Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 35
Like Tree52Likes

Wątek: 2018.08.01 B738 Smartwings dla Travel Service wypadł z pasa w Pardubicach

  1. #1

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie 2018.08.01 B738 Smartwings dla Travel Service wypadł z pasa w Pardubicach


    Polecamy

    Wczoraj o 18:12 czasu lokalnego podczas lądowania B738 N624XA wyjechał za koniec pasa startowego.

    Film:
    https://www.youtube.com/watch?v=VRcyJ5QQS_8

    Pogoda dobra, pas 2500 metrów...
    Ostatnio edytowane przez hawky ; 03-08-2018 o 13:29 Powód: brak daty

  2. #2
    Awatar Tom_EPKK

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    KRK/EPKK

    Domyślnie

    Zapomnieli rewersy włączyć? Widać, że dopiero pod koniec działają...
    ...My Eyes Can See What Others Cannot...
    EPKK Spotters @Facebook

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Słychać je po przyziemieniu ale były tylko otwarte, silniki na idle. Biorąc pod uwagę stan pasa nie jest to dziwne.
    GoldenDave likes this.

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Bardzo późno się przyziemił, na granicy strefy albo wręcz kawałek za nią mam wrażenie. Rewersy wkręcili jak zobaczyli ze mogą się nie wyrobić ale na małych prędkościach są one znacznie mniej efektywne niż na dużych i tych parunastu metrów zabrakło. Szkoda załogi bo pewnie będą mieli przez to sporo nieprzyjemności
    Symbian, shiver, Gabor and 2 others like this.

  5. #5
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    To Swiftair dla SmartWings'a

  6. #6
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin
    Witold212 and grindavik like this.
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  7. #7
    Awatar pyza_snk

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Sanok

    Domyślnie

    Co tam ewakuacja... Fotkę z żonka musi cyknąć...
    grindavik, myszygon, Bangi and 2 others like this.
    Aparat+Obiektywy:)

  8. #8

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Gdzie ewakuacja?

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez S.W.A.T Zobacz posta
    To Swiftair dla SmartWings'a
    Te Amerykance już się raz popisali w Heraklionie, samolot chyba do dziś stoi..

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez HanZel Zobacz posta
    Te Amerykance już się raz popisali w Heraklionie, samolot chyba do dziś stoi..
    Tak się "zlomuje" z ubezpieczenia.
    GoldenDave and lew3k like this.

  11. #11
    Awatar Gabor

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    Oprócz poźnego przyziemienia myslę,że w dużym stopniu ciężar samolotu.Przecież to nie jest LC gdzie ludzie oszczędnie gospodarują dostępnym limitem bagażu.W czarterach zabiera sie ze soba na tydzień dwie skrzynie bagażu a do tego jeszcze siatke prezentów

  12. #12

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Koła stoją twardo na gruncie, więc jest OK. Nie dostaną ubezpieczenia na złomowanie.

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Koła stoją twardo na gruncie, więc jest OK. Nie dostaną ubezpieczenia na złomowanie.
    Mówię o tym pierwszym.
    lew3k likes this.

  14. #14
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Przyziemienie na pewno pozne ale chyba jeszcze w strefie. Wg mnie rewers mieli wlaczony od poczatku tylko z uwagi na duza predkosc nie wyrzucal jeszcze wody do przodu co mialo miejsce pod koniec rozbiegu. Zauwazcie jaki jest stan pasa - cały jest "połatany" wiec pewnie nierowny, o czym moga swiadczyc efekty dwiekowe , ktore robilo dziecko - jazda jak po tarce. W takich warunkach zwlaszcza na mokrym pasie (tutaj taki byl) antiskid czyli samolotowy ABS nie hamuje efektywnie - prawie caly czas odpuszcza (co tez jest odczuwalne w srodku jak jazda po "tarce")
    Bardzo przypomina podobny incydent z Katowic jeszcze na starym pasie.
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 03-08-2018 o 10:52
    Gabor, GoldenDave and Mimis like this.

  15. #15

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    Od kiedy to w czarterach nie ma limitu bagażu? Zwykle około 20kg na osobę to max...

  16. #16

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Wrocław, Poland, EPWS

    Domyślnie

    jak bardzo to jest niebezpieczne w tym przypadku? czy jest możliwe wepchnięcie samolotu z powrotem, umycie podwozia i dalsza eksploatacja? Co w tym złego, że aż tak poważnie się do tego podchodzi? Czy jest możliwe na koniec zrobić ostry wiraż, np w droge kołowania, aby mieć jeszcze tam trochę drogi?

  17. #17
    Awatar Gabor

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Milek1 Zobacz posta
    Od kiedy to w czarterach nie ma limitu bagażu? Zwykle około 20kg na osobę to max...
    Travel service wg strony przewozika ma limit 1 bagaz rej na osobe plus pokladowka razem 28 kg (20+8).Uwazasz ze to malo?Duzo widujesz ludzi w LC z takim bagazem bo ja nie
    GoldenDave likes this.

  18. #18

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Przyziemienie na pewno pozne ale chyba jeszcze w strefie. Wg mnie rewers mieli wlaczony od poczatku tylko z uwagi na duza predkosc nie wyrzucal jeszcze wody do przodu co mialo miejsce pod koniec rozbiegu. Zauwazcie jaki jest stan pasa - cały jest "połatany" wiec pewnie nierowny, o czym moga swiadczyc efekty dwiekowe , ktore robilo dziecko - jazda jak po tarce. W takich warunkach zwlaszcza na mokrym pasie (tutaj taki byl) antiskid czyli samolotowy ABS nie hamuje efektywnie - prawie caly czas odpuszcza (co tez jest odczuwalne w srodku jak jazda po "tarce")
    Bardzo przypomina podobny incydent z Katowic jeszcze na starym pasie.
    Może prędkość na podejściu zbyt duża, w związku z tym przyziemienie daleko i w dodatku źle dobrany autobrake?

  19. #19

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    @supermajku Samolot przejdzie przegląd, odczyta się zapisy przeciążeń z QAR i jeśli nie będzie uszkodzeń to powróci szybko do eksploatacji. Czasami jest tak, że na zdjęciu wygląda OK, a jak obejdziesz samolot zobaczysz małe wybrzuszenie, które jest np. skutkiem uszkodzonej wręgi co oznacza poważną naprawę strukturalną.

    Ostry wiraż może skończyć się przewróceniem samolotu, urwaniem skrzydła, rozlaniem paliwa na silnik i pożarem. Kiedyś w BZG próbowali po nieustabilizowanym podejściu hamować tak Phenomem 100, szczęśliwie to mały samolot i nie stało się to co opisałem przed chwilą, ale nie wyszło im i skończyli w trawie dużo dalej niż ten Boeing.
    fpkk, MaciekK84 and supermajku like this.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    https://skyisthelimit.aero

  20. #20
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez luktr Zobacz posta
    Może prędkość na podejściu zbyt duża, w związku z tym przyziemienie daleko i w dodatku źle dobrany autobrake?
    Przyczyn moze byc duzo ale nawet w takim przypadku mozna uzyc manual breaking, ktore spokojnie zatrzymaloby samolot w normalnych warunkach. Wiec albo mieli jakas usterke albo tak jak mowie - stan pasa jest taki jak w Katowicach kiedys.
    fpkk and grindavik like this.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •