Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1

    Dołączył
    Jul 2013

    Domyślnie 2018.09.27 Prywatny Dassault-Breguet Falcon 50 wypadł z pasa w południowej Karolinie


    Polecamy

    Samolot z 4 osobami na pokładzie złamał się, po tym jak wypadł z pasa na lotnisku w Greenville, w południowej Karolinie.
    Dwaj piloci ponieśli śmierć, dwoje pasażerów w stanie krytycznym zostało przewiezionych do szpitala.
    Nie są w tej chwili znane przyczyny wypadku, podejrzewa się zasłabnięcie jednego z pilotów i związane z tym otwarcie przepustnicy.

    https://www.dailymail.co.uk/news/art...jet-crash.html

    https://www.youtube.com/watch?v=Ohj-2lJQgPM

    https://www.o2.pl/artykul/katastrofa...0131692635777a

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Ciekawostka - zaden z pilotow nie mial wlasciwych kwalifikacji do pilotowania tego samolotu.

    Kapitan John Caswell mial tylko uprawnienia na SIC (second-in-command) na Falconie 50.
    Stephen Fox ktory tutaj odgrywal role SIC mial tylko uprawnienia PPL bez IFR (oczywiscie bez TR na Falconie). Podobno gdyby ladowali na przeciwnym pasie 1 jest szansa ze by do wypadku nie doszlo - byl tam zainstalowany system EMAS ktory mogl zatrzymac samolot.

    https://www.flyingmag.com/dassault-f...le?enews100218

  3. #3
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    102

    Domyślnie

    Kurła, nie dośc że przyźiemnienie ze 600 m przed końcem pasa, to jeszcze ten spadek i pracujące silniki po rozbiciu, maskra.

  5. #5
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    nie dośc że przyźiemnienie ze 600 m przed końcem pasa,
    Z tego video nie widac przyziemienia natomiast informacja z istniejacego obecnie poczatkowego raportu NTSB mowi cos innego - personel wieży kontrolnej potwierdzil ze samolot dotknal pasa w "normalnym" miejscu. Wedlug NTSB zamontowana kamera na lotnisku uchwycila ladowanie i potwierdzila ze odwracacz ciagu na srodkowym silniku byl wysuniety, hamulce aerodynamiczne tez byly uruchomione. Wszystkie 3 silniki pracowaly na maksymalnej mocy jeszcze 20 minut po katastrofie.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 11-10-2018 o 08:43 Powód: ort

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •