Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 45
Like Tree32Likes

Wątek: 2018.09.01 - An-2 SP-AOO - niefortunne lądowanie w Cambrai

  1. #1
    Awatar Tom_EPKK

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    KRK/EPKK

    Domyślnie 2018.09.01 - An-2 SP-AOO - niefortunne lądowanie w Cambrai


    Polecamy

    An-2 SP-AOO zaliczył bliskie spotkanie śmigła z pasem w Cambrai

    t.wojtek likes this.
    ...My Eyes Can See What Others Cannot...
    EPKK Spotters @Facebook

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Wrocław, Poland, EPWS

    Domyślnie

    Czy po takiej przygodzie wystarczy wymiana śmigła czy silnik do remontu?

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez supermajku Zobacz posta
    Czy po takiej przygodzie wystarczy wymiana śmigła czy silnik do remontu?
    Nie wiem co w Polsce ale w USA jesli krecace sie smiglo spotka sie z twarda przeszkoda jest obowiazkowy przeglad silnika polegajacy na rozebraniu silnika.

  4. #4
    Awatar wiler

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPZP/EPZG

    Domyślnie

    Silnik do weryfikacji (najprawdopodobniej remont) , śmigło do remontu (łopaty + piasta) no i końcówka skrzydła do wyklepania.
    W przyszłym roku będzie już latał.

  5. #5
    Awatar Tom_EPKK

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    KRK/EPKK

    Domyślnie

    MaciekK84, Radek 75 and Valdi like this.
    ...My Eyes Can See What Others Cannot...
    EPKK Spotters @Facebook

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Ulala.... fuksiarze. Silnik do Kalisza.

  7. #7
    Awatar Cruiser

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    No ja sprawdziłbym tutaj kilka więcej elementów niż silnik, śmigło i skrzydło przed kolejnym startem. Zaryzykowałbym nawet sprawdzenie podwozia z badaniem strukturalnym płatowca.

  8. #8
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    pan Deforche ustrzelił chyba fotę życia.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  9. #9

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Nie wiem czy WSK Kalisz to dobre miejsce do serwisowania silników naszych Antków. Nie słyszałem nic złego na temat jakości napraw w tym zakładzie. Ale półtorej tygodnia temu przywiozłem busem silnik z naprawy głównej dokonanej na Białorusi w mieście Smoleńsk. Ten zakład współpracuje z naszym stowarzyszeniem od kilku lat. I po wymontowaniu silnika i przewiezieniu go na Białoruś na wymianę przywiozłem na Dolny Śląsk silnik zastępczy. Gdy naprawa dobiegła końca zawiozłem z powrotem z Polski silnik zastępczy a odebrałem właściwy.
    Co prawda jest trochę zabawy z celnikami, ponieważ takie wwożenie wymaga karnetu T2 a co za tym idzie zabezpieczenia finansowego wyłożonego przez obie strony i ciut nagięcia przepisów ponieważ wjeżdża się z ładunkiem niejako na targi - przepisy konwencji TIR nie przewidziały czegoś takiego jak wwożenie na remont, wywożenie zapasowego i z powrotem ta cała kołomyja nie mniej jednak jest to jak najbardziej wykonalne.

    Pomijając szczegóły transportu i spraw celnych, od właściciela naszego Antka dowiedziałem się że jest to jak najbardziej opłacalne pomimo przejechania przeszło 2 tyś. km. Najwidoczniej WSK Kalisz nalicza sporą marżę.

    A zdjęcie niesamowite. Dobrze że załodze nic się nie stało.

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Jakbym nie znała sprawy, pomyślałabym że to zdjęcie to fejk
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  11. #11
    Awatar echoman

    Dołączył
    Dec 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tom_EPKK Zobacz posta
    Więcej fotek + zdjęcia wgnieceń tutaj :
    https://www.facebook.com/pg/Aéro-Del...19535231928780
    k5 1200mm 2x ;)
    ob. Najlepsza Chełmska szkoła awiacji.

    Asthetic spotter


  12. #12

    Dołączył
    Oct 2015

    Domyślnie

    Ciekawe jest zdjęcie poprzedzające na którym widać "oddany" ster wysokości.

  13. #13

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    Co tam się wydarzyło, zbyt mocne hamowanie?

  14. #14

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Beteleguese Zobacz posta
    ....Pomijając szczegóły transportu i spraw celnych, od właściciela naszego Antka dowiedziałem się że jest to jak najbardziej opłacalne ....
    Z ciekawości zapytam - co na to EASA?
    flugzeugwerke likes this.

  15. #15
    Awatar echoman

    Dołączył
    Dec 2013

    Domyślnie

    Znalazłem dziś filmik Video na FB obrazujący całość zdarzenia.
    https://www.facebook.com/philippe.tr...0113416842461/
    pwaos likes this.
    k5 1200mm 2x ;)
    ob. Najlepsza Chełmska szkoła awiacji.

    Asthetic spotter


  16. #16

    Dołączył
    Oct 2015

    Domyślnie

    Dla mnie jako amatora wygląda to jak lądowanie z zablokowanymi hamulcami. Czy może ktoś się wypowiedzieć, jak mogło do tego dojść na Antku, jeśli to prawda? Swoją drogą czy w takim przypadku aż tak silne są te hamulce, że nie poddadzą się zanim nastąpi kapotaż?

  17. #17
    Awatar skopcon

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    EPRZ/LOAN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Beteleguese Zobacz posta
    Najwidoczniej WSK Kalisz nalicza sporą marżę
    Ostatnio Kalisz podniósł nam cenę remontu silnika z 192 tyś do blisko 220 tyś zł, więc nie dziwie się że bardziej opłaca się za granicą.

  18. #18

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Mi to wyglada raczej na zbyt mocne chamowanie - może krótki pas/późne przyziemienie? I w pewnym momencie nie starczyło już siły na stateczniku poziomym przy niskiej prędkości żeby równoważyć moment obracający od hamulców.

  19. #19
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    żeby równoważyć moment obracający od hamulców
    A ten dym to niby z czego?
    Czasem nie stanęło się tak że pilot poleciał do przodu [niedopięty/nieprzypięty] i wcisnął za mocno?

  20. #20
    Awatar Tom_EPKK

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    KRK/EPKK

    Domyślnie


    Polecamy

    Wygląda tak jakby zaczął zjeżdżać w lewo i pilot dał po hamulcach, żeby nie zjechać z pasa...
    sober, Kazor and Krótka Prosta like this.
    ...My Eyes Can See What Others Cannot...
    EPKK Spotters @Facebook

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •