Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 29
Like Tree20Likes

Wątek: 2018.08.19 Dash Q400 lądowanie w Limie bez przedniego podwozia

  1. #1
    Awatar SPMRK

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie 2018.08.19 Dash Q400 lądowanie w Limie bez przedniego podwozia


    Polecamy


  2. #2
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Jak już zakładacie temat to napiszcie chociaż dwa zdania o co chodzi (+zdjęcia), bo wklejanie samego linku do Avherald czy aviation-safety jest bez sensu, bo 99% użytkowników tego forum doskonale zna te strony (napisałem "Wy", bo to już kolejny tego typu przypadek). Q400 LC Lima o numerze rejestracyjnym N404AV wylądował w porcie lotniczym Lima-Jorge Chavez bez wysuniętego przedniego podwozia. Na jego pokładzie znajdowało się 59 pasażerów i 5 członków załogi. Nikt nie ucierpiał.







    fot. https://mobile.twitter.com/JacdecNew...16573532270592

    Omega98, benek1313, mordek and 7 others like this.
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  3. #3
    Awatar SPMRK

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie

    OK, poprawię się
    Scorpio86 likes this.

  4. #4

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Czy nie uwazacie ze powinno sie zawiesic loty dashem przynajmniej do czasu otrzymania certyfikacji do lądowania bez podwozia? W pierwszym momencie jak przeczytałem o tym wypadku to standardowo się rozesmialem, ale po chwili przyszła refleksja: ile można? Bombardier/operatorzy dasha czekaja na ofiary śmiertelne? Ewentualne pozwy będą chyba dotyczyć umyślnego działania w celu doprowadzenia do katastrofy.

    Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    supermajku likes this.

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Samoloty są zaprojektowane na ewentualność lądowania bez przedniego podwozia.

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Samoloty są zaprojektowane na ewentualność lądowania bez przedniego podwozia.
    https://wiadomosci.onet.pl/kraj/wars...hopina/kdtjesh



    Temu problemowi chyba powinno być poświęcone oddzielne całe- nowe forum

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cholera, może powinni na Dashu zacząć montować na dziobie takie płozy jak do testowania rotacji przy niskiej prędkości... mniejsze byłyby straty
    WrobelSwirek, SPMRK and Omega98 like this.

  8. #8

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    Myślę, że płoza od Bociana załatwiła by sprawę
    supermajku, Spacelord and STYRO like this.

  9. #9
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    del

  10. #10

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    A ja nie rozumiem problem jest nagminny i palący ,czemu nie można wyeliminować tej usterki.
    Musi dojść do katastrofy z ofiarami śmiertelnymi (oby nie),żeby wyeliminować usterkę.

  11. #11

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Patrząc z zewnątrz ambientman ma rację. Dopiero uziemienie modelu podziałałoby na producentów jak zimny prysznic.

    Kiedy w 787 paliły się baterie flotę uziemiono i słusznie. Dlaczego w przypadku innej, powtarzalnej, niezdiagnozowanej i potencjalnie groźnej usterki się tego nie robi?

  12. #12

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Ta usterka nie jest na tyle poważna żeby się coś dzialo systemowi.

    Występuje, ale poza ewidentnie zepsutymi / nie naprawiony jak ten lot-owski nie jest przy tej ilości operacji nadreprezentowana.

  13. #13
    Awatar SPMRK

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Ta usterka nie jest na tyle poważna żeby się coś dzialo systemowi.
    Systemowi może nie , ale stwarza niebezpieczeństwo dla pasażerów/załogi. Tym bardziej, że nie jest to pierwszy przypadek.

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2017

    Domyślnie

    W przypadku usterek podwozia Q400 zagrożenie niewątpliwie jest ale czy zawieszanie całej floty byłoby zasadne? Gdyby tak przejrzeć dyrektywy zdatności to wiele (pewnie zdecydowana większość) z nich dotyczy realnego zagrożenia. W jednym przypadku izolacja kadłuba okazała się palna, w innym pęka wręga czy struktura pylonu albo węzeł zawieszenia podwozia głównego koroduje i pęka co może doprowadzić do złożenia się podwozia. Natomiast niezwykle rzadko zdarzają się dyrektywy wymagające działań w krótkim czasie (dzień lub kilka), natomiast często są to terminy rzędu setek lub tysiąca godzin lotu lub 100 czy 1000 lądowań (cykli) albo roku. Częste jest, że gdy dyrektywa wymaga realizacji określonego biuletynu producenta, to utrzymuje terminy z biuletynu z zastrzeżeniem, że tam gdzie w biuletynie jest "w ciągu xxx (miesięcy/FH, FC) od daty wydania biuletynu" dyrektywa zmienia to na " w ciągu xxx (miesięcy/FH, FC) od daty obowiązywania dyrektywy zdatności" czyli wydłuża termin.
    Wspomniana wcześniej dyrektywa zawieszająca loty B787 była ewenementem ale dotyczyła bardzo groźnej sytuacji jaką jest pożar i zadymienie, zatem obowiązywała od razu i zabraniając latać zawieszała całą flotę danego typu.

  15. #15
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    nie jest przy tej ilości operacji nadreprezentowana
    Jeśli taka ilość incydentów z podwoziem byłaby normalna, w przeliczeniu na wielkosc floty i ilość operacji, to przynajmniej raz na tydzień lub dwa powinniśmy mieć incydent z 737 albo A320 szurającym po pasie.

    Może by trzeba pójść w rozwiazanie z Me 163 - odrzucany wózek startowy i lądowanie na płozach?

  16. #16

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Trooper85 Zobacz posta
    Jeśli taka ilość incydentów z podwoziem byłaby normalna, w przeliczeniu na wielkosc floty i ilość operacji, to przynajmniej raz na tydzień lub dwa powinniśmy mieć incydent z 737 albo A320 szurającym po pasie.

    Może by trzeba pójść w rozwiazanie z Me 163 - odrzucany wózek startowy i lądowanie na płozach?
    Pisze kolega i tym jednym egzemplarzu z lot czy ogólnie ogólnoświatowo?

  17. #17

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Wrocław, Poland, EPWS

    Domyślnie

    ile % ma wykonane biuletyny?
    0dyn likes this.

  18. #18

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Powinni nakazać Dashom latać z wypuszczonym. Problem by zniknął

  19. #19

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    poz

    Domyślnie

    Problem z zablokowaniem podwozia powtarza się nieustannie. Raczej nie przypadek a reguła.

  20. #20

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Wklejam tu żeby nie rozpoczynać kolejnego identycznego wątku
    https://wiadomosci.onet.pl/kraj/wars...okeciu/cvth8sp

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •