Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 44
Like Tree13Likes

Wątek: 2018.08.04 Junkers 52 Ju-Air HB-HOT rozbił się w Szwajcarii

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie 2018.08.04 Junkers 52 Ju-Air HB-HOT rozbił się w Szwajcarii


    Polecamy

    Avherald donosi, że dziś "Ciotka Ju" rozbiła się o zbocze góry w Szwajcarii. Nic nie wiadomo na razie o ofiarach, ale na zdjęciu z helikoptera wygląda to bardzo źle. Link: Crash: Ju-Air JU52 at Piz Segnas on Aug 4th 2018, impacted terrain
    Ostatnio edytowane przez frik ; 05-08-2018 o 13:13 Powód: tytul
    Eee tam, podpis ;)

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Na TVN wspominano o wypadku małego samolotu w Szwajcarii, w którym zginęło dwoje dorosłych i dwoje dzieci. Czy to może chodzić o ten? Chociaż typ by się chyba nie zgadzał?
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    W watku na AVHerald wspominaja o tym drugim wypadku - czyli malego samolptu. Jesli dobrze pamietam to byla Seneca

  4. #4

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Socata tb10

  5. #5
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Cztery osoby zginęły na pokładzie samolotu Socata TB-10 (HB-EZW).


    W tym przypadku chodzi o Ju-52 (HB-HOT).
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Czyli były dwa wypadki. Eh, dzisiaj Szwajcarzy mieli pecha
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Józefów

    Domyślnie

    Za Avherald: na pokładzie Ju-52 było 20 osób, wygląda na to, że wszyscy zginęli...

  8. #8
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody
    Sufoone likes this.
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  9. #9
    Awatar Cruiser

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Jakieś 2 godziny temu przejeżdżałem niedaleko miejsca wypadku i słuchałem w lokalnym radiu konferencji dla prasy. Samolot był z 1939 roku, miał nalatane trochę ponad 10.000 h. Za sterami doświadczeni piloci powyżej sześćdziesiątki z długim stażem w liniach i Luftwaffe. Jeden miał ponad 900 godzin na JU-52, drugi ponad 300. Pierwsze ustalenia, to prawie pionowe uderzenie z dużą prędkością w ziemię. Brak ognia. Ostatni przegląd po 35h miał w lipcu.

    Firma organizująca wycieczki tymi samolotami ma jeszcze 2 sztuki odkupione od Luftwaffe w 1981 roku. Wszystkie chwilowo uziemiono.
    Na konferencji pojawiały się pytania o wysoką temperaturę powietrza i jej wpływ na warunki lotu. Lecieli tylko VFR. Rejestratorów brak, wyjaśnienie może więc potrwać.
    STYRO likes this.

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Stawiam na zapisy z kamerek, ludzie zwykle mają włączone sztukę na osobę.

  11. #11

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    EPRZ

    Domyślnie

    Kolega Cruiser pisząc Luftwaffe ma oczywiście na myśli Schweizer Luftwaffe.

  12. #12

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    W sobotę w szwajcarskich Alpach rozbiły się dwa samoloty: prywatny, którym podróżowała czteroosobowa rodzina, i pasażerski z dwudziestoma osobami na pokładzie.
    Początkowo dziennik „Blick” podawał, że policja nie była w stanie na razie stwierdzić, ile osób zginęło w katastrofie samolotu Ju-52 (wyprodukowanego w latach 30. ubiegłego wieku), ale wszystko wskazuje, że nikt nie przeżył. Według rezerwacji lotu na pokładzie miało być 17 gości, dwóch pilotów oraz stewardesa. Kilka godzin później te doniesienia zostały potwierdzone: w katastrofie zginęło 20 osób.
    Maszyna należała do linii Ju-Air, która ma siedzibę w miejscowości Duebendorf w kantonie Zurych. Linia oferuje loty krajoznawcze, czarterowe i przygodowe. Do dyspozycji mają trzy samoloty Ju-52. Maszyny te produkowano w latach 1931-1952.

    Nie wiadomo na razie, co było przyczyną tej tragedii. Pogoda była bardzo dobra, ale równocześnie szwajcarskie media zwracają uwagę, że duże upały mogły mieć wpływ na wydajność silników.

    - Analizując miejsce katastrofy możemy powiedzieć, że samolot spadał pionowo i z bardzo dużą prędkością - powiedział BBC Daniel Knecht, jeden ze śledczych. - W tej chwili możemy wykluczyć, że przed katastrofą doszło do kolizji - czy to z samolotem czy z inną przeszkodą, np. przewodem- dodał.
    Do wypadku doszło w kantonie Graubuenden. Kilka godzin wcześniej w tej okolicy – w rejonie góry Rengg – rozbił się mały samolot, w którym zginęła czteroosobowa rodzina.
    Federalny Urząd Lotnictwa Cywilnego (FOCA) zamknął przestrzeń powietrzną nad miejscem katastrofy, przy zachodnim skrzydle Piz Segnas, na wysokości 2540 metrów. Swoje śledztwo prowadzi też Prokuratura Federalna wraz z lokalną policją.


    Wyborcza.pl

  13. #13
    Awatar Cruiser

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kelso Zobacz posta
    Kolega Cruiser pisząc Luftwaffe ma oczywiście na myśli Schweizer Luftwaffe.
    Oczywiście. Nam się to źle kojarzy, określenie to jest jednak aktualne zarówno w Szwajcarii jak i w Niemczech.

  14. #14
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Ten egzemplarz wystąpił w filmie Walkiria jako D-2600.


    przemo-19 and myszygon like this.
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  15. #15
    Awatar Cruiser

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Gdzieś kiedyś czytałem, że były tylko 4 szt. zdatne do lotu. Jeden ma Lufthansa i 3 mieli Szwajcarzy.

  16. #16

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Poza 3 pozostałymi lotnymi Ju-52, latają jeszcze 4 licencyjne CASA352, z czego dwa w Europie, jeden w Stanach i jeden w RPA.
    Ostatnio edytowane przez Schodek ; 06-08-2018 o 00:02 Powód: korekta

  17. #17

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Wg telewizji szwajcarskiej tuż przed katastrofą samolot wykonywał zakręt.

    Dla tych, którzy znają język niemiecki - konferencja prasowa JU-AIR:
    https://www.youtube.com/watch?v=nGnHYF8icOE&frags=wn


    Schodek likes this.

  18. #18
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    podczas badania wraku HB-HOT wykryto poważne uszkodzenia strukturalne (pęknięcia i korozję) dźwigarów skrzydeł, okuć i innych elementów skrzydeł i podłogi
    https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=26697
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  19. #19
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft under the rainbow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Altair
    Według obecnej wiedzy BAZL problemy techniczne nie były bezpośrednią przyczyną sierpniowej katastrofy.
    (...)
    Zastrzeżenia śledczych budzi także stan silników BMW 132A3 napędzających HB-HOT. Wprawdzie dwa z nich zostały wyposażone w nowo wyprodukowane krzywki, ale jakość tych elementów budziła wątpliwości. Co więcej SUST ma zastrzeżenia także do dokumentacji prac obsługowych, w szczególności dotyczących modyfikacji i zarządzania częściami zamiennymi.
    Cytat Zamieszczone przez Altair
    uszkodzeń tych (korozji i pęknięć - dop.) nie można było wykryć podczas normalnej obsługi technicznej i inspekcji
    Zadziwia, że w programie obsługowym 80-letniego samolotu nie było inspekcji takich elementów jak dźwigary
    aviator and lukaszjb like this.


  20. #20
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie


    Polecamy

    Nagranie dokumentujące moment katastrofy - https://amp.blick.ch/news/schweiz/ex...mpression=true
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •