Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 37
Like Tree28Likes

Wątek: 2018.10.16 Katastrofa Su-27UB na Ukrainie podczas ćwiczeń Clear Sky 2018

  1. #1
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie 2018.10.16 Katastrofa Su-27UB na Ukrainie podczas ćwiczeń Clear Sky 2018


    Polecamy

    Rozbił się Su-27UB na Ukrainie podczas ćwiczeń Clear Sky, w obwodzie chmielnickim. Ukraiński sztab generalny podał, że dwóch pilotów zginęło.

    https://www.reuters.com/article/us-u...-idUSKCN1MQ27B

    https://www.dvidshub.net/news/296608...clear-sky-2018

    W ćwiczeniach Clear Sky oprócz ukraińskich SP biorą też m.in. udział amerykańskie F-15 z ANG (zbazowane w Starokonstantynowie w obwodzie chmielnickim), KC-135 operujące z Powidza i MQ-9 z Mirosławca, oraz żołnierze z Belgii, Danii, Estonii, Holandii, Rumunii i Polski.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  2. #2
    Awatar Adagor 71

    Dołączył
    Sep 2018

    Domyślnie

    70

  3. #3
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Tak podaje defence-blog, ale jakoś z rezerwą podchodzę do tego co piszą, bo podają też, że ukraiński sztab podał, że na pokładzie był Amerykanin, a w komunikacie ukraińskim nic takiego nie ma. Cytują też oficera prasowego USAFE, jednak ich cytat jest inny niż oficjalny komunikat który zalinkowałem wyżej.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  4. #4
    Awatar andrew23

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPWR/Oława

    Domyślnie

    Podana została tożsamość ukraińskiego pilota:

    https://www.facebook.com/MilitaryAvi...type=3&theater

  5. #5
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Amerykanie potwierdzili śmierć ich pilota.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  6. #6

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Jeśli można wiedzieć: co na pokładzie ukraińskiego myśliwca robił amerykański pilot? Dość dziwna praktyka, wątpię aby miał jakiś wojskowy endorsement na ten typ. Poleciał dla rozrywki czy wykonywał jakieś zadania np. oceny manewrowości radzieckiego myśliwca, choć myślę, że to już dawno zostało zrobione przez odpowiednie służby.
    Omega98 likes this.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    https://skyisthelimit.aero

  7. #7
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Pewnie wykonywał lot zapoznawczy. Takie loty w ramach wspólnych ćwiczeń to dość standardowa i powszechna praktyka.
    Gryni likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Pewnie wykonywał lot zapoznawczy. Takie loty w ramach wspólnych ćwiczeń to dość standardowa i powszechna praktyka.
    Generał Gotowała na łamach Lotnictwa w latach 90-tych fajnie opisywał tego typu loty które wykonywał na pokładach zachodnich samolotów.


  9. #9

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Ale ten wypadek wydarzył się podczas symulowanej walki powietrznej.

  10. #10

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    No i? Amerykanin "był wieziony" w drugiej kabinie. Mógł także wspomagać komunikację.

    M.

  11. #11

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Tylko żeby się nie okazało ,że Ukraiński kolega nie chciał wujka Sama ekstremalnie przewieść.

  12. #12

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Jest różnica między lotem zapoznawczym a symulowaną walką.
    Być może to opracowanie procedur przeciw systemowi S-300 który został dostarczony do Syrii - taka lekka hipoteza.

  13. #13

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    Jeśli można wiedzieć: co na pokładzie ukraińskiego myśliwca robił amerykański pilot? Dość dziwna praktyka, ....
    Raczej nic nadzwyczajnego, a i wypadki się zdarzają
    https://pl.wikinews.org/wiki/2007-09...otu_wojskowego

  14. #14

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Wadowice

    Domyślnie

    Też może być taka opcja że w Su-27 skoro była walka powietrzna mogła siedzieć mieszana załoga i np w F-15 który w tej walce uczestniczył również mieszana ,tak by piloci obu stron mogli zobaczyć jak każdy z myśliwców się zachowuje z perspektywy tylnego fotela ,jak Frik i Toyo na FB napisali takie loty zapoznawcze to na międzynarodowych ćwiczeniach standard .
    Mnie zastawia się tam się stało ,widziałem zdjęcia z miejsca wypadku i po uderzeniu w ziemię zrobił się spory lej i z Flankera zostały małe szczątki tak więc można wnioskować że prędkość uderzenia w ziemię była spora ,a nie jak w przypadku naszych Migów mała .

  15. #15

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Siła uderzenia i rozbicie wraku na fragmenty wskazuje na kardynalny błąd pilotażowy (ale raczej nie wynikający z utraty siły nośnej). Ewentualnie utratę orientacji, ale pogodę mieli doskonałą. Albo utrata świadomości przez pilota w manewrze z dużym przeciążeniem (przepraszam za domniemanie, ale pilot niemłody, pułkownik i do tego wizualnie wskazujący na niekoniecznie najwyższe predyspozycje zdrowotne). Parametry lotu po utracie świadomości mogły nie sprzyjać katapultowaniu, stąd Amerykanin jego nie zainicjował, być może nie miał pewności co do oceny sytuacji lub ta przyszła zbyt późno.

    W przypadku usterki technicznej istnieje duże prawdopodobieństwo (oczywiście nie pewność), że zdążyliby wysiąść.

    M.

  16. #16
    Awatar andrew23

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPWR/Oława

    Domyślnie

    "Іван Петренко має загальний наліт понад 1100 годин та кваліфікацію "Військовий льотчик 1 класу". Літав на винищувачах: Л-39, Су-27, МіГ-29"
    "Наліт на данному літаку у льотчика складав біля 150 годин"

    Czyli nalot 1100 godzin na L-39, MiG-29 i Su-27, z czego na Su-27 - 150 godzin.
    /Tak to sobie tłumaczę przypominając sobie lata nauki rosyjskiego w podstawówce i liceum/.

    https://gazeta.ua/articles/donbas/_n...etrenka/864481
    martineho likes this.

  17. #17
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez andrew23 Zobacz posta
    Tak to sobie tłumaczę przypominając sobie lata nauki rosyjskiego w podstawówce i liceum
    Z tym, że to nie po rosyjsku :-). Tłumaczysz intuicyjnie dobrze, bo znasz polski i słowiańskie rdzenie, z króych się słowa tworzą :-) Gdybyś uczył się rosyjskiego jako np. Amerykanin, mógłbyś niewiele zrozumieć. Pomijając różnice zapisu liter, to litak (ukr) znaczy po rosyjsku coś zupełnie innego niż samoliet (rus). Podobnie jak hodina (ukr) to coś innego niż godina (rus). :-) Ale to tak na marginesie. :-)
    andrew23, zygal1956 and kwiatek.pl like this.

  18. #18

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Pewne sprawy za wschodnią granicą są niezmienne...

    47 lat i 1100 godzin nalotu ogólnego.

    I niemalże obowiązkowy tekst po upadku samolotu, gdy pilot ponosi śmierć - Екіпаж до останньої секунди робив все можливе, щоб літак не впав на населений пункт і не постраждали мирні жителі (Rosjanie piszą zwykle "wywieść maszynę znad rejonu zamieszkałego"). Skutki katastrofy naszego MiGa pod Pasłękiem też zahaczyły o taką retorykę.

    M.

  19. #19
    Awatar andrew23

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPWR/Oława

    Domyślnie

    Artykuł nt. amerykańskiego pilota, który zginął w tej katastrofie:

    https://www.turnto23.com/news/state/...jethro-nehring

  20. #20

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez beaviso Zobacz posta
    ....47 lat i 1100 godzin nalotu ogólnego....
    Nie tak prosto nabić nalot, gdy lot do strefy lub na poligon zajmuje 5 minut w jedną stronę, 5 w drugą i 10 na wykonanie zadania... To nie są loty przez pół globu na autopilocie.

    Choć faktycznie jak na pilota któremu stuknął 47 krzyżyk to ten nalot nie jest imponujący, no ale postura wskazuje, że raczej przez ostatnie kilka lat więcej spędzał w fotelu biurowym niż na K-36. To i tak dobrze, że jeszcze latał na bojowym.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •