Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 32
Like Tree52Likes

Wątek: 2018.09.11 B787 SP-LRG jako LO91 zawrócił w połowie trasy, wibracje silnika

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie 2018.09.11 B787 SP-LRG jako LO91 zawrócił w połowie trasy, wibracje silnika


    Polecamy

    https://warszawa.onet.pl/samolot-lot...ilnika/cgl7w2p

    Z radaru wynika, że zawrócił mniej więcej w połowie trasy. Wg onetu wibracje silnika, lot powrotny i lądowanie na 2 silnikach (radar potwierdza brak drift down). Czyli jak zwykle decyzja podyktowana "dobrem pasażerów".

  2. #2

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci...cid=spartandhp

    Pilot może wyczuć wibracje silnika ? Jak on to czuje ? Na wolancie ? (przecież to chyba fly by wire) ?

    Czy to nie są jakieś urządzenia zamontowane , które mu wskazują nieprawidłową pracę silnika (jakiś akcelerometr) ?

    Naprawę oni latają na "czuja" ?

  3. #3

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPWA / EDDM

    Domyślnie

    Czujniki (i wskaźniki) poziomu wibracji.

    Wysłane przy użyciu Tapatalk
    msc3 likes this.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie

    Czujniki czują, a wskaźniki wskazują. Pilot podejmuje decyzję.
    norman171, skan, sprajt2 and 2 others like this.
    Co tu napisać....

  5. #5

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jarekch Zobacz posta
    Czujniki czują, a wskaźniki wskazują. Pilot podejmuje decyzję.
    słyszałem o przypadku, kiedy czujniki nic nie wykazywały, ale było słychać wyraźną różnicę w pracy silników, kapitan zamówił serwis i samolot nie poleciał, była wymiana silnika
    jarekch likes this.

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    LRG to chyba te same silniki (wersje) co LRF czyli przyczyna może być podobna. Silnik do wymiany.

  7. #7
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez angin Zobacz posta
    słyszałem o przypadku, kiedy czujniki nic nie wykazywały, ale było słychać wyraźną różnicę w pracy silników, kapitan zamówił serwis i samolot nie poleciał, była wymiana silnika
    W jakim samolocie?

  8. #8

    Dołączył
    Apr 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez angin Zobacz posta
    słyszałem o przypadku, kiedy czujniki nic nie wykazywały, ale było słychać wyraźną różnicę w pracy silników, kapitan zamówił serwis i samolot nie poleciał, była wymiana silnika
    Dzisiejsze silniki lotnicze są naszpikowane rożnego rodzaju czujnikami oraz miernikami. Piloci widza tylko cześć tych parametrów na Engine diplay bądź na Eicas. W przypadku silników rodziny Trent czy Ge90,GeNx informacje na bierząco są zbierane przez Komputer EMU ( engine monitoring unit) i wysyłane za pomocą ACARS bądź satcom do Ge/ RR gdzie są na bierząco monitorowane. W mojej pracy widziałem przypadki gdzie silnik dostał pompaz i załoga kompletnie nie była o tym świadoma. Po wyladowaniu samolotu mieliśmy zlecenie od lini na wykonanie Boro i okazało się ze to prawda i silnik do wymiany. Bardzo często mamy sytuacje gdzie producent Ge/RR zleca lini recomendation Work order np na wyminę filtrów gdyż z ich strony na wykresach widać ze zaczyna się zapychać i przepływ się zmniejsza. Także przy dzisiejszej technologi producenci maja to opcje ze mogą te silniki monitorować na bierząco i zlecać naprawy prewencyjne zanim jeszcze nastąpi problem.
    thewho, Szczypu, msc3 and 1 others like this.

  9. #9
    Awatar Tom_EPKK

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    KRK/EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krisnypoland Zobacz posta
    W przypadku silników rodziny Trent czy Ge90,GeNx informacje na bierząco są zbierane przez Komputer EMU ( engine monitoring unit) i wysyłane za pomocą ACARS bądź satcom do Ge/ RR gdzie są na bierząco monitorowane.
    Czy to oznacza, że GE/RR cały czas monitorują pracę tysięcy silników w czasie rzecywistym? czy tylko w momencie otrzymania informacji o nieprawidłowej pracy silnika sprawdzają co się dzieje? Ciekawi mnie to pod kątem operacyjnym/informatycznym.
    Marek. likes this.
    ...My Eyes Can See What Others Cannot...
    EPKK Spotters @Facebook

  10. #10

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    W jakim samolocie?
    B757 Condor jakieś 6 lat temu, problem objawiał się nie trzymaniem stałych obrotów tylko "pływaniem" w pewnym przedziale, wibracji nie było

  11. #11

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tom_EPKK Zobacz posta
    Czy to oznacza, że GE/RR cały czas monitorują pracę tysięcy silników w czasie rzeczywistym? czy tylko w momencie otrzymania informacji o nieprawidłowej pracy silnika sprawdzają co się dzieje? Ciekawi mnie to pod kątem operacyjnym/informatycznym.
    Nie wiedziałem, że silniki są nawet na bierząco, w locie, pod opieką Wielkiego Brata.

  12. #12

    Dołączył
    Apr 2018

    Domyślnie

    Na bierząco, ge/RR maja swoje OCC. Goście przy monitorach przeglądają parametry. Oczywiście tych silników które im system wyróżni ze coś z nimi się dzieje. Super to wyglada grzyz widziałem to na własne oczy w GE kiedyś jak byłem na szkoleniu.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    zuchu likes this.

  13. #13
    Awatar paulus76

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Oleśnicy

    Domyślnie

    Bieżąco, bieżąco, bieżąco.
    Pozdrawiam - Paweł
    >> Lim przeleciał nad moją kołyską. I tak się zaczęło... >>

    Luftwaffe w Oels * Pokazy lotnicze 1945-1989 * Pocztówki lotnicze

  14. #14

    Dołączył
    Apr 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez paulus76 Zobacz posta
    Bieżąco, bieżąco, bieżąco.
    Typo error.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  15. #15
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tom_EPKK Zobacz posta
    Czy to oznacza, że GE/RR cały czas monitorują pracę tysięcy silników w czasie rzecywistym? czy tylko w momencie otrzymania informacji o nieprawidłowej pracy silnika sprawdzają co się dzieje? Ciekawi mnie to pod kątem operacyjnym/informatycznym.
    Nie mogę teraz na to trafić, ale chyba na NatGeo był dokument, w którym m.in. pokazywane było centrum monitoringu RR albo GE.
    Przedstawione było to jako dodatkowa usługa monitoringu pod maintenance, z której mogą korzystać operatorzy.
    Informatycznie temat nieskomplikowany - dane silników tłoczone przez ACARS albo uplinki satelitarne do hurtowni danych, a tam monitoring automatyczny na podstawie wyjątków (parametry lub kombinacje parametrów odchylone od normy).
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  16. #16

    Dołączył
    Apr 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    Nie mogę teraz na to trafić, ale chyba na NatGeo był dokument, w którym m.in. pokazywane było centrum monitoringu RR albo GE.
    Przedstawione było to jako dodatkowa usługa monitoringu pod maintenance, z której mogą korzystać operatorzy.
    Informatycznie temat nieskomplikowany - dane silników tłoczone przez ACARS albo uplinki satelitarne do hurtowni danych, a tam monitoring automatyczny na podstawie wyjątków (parametry lub kombinacje parametrów odchylone od normy).
    Dokładnie tak


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    Czyli to te słynne "pingi" z MH370?
    Rafoxs, pasazernagape and lew3k like this.

  18. #18
    Awatar Tom_EPKK

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    KRK/EPKK

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi, pogrzebię gdzieś w necie bo ciekawy temat
    ...My Eyes Can See What Others Cannot...
    EPKK Spotters @Facebook

  19. #19

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    Nie mogę teraz na to trafić, ale chyba na NatGeo był dokument, w którym m.in. pokazywane było centrum monitoringu RR albo GE.
    https://youtu.be/VfomloUg2Gw?t=42m57s
    Witold212, thewho and djzybi like this.

  20. #20

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie


    Polecamy

    Nawet w BBC bywają o tym programy jakie to fajne być engineerem od silników.

    Co zresztą dzieci trochę rusza.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •