Strona 1 z 12 1 2 3 11 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 223
Like Tree263Likes

Wątek: 2018.10.29 Katastrofa PK-LQP 737-8 MAX Lion Air

  1. #1

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie 2018.10.29 Katastrofa PK-LQP 737-8 MAX Lion Air


    Polecamy

    737 Max linii lotniczych Lion Air rozbił się krótko po starcie z Jakarty. Kontakt z samolotem utracono po około 10 minutach od startu. Samolot wykonywał lot z Jakarty do Pangkal Pinang w Indonezji.

    Według pierwszych informacji na pokładzie było 188 osób a sam samolot miał wylatane 800h.

    PK-LQP był dostarczony na początku sierpnia bieżącego roku i jest to pierwszy samolot z rodziny Max 8 który uległ katastrofie.

    FR: https://www.flightradar24.com/data/a...k-lqp#1e5ff318
    Pierwsze nagrania plamy paliwa i części: https://www.facebook.com/paan.loveis...30380933695740
    Ostatnio edytowane przez tomenaa ; 29-10-2018 o 04:26

  2. #2

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    EPLL/EPWA/EPPT

    Domyślnie

    Za dlapilota.pl, załoga poprosiła o powrót na lotnisko.
    Kod html:
    https://dlapilota.pl/wiadomosci/avherald/katastrofa-b737-max-niedaleko-dzakarty

  3. #3
    TWM
    TWM jest nieaktywny
    Awatar TWM

    Dołączył
    Jan 2017
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    To może porządnie zagrozić programowi 737MAX

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Nie zagrozi chyba że wada fabryczna na wszystkich samolotach będzie. Naradzie nie ma co spekulować. Skoro piloci poinformowali o powrocie to atak terrorystyczny raczej odpada
    TWM likes this.

  5. #5

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ostatni zapis utrata ponad 1500feet w 10 sekund

  7. #7
    TWM
    TWM jest nieaktywny
    Awatar TWM

    Dołączył
    Jan 2017
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    W poprzednim locie z DPS zanotowano usterkę techniczną

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez TWM Zobacz posta
    W poprzednim locie z DPS zanotowano usterkę techniczną
    Parę faktów. Po osiągnięciu 5000ft nastąpiła utrata prędkości spadek o kilkaset stop i lot poziomy ze stałą prędkością. Pilot informuje o chęci powrotu kilka sekund po tym następuje wzrost prędkości i spadek wysokości z prędkością 30tys stop na minutę. Co ważne po 8 minutach samolot powinien mieć ponad 15tys stop. Czyli coś się stało podczas wznoszenia które zostalo przerwane. Dalej przez 2 minuty walka o utrzymanie się w powietrzu. Wygląda na usterkę płatowca, sterów lub zła reakcja na błędne dane pomiarowe.

    Co ważne w poprzednim locie zgłoszono niepoprawne wskazania airspeed po stronie kapitana. Usterkę naprawiono... Ale może nie tam gdzie trzeba.

    Opis usterki z poprzedniego lotu

    O: Airspeed unreliable and alt disagree shown after take off. STS was also running to the wrong direction, suspected because of speed difference. Identified that CAPT instrument was unreliable and handover control to FO. Continue NNC of Airspeed Unreliable and ALT disagree. Decide to continue flying to CGK at FL280, landed safely rwy 25L
    TWM, shiver, woszczol and 11 others like this.

  9. #9

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Trochę to przypomina zablokowane / zaklejone dajniki ciśnienia / pitota i przeciągnięcie... parę takich przypadków już było niestety.
    Marek., Stoarn and supermajku like this.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez TWM Zobacz posta
    To może porządnie zagrozić programowi 737MAX
    Biorąc pod uwagę, że ta linia miała niejeden wypadek w ciągu kilku ostatnich lat, np w 2013 roku rozbili nowiutkiego 737-800 lądując na siłę w silnym deszczu to lepiej poczekać na więcej faktów zanim zaczniemy obawiać się o przyszłość samolotu 737max.
    MaciekK84, TWM, Kaczorra and 8 others like this.

  11. #11

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Znalezienie czarnych skrzynek sporo wyjaśni, a z tym nie będzie problemu głębokość morza w tym miejscu 35metrów.
    Piloci mieli po 5 i 6 tys godzin z tego kapitan nie był indonezyjczykiem a hindusem, nie zmienia to faktu iz jesli mieli problem ze wskazaniem
    wysokości i prędkości to mogli zrobić coś głupiego (skoro piloci AF mogli)
    solti likes this.

  12. #12

    Dołączył
    Oct 2015

    Domyślnie

    Czy stosuje się algorytmy, które na podstawie kąta wznoszenia (nie aoa), ustawienia przepustnicy, prędkości względem ziemi, prędkości składowej wiatru, danych z czujników bezwładnościowych - a więc wyłącznie na podstawie danych niepochodzących z sensorów ciśnieniowych - oszacować z zapasem bezpieczną prędkość albo rekomendować ustawienia pilotom? Czy procedury na unreliable airspeed przewidują wykorzystanie tego rodzaju danych? Czy od razu przepustnica na maksa i wyrównanie do pozycji horyzontalnej bez bawienia się w zgadywanki?

  13. #13

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez TWM Zobacz posta
    W poprzednim locie z DPS zanotowano usterkę techniczną
    A czy to była ta sama załoga z poprzedniego lotu która sobie poradziła?

  14. #14

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Miałem (nie)przyjemność lecieć w tym roku 2 x Lion Air na krajowych liniach indonezyjskich, wrażenie jak z PRL, clou programu było kilkanaście osób lecących z Yogyakarthy na stojąco bo wzięli więcej pasażerów niż miejsc, nie przypadkiem linia ma szlaban na loty do przestrzeni powietrznej UE...
    maciass, Omega98, kacza23 and 9 others like this.

  15. #15

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Jak zwykle prosty GPS by dał radę. Zarówno w Rosji jak i być może tutaj.

  16. #16

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPPGR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Jak zwykle prosty GPS by dał radę. Zarówno w Rosji jak i być może tutaj.
    Bardziej dodatkowa procedura niż zwykły GPS. Bo to nie może być zwykły.
    Zabierzcie ode mnie wszystkich przyjaciół.
    Z wrogami sam sobie poradzę.


  17. #17

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EPSC/goleniów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kzet69 Zobacz posta
    Miałem (nie)przyjemność lecieć w tym roku 2 x Lion Air na krajowych liniach indonezyjskich, wrażenie jak z PRL, clou programu było kilkanaście osób lecących z Yogyakarthy na stojąco bo wzięli więcej pasażerów niż miejsc, nie przypadkiem linia ma szlaban na loty do przestrzeni powietrznej UE...
    No nie wierze miejsca stojące ????

  18. #18

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kacza23 Zobacz posta
    No nie wierze miejsca stojące ????
    Ja tam akurat bilety kupowałem w necie, więc mnie problem nie dotyczył, ale na pokładzie znalazło się jakimś cudem kilkanaście osób z biletami na te same miejsca i po krótkiej, gwałtownej awanturze z CC (bahasa indonesia nie znam) polecieli wszyscy, z tym że niektórzy na stojaka maj 2018....

  19. #19

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pabik Zobacz posta
    Bardziej dodatkowa procedura niż zwykły GPS. Bo to nie może być zwykły.
    Jeżeli masz problem ze wskazaniem prędkości i wysokości, to nawet chamski program do navi vfr na tablecie da w miarę pewne wskazania.

    Wiem że nie wolno, ale to może uratować 4litery.

  20. #20

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Jeżeli masz problem ze wskazaniem prędkości i wysokości
    Mnie zastanawia zawsze. Skoro samolot jest ustawiony poziomo. To pilot doświadczony chyba wie jak ustawić przepustnicę żeby była bezpieczna prędkość? Zakres prędkości chyba jest dość duży, nawet znając wysokość tylko pobieżnie. To chyba da czas na spokojnie przeanalizować co nie działa? Co w takich sytuacji może zmylić pilota? Myśl że silniki źle pracują? Jakieś opory niestandardowe (np. wypuszczone podwozie)?
    radyo likes this.

Strona 1 z 12 1 2 3 11 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •