Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
Like Tree17Likes
  • 3 Post By Ansett
  • 5 Post By Scorpio86
  • 5 Post By Scorpio86
  • 3 Post By Scorpio86
  • 1 Post By Saj4

Wątek: 2018.09.28 Air Niugini PX73 wypadek w Chuuk na Mikronezii

  1. #1
    Awatar Ansett

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    SYD

    Domyślnie 2018.09.28 Air Niugini PX73 wypadek w Chuuk na Mikronezii


    Polecamy

    Dzisiaj rano naszego czasu (Sydney, Australia) 737, reg P2-PXE, nalezacy do Air Niugini - national carrier z Papua Nowa Gwinea, wpadl do laguny, w czasie miedzyladowania. w Chuuk. Nie wiem, najparwdopodobniej overshot the runway.

    Lot PX73 wykonywany jest raz na tydzien z Pohnpei (Mikronezja) do Port Moresby (Papua New Guinea).
    Tu blizsze dane lotu z rozkladu lotow:

    ---------------------------------------------------------------
    BRD TIME T D/I OFF TIME T D/I FLY/GROUND EQP E
    PNI 0850 D TKK 0855 D 1:05/ :50 73H E
    TKK 0945 I POM 1245 I 3:00 73H E
    ---------------------------------------------------------------
    TOTAL FLYING TIME PNI - POM 4:05
    TOTAL GROUND TIME PNI - POM :50
    TOTAL JOURNEY TIME PNI - POM 4:55


    Niz poza tym ze samolot jest caly ale w wodzie nie wiem.

    Temat jest mi bliski gdyz wiele lat spedzilem w tamtych stronach i wielokrotnie latalem z Air Niugini.

    Mam nadzieje , ze wszsycy wyszli calo z samolotu.

    https://www.miragenews.com/air-niugi...-up-in-lagoon/
    Ostatnio edytowane przez hawky ; 28-09-2018 o 12:48 Powód: brak daty
    tartal, Budynio and radyo like this.

  2. #2

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Onet pisze, że wszyscy ewakuowani. Podawane liczby to : 36 pasażerów i 11 członków załogi.

  3. #3
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    https://www.youtube.com/watch?v=d_EyexZapqQ

    Za profilem facebookowym https://www.facebook.com/Air-Niugini-88806860236/

    PRESS STATEMENT

    Bulletin number 1 issued at 12.30pm, date: 28.09.2018

    Air Niugini advises that its Boeing 737-800 series aircraft, P2-PXE landed short of the runway whilst landing at Chuuk Island of the Federated States of Micronesia this morning.

    Air Niugini can confirm that all on board were able to safely evacuate the aircraft. The airline is making all efforts to ensure the safety and immediate needs of our passengers and crew.
    i później:

    PRESS STATEMENT

    Bulletin number 2 issued at 3:00pm, date: 28.09.2018

    Air Niugini provides the following update regarding the short landing of its Boeing 737-800 series aircraft at Chuuk International airport, Federated States of Micronesia (FSM) this morning.

    P2-PXE was operating scheduled flight PX 073 between Pohnpei and Chuuk Airport in FSM when the incident occurred. The incident occurred at 10:10am FSM local time. Air Niugini has been informed that the weather was very poor with heavy rain and reduced visibility at the time of incident.

    The aircraft had 35 passengers and 12 crew members onboard, all of whom were able to safely evacuate the aircraft.

    Air Niugini is now positioning assistance to Chuuk for our passengers and crew. We are also in touch with the embassies, passenger representatives, stakeholders and families of the crew.

    We thank everyone in Chuuk for the assistance provided today.

    Our thoughts and prayers are with the passengers, crew and their families at this time.
    Reasumując: Słaba pogoda, silny deszcz. Samolot zderzył się z wodą PRZED pasem. 35 pax i 12 (!) osób załogi, wszyscy ewakuowali się bezpiecznie.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  4. #4
    Awatar tawal

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Elbląg EPEL/Giżycko EPGM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    Samolot zderzył się z wodą PRZED pasem.
    W 52 sekundzie filmu zalinkowanego przez Ciebie raczej przed samolotem pasa nie widać.
    Tadd --- N858 --- BINKA.PESEL,BODLA - BOKSU ---
    Canon 40D + 10" + TV 2x

  5. #5
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie








    fot. twitter.com/TomPodolec

    P2-PXE został wyprodukowany w 2005 roku.

    Zanim trafił do Air Niugini latał w barwach Jet Airways i Air India Express.


    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  6. #6
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  7. #7
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Najbliższe loty na tej trasie będzie obsługiwał Fokker 70.


    Numer lotu pozostanie bez zmian PX72/73.
    tartal, myszygon and DC-10-30ER like this.
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  8. #8
    Moderator
    Awatar MaciekK84

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Wczoraj na wielu portalach podawano, że 1 pasażer został uznany za zaginionego. Jeśli zawieruszył się i utopił podczas ewakuacji, to naprawdę straszny pech
    Pozdrawiam!
    Maciek


  9. #9
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tawal Zobacz posta
    W 52 sekundzie filmu zalinkowanego przez Ciebie raczej przed samolotem pasa nie widać.
    Weź pod uwagę, że końcowe położenie samolotu nie mówi NIC o kierunku jego lotu oprócz tego, że był nad wodą.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  10. #10
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MaciekK84 Zobacz posta
    Wczoraj na wielu portalach podawano, że 1 pasażer został uznany za zaginionego. Jeśli zawieruszył się i utopił podczas ewakuacji, to naprawdę straszny pech
    Przewoźnik potwierdził, że jego ciało zostało odnalezione. Bardzo smutna wiadomość Niewiele brakowało, a mielibyśmy szczęśliwy koniec tej historii.
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  11. #11
    Awatar qwaseq

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Na stronie papuaskiego urzędu lotnictwa cywilnego (PNG AIC) pojawił się raport końcowy dotyczący wypadku. IMHO - koncertowy fail.

    Link do raportu PDF: http://www.aic.gov.pg/pdf/FinRpt/2019/AIC%2018-1004%20P2PXE/P2-PXE%20AIC%2018-1004%20Final%20Report.pdf
    Dla ciekawskich link do strony zawierającej raporty: ŠÂ_2016 PNG Accident Investigation Commission , jest tam wideo-symulacja prezentujące katastrofę, wraz z ujęciem z kokpitu (kręcone telefonem osoby na jump'ie)

    Cytat z raportu dotyczący głównych przyczyn katastrofy:
    "The aircraft’s flight path became unstable with lateral over-controlling commencing shortly after autopilot disconnect at 625 ft (677 ft). From 546 ft (600 ft) the aircraft was flown in Instrument Meteorological Conditions (IMC) and the rate of descent significantly exceeded 1,000 feet/min in Instrument Meteorological Conditions (IMC) from 420 ft (477 ft).

    The flight crew heard, but disregarded, 13 EGPWS aural alerts (Glideslope and Sink Rate), and flew a 4.5ş average flight path (glideslope).

    The pilots lost situational awareness and their attention was channelised or fixated on completing the landing.

    The PIC did not execute the missed approach at the MAP despite: PAPI showing 3 whites just before entering IMC; the unstabilised approach; the glideslope indicator on the PFD showing a rapid glideslope deviation from half-dot low to 2-dots high within 9 seconds after passing the MDA; the excessive rate of descent; the EGPWS aural alerts: and the EGPWS visual PULL UP warning on the PFD.
    "
    Kurtyna...
    - EVA67 report heading
    - Yes sir, we are happy :)

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    epgd

    Domyślnie

    Sądząc po opisie cytowanym przez qwaseq, w pierwszej chwili bez odświeżenia wątku, myślałem, że to było jakieś małe latadełko.

    Szczęście w nieszczęściu, że tylko takie konsekwencje. Większe fale, czy drzewa, i mogło by być bez happy endu.

    A dzięki temu nagraniu z kokpitu to pewnie jeden z najlepiej udokumentowanych wypadków lotniczych.

  13. #13

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Czyli jak się ląduje A320 z premedytacją na rzecze to jest "cud", a jak 737 przez przypadek w oceanie i samolot jest w całości to już nie jest "cud"?

  14. #14
    Awatar Saj4

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Malboro

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    Czyli jak się ląduje A320 z premedytacją na rzecze to jest "cud", a jak 737 przez przypadek w oceanie i samolot jest w całości to już nie jest "cud"?
    A o którym lądowaniu w rzece mówimy ?
    A320 w Hudson-ie ? Jeśli tak, to premedytacja była spowodowana odłączeniem obu silników przez ptaki. I fakt, był cud że wszyscy wyszli cało. Drugi cud, że nie wylądowali w zabudowanym.

    Tutaj niestety czynnik ludzki i faktycznie lądowanie z premedytacją w oceanie. Cud że nie skończyło się gorzej.

    Kurtyna...

  15. #15

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Ale patrząc w kontekście szansy na udane wodowanie A320 i 737 to można by się pokusić o stwierdzenie, że skoro 737 przetrwał w całości przypadkowe to "planowane" ma jeszcze większa szansę...

  16. #16
    Awatar Saj4

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Malboro

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    Ale patrząc w kontekście szansy na udane wodowanie A320 i 737 to można by się pokusić o stwierdzenie, że skoro 737 przetrwał w całości przypadkowe to "planowane" ma jeszcze większa szansę...
    Żadne wodowanie nie jest planowane. Jest przymusowe.
    Samolot nie łódź, ma latać a nie pływać i do latania jest projektowany.
    Lądowanie na wodzie to loteria, samolot wytrzyma albo i nie... Nieważne jak jest przypadkowe czy "planowane".
    Przykładów jednego i drugiego jest sporo, więc zamienił bym słowo "cud" na szczęście, opatrzność czy po prostu korzystny układ czynników podczas zdarzenia.

    Krzychu, jeśli chcesz drążyć temat, napisz pracę naukową na temat szans podczas wodowania różnych typów statków powietrznych
    Krzychun likes this.

  17. #17
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Ten 737 nie rozpadł się na kawałki, ani nie eksplodował, ale wcale nie przetrwał w całości, a jeden z pasażerów zginął. Podwozie główne wyrwało ze skrzydeł, a kadłub za skrzydłem był rozerwany.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 19-07-2019 o 14:22
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  18. #18

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    I, zdaje się, film z kokpitu:

    https://www.liveleak.com/view?t=sRQRu_1563528729

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •