruby.
Choć sam pamiętam masę podziurawionych nie używanych kanistrów 20 l. na złomowisku.
"Katastrofa samolotu MiG-29 pod Pasłękiem. Prokuratura stawia zarzuty"
https://www.rmf24.pl/fakty/polska/ne...a-,nId,3361203
Heh, na WP z kolei piszą jeszcze jedną ciekawostkę:
"Co ważne, odpowiedzialność może ponieść także wojskowy, którego zadaniem było odebrać maszynę po remoncie."
1. Czy tu chodzi o pilota, który maszynę odbiera i przyprowadza do bazy macierzystej?
2. Czy istnieje w ogóle szansa na negatywny odbiór w takim przypadku jaki miał miejsce? Jak miał stwierdzić tą wadę? Chyba tylko strzelając jakiegoś manekina
Może nie odebrać,gdyby fotel nie był przykręcony,czegoś brakowało lub był zamontowany tył na przód itp.
Samego działania katapulty nie sprawdzi ,musi zawierzyć mechanikom.
I to WZL ponosi odpowiedzialność za wykonanie usługi,pilot jest klientem.
Poprawcie mnie, jeżeli jestem zbyt naiwny/za bardzo oderwany od rzeczywistości:
Zlecam firmie remont fotela - powinienem zlecić to producentowi, ale z nim jestem na bakier, to zlecam komuś innemu.
Wiem, że ten ktoś inny może mieć nieaktualną lub niekompletną dokumentację (a może w tym problem, że myślę że ma dobrą?)
Zważywszy na powyższe, po wykonaniu remontów sprawdzam jeden fotel wyrywkowo czy wszystko jest w porządku.
Ja bym to tak zrobił, ale zaznaczam, że nigdy nie byłem w wojsku.
To czy byłeś w wojsku to raczej nie ma tu znaczenia. Ja też nie.
Wychodzi na to, że testy części która nie jest oryginalna spaliły na panewce. I teraz nie mam na myśli pilota odbierającego, lecz proces dużo wcześniejszy. Ciekawe ile jeszcze jest takich części zainstalowanych w MiG'aczach
MON napisał:
”
Dotychczasowe wypłaty to łącznie kilkaset tysięcy złotych. Wypłacono, m.in. zapomogę, odszkodowanie, odprawę mieszkaniową, odprawę pieniężną. Dodatkowo wypłacana jest wysoka renta. Wdowa została zatrudniona w strukturach wojska w jednostce, którą sama wybrała.”
Kto kłamie?
Więcej szczegolow:
https://www.gov.pl/web/obrona-narodo...fa-sobanskiego
Artykuł z Onetu to odgrzewany co parę miesięcy kotlet (i to odgrzewany prawie słowo w słowo). Współczucie daje dobrą klikalnosc widać.
Temat wałkowany w równoległym wątku o wycofaniu 22 i 29.
Dorabianą część można przetestować w warunkach laboratoryjnych, bez strzelania fotela.
Tylko żeby to zrobić to całe dorabianie musi się trzymać jakiś norm i zasad przyjętych w cywilizowanym świecie.
Znaczy, że osoba wykonująca dokumentację wykonawczą wie co to za część, jakie ma zadanie i jakimi właściwościami ma się charakteryzować. Bo to determinuje dobór materiału i rodzaj obróbki. Mając gotowy element poddaje się go stosownym próbom. Jak się robi cała serię, to dla świętego spokoju i przyzwoitości można nawet wyrywkowo sprawdzić kilka sztuk.
A jak się robi na zasadzie "Józiu, zrób taki pierścionek" to efekt jest jaki jest.
W poważnym zakładzie zajmującym się obsługą statków powietrznych sytuacja nie do pomyślenia. A w WZL-2 się zdarzyła.
Ostatnio edytowane przez Trooper85 ; 03-12-2019 o 00:05 Powód: uzupełnienie
https://malbork.naszemiasto.pl/malbo...ar/c15-7451911We wtorek rano widok MiG-a 29 wzbudził niemałe poruszenie
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Zakładki