Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
Like Tree6Likes
  • 4 Post By Marek.
  • 2 Post By martineho

Wątek: 2018.08.26 Bombardier Q400, problem z podwoziem.

  1. #1
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie 2018.08.26 Bombardier Q400, problem z podwoziem.


    Polecamy

    Samolot PLL LOT Bombardier Q400 lecący z Wrocławia do Warszawy wylądował w niedzielę na stołecznym Lotnisku Chopina w asyście straży pożarnej
    https://www.tvp.info/38665433/klopot...trazy-pozarnej
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    To kolejne awaryjne lądowanie lotowskiego Dasha w krótkim czasie. Problem chyba jest szerszy.
    "W poniedziałek w mazowieckiej Radzie Dialogu Społecznego, której przewodniczy marszałek województwa Adam Struzik, odbyło się spotkanie pomiędzy związkami zawodowymi w PLL LOT, zarządem spółki i stroną rządową. W jego trakcie piloci PLL LOT opowiadali o stanie bezpieczeństwa w liniach.Padły m.in. słowa o tym, że – ze względu na cięcia kosztów – w rejs udają się nie w pełni sprawnymi maszynami. – Przeglądów nie dokonują już pracownicy zatrudnieni w strukturach LOT-u, ale wydzielona spółka LOT AMS. Zlecenie jej przeglądu to koszty, a te się coraz bardziej tnie. Samolot sprawdza więc kapitan, ale ma na to za mało czasu, maksymalnie godzinę przed odlotem. Coraz częściej, gdy znajdzie usterkę, dokonuje tzw. odpisu i samolot po prostu leci – mówi „Wyborczej” Adam Rzeszot, który podczas spotkania referował sytuację w liniach. – Problemy w LOT były zawsze, ale tak źle pod względem bezpieczeństwa jeszcze nie było. Po wysłuchaniu pilotów związki zawodowe, organizacje pracodawców i marszałek Struzik zadecydowali, że zapis rozmów zostanie przekazany Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Uznali bowiem, że powinna sprawdzić, czy na masową skalę nie jest zagrożone bezpieczeństwo pasażerów."
    Ciekawe czy problem jest rzeczywisty i istnieje realne zagrożenie dla bezpieczeństwa lotów czy to tylko polityczna nawalanka pomiędzy Zarządem, związkami a PSL-owskim Sejmikiem?

    całość:
    http://wyborcza.pl/7,155287,23830454,bedzie-strajk-w-pll-lot-strona-spoleczna-zawiadamia-abw.html#Z_BoxGWImg

  3. #3
    Awatar potwo-or

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    Problem jest szerszy ale nie tylko w PLL LOT. Po prostu Q400NG ma wadliwe to podwozie i lądował bez podwozia na świecie już wielokrotnie. Niestety przydało by się uziemienie całej floty Q400NG żeby Bombadier to ogarnął.

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Spokojnie, uziemią... gdy dojdzie do śmiertelnego wypadku
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Czy istnieją instytucje na świecie mogące zmusić Bombardiera do uziemienia całej floty q400? Jak to jest możliwe, że problem jest ewidentny, notoryczny i nierozwiązalny a ten samolot cały czas lata? "Jakoś to będzie"? Do kiedy?

  6. #6

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Czy istnieją instytucje na świecie mogące zmusić Bombardiera do uziemienia całej floty q400?
    Istnieją - EASA

    Ale Dash ma tak małą prędkość lądowania, że jaka to różnica czy z podwoziem czy bez? Najwyżej asfalt trochę porysuje. Już wykonał tyle lądowań bez podwozia przecież.
    mcxmcx, Jerry, DrtSpike and 1 others like this.

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    A co konkretnie ma być podstawą uziemienia? EQG? Jaka jest globalna skala incydentów tego typu/liczbę operacji? Ile było wypadków? Kto zapłaci odszkodowania liniom po tym jak już Bombardier zbankrutuje?

  8. #8
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez QbaqBA Zobacz posta
    Jaka jest globalna skala incydentów tego typu/liczbę operacji? Ile było wypadków?
    W ciągu ostatnich 12 miesięcy chyba jakoś 12 incydentów i wypadków z podwoziem. 4 dotyczyły maszyn LOTu (1/3 przypadków).
    Total circa 500 samolotów w liniach na świecie. LOT ma 12 sztuk (?) czyli użytkuje 2,5% floty Q400.
    kzet69 and Kazor like this.

  9. #9
    Awatar b182

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Gorlice

    Domyślnie

    Przednie to jeszcze nic. Zdaje się ze i główne potrafiło wyleźć przez skrzydło

  10. #10

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ten rzeczony incydent na trasie WRO-WAW to dotyczył którego Dasha?

  11. #11

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    SP-EQH
    -Widzi pan, człowiek taki...zalatany.
    -Jeden, widzisz pan, był...pilotem na samolotach. Ten to był dopiero zalatany.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •