Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
Like Tree7Likes
  • 1 Post By DCTunlimited
  • 1 Post By thewho
  • 3 Post By DCTunlimited
  • 2 Post By patryk_szym

Wątek: 2018.10.30 Utrata separacji i niebezpieczne zbliżenie na prostej pasa 11 EPWA

  1. #1

    Dołączył
    Oct 2018

    Domyślnie 2018.10.30 Utrata separacji i niebezpieczne zbliżenie na prostej pasa 11 EPWA


    Polecamy

    LOT3806 podchodząc z widocznością i własną separacją, najprawdopodobniej nieprawidłowo zidentyfikował poprzednika i wleciał pod podchodzący na prostej LOT456 (za ogonem którego miał lecieć).


    01:53 http://archive-server.liveatc.net/ep...2018-0830Z.mp3


    https://www.flightradar24.com/2018-1...2/12x/LOT3806/
    Ostatnio edytowane przez hawky ; 30-10-2018 o 14:14 Powód: format daty

  2. #2
    Awatar Pewazz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Havo, przede wszystkim nie można stwierdzić, czy nastąpiła tu utrata separacji. Wskazania flightradar nie są podstawą do precyzyjnej oceny odległości, jednak mierząc za pomocą programu Google Ziemia przybliżony dystans między tymi samolotami wychodzi mi około 3 mil. Dopuszczalne minimum separacji w TMA Warszawa wynosi 3NM w promieniu 15NM od anteny radaru i powyższa sytuacja wydaje się spełniać te warunki. Zatem może się okazać, że reakcja kontrolera była prawidłowa, separacja nie została zaniżona, a Twoje sygnalizowanie jest niepotrzebne.
    If it's possible, it's done.
    If it's impossible, it will be done.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z powietrza

    Domyślnie

    Pewnie cpt 1002h a fo 202 godziny nalotu

  4. #4
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jak już to cpt 1502
    patryk_szym likes this.
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  5. #5

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DCTunlimited Zobacz posta
    Jak już to cpt 1502
    Nie ma takiej opcji bo mając 1500 możesz dopiero złożyć wniosek o egzamin ATP, który najprawdopodobniej odbędzie się na najbliższym LPC (kwestia miesiąca do jedenastu).

    Cześć osób odmraża się od razu (na najbliższym SIM) a potem czeka na ewentualny awans.
    Cześć dopiero po zakwalifikowaniu do awansu, co może (nie MUSI) nastąpić w miarę szybko lub (zazwyczaj) nawet rok lub kilka lat po przekroczeniu owego 1500h TT. Poza tym - nie jest to jedyny warunek do odmrożenia przecież.

    FO z nalotem 200 h tez nie uświadczysz - choćby ze względu na praktykę na linii po symulatorze.


    Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

  6. #6
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez LuzZz Zobacz posta
    Nie ma takiej opcji bo mając 1500 możesz dopiero złożyć wniosek o egzamin ATP, który najprawdopodobniej odbędzie się na najbliższym LPC (kwestia miesiąca do jedenastu).

    FO z nalotem 200 h tez nie uświadczysz - choćby ze względu na praktykę na linii po symulatorze.
    "Of the 1500 hours of total flight time required, up to 100 hours can be completed in a suitable simulator (FFS or FNPT - but only a maximum of 25 hours may be completed in an FNPT)."

    Znajomy wlasnie w ten sposob odmrazal ATPL i od razu robiil szkolenie kapitanskie majac 1400 kilka godzin.
    Co do FO to szkolenie zintegrowane do CPL to minimum 150h.
    Nie mowie, ze tak bylo w przypadku tej zalogi ale ewidentnie nie wiesz o czym piszesz.
    jordanj likes this.

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie 2018.10.30 Utrata separacji i niebezpieczne zbliżenie na prostej pasa 11 EPWA

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    "Of the 1500 hours of total flight time required, up to 100 hours can be completed in a suitable simulator (FFS or FNPT - but only a maximum of 25 hours may be completed in an FNPT)."

    Znajomy wlasnie w ten sposob odmrazal ATPL i od razu robiil szkolenie kapitanskie majac 1400 kilka godzin.
    Co do FO to szkolenie zintegrowane do CPL to minimum 150h.
    Nie mowie, ze tak bylo w przypadku tej zalogi ale ewidentnie nie wiesz o czym piszesz.
    To teraz zobacz sobie proszę kryteria rekrutacji do LO.
    Minimum 200h na samolotach - ludzie po zintegrowanym dolatują brakujące godziny żeby aplikować. To myślę zamyka nam kwestię FO?

    Anyway, przytoczony znajomy musiał mieć 1500h i nie ma tu znaczenia czy miał 1400 w samolocie i 100 w puszce czy może 1456 na 44. Czy czytasz, to co wklejasz?

    Nawet zakładając, że jest mistrzem organizacji i dzieckiem szczęścia i:
    - wyestymował sobie z wyprzedzeniem kiedy osiągnie owe „1400 kilka” godzin na samolocie, mając 100 w puszce
    - dostał akurat na wtedy sesje SIM z instruktorem, który może odmrażać
    - nie zachorował i nie skasowali mu rejsów i dociągnął do tego 1400 kilka
    - złożył aplikację awansową w dniu spełnienia kryteriów operatora i dziwnym trafem był to ostatni dzień zbierania aplikacji,
    - listę zakwalifikowanych głoszono błyskawicznie
    - przed wyżej wymienionym SIM a po kwalifikacji zaliczył jeszcze Commander Course (ławka).
    - w tym czasie w ogóle nie latał jako FO

    ... to choćby ze względu na LIFUSy na lewym niemożliwym jest, aby kapitan na DHC miał 1502h.

    A zatem: czy sam wiesz o czym piszesz?

    Pozdrawiam.


    Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

  8. #8
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez LuzZz Zobacz posta
    Nie ma takiej opcji bo mają
    WyluzZzuj ja tylko odniosłem się do wypowiedzi o cpt z 1002h. Widzę że jakiś drażniący temat
    thewho, Red_Devil and patryk_szym like this.
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  9. #9

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DCTunlimited Zobacz posta
    WyluzZzuj ja tylko odniosłem się do wypowiedzi o cpt z 1002h. Widzę że jakiś drażniący temat
    Trochę tak, a wiesz dlaczego? Bo jak to w internecie - każda błędna informacja dla wielu stanie się prawdą ;-)

    Więc skoro można coś sprostować i uzasadnić, to why not?


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  10. #10
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez LuzZz Zobacz posta
    A zatem: czy sam wiesz o czym piszesz?
    Tak wiem bo jak juz napisalem kolega mial taka sytuacje.
    Moze i jest dzieckiem szczescia ale nie wiesz do czego jest zdolna firma jak jej ludzi brakuje.
    Zorganizowanie dodatkowego symulatora nie jest wtedy problemem i z kosztami sie nie liczy (a zwlaszcza panstwowa).
    Bardziej mozliwy scenariusz to taki, ze nie mozna parowac niedoswiadczonej zalogi tzn, ze conajmniej jedna z osob musi miec ponad 100h na danej pozycji ale to tez sie da obejsc, czego osobiscie rowniez doswiadczylem.
    Mowiac o nalocie kazdy normalny, mowi o nalocie faktycznym na samolocie - tak wiec minimalny nalot do ATPL moze wyniesc 1400h rzeczywistego lotu.
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 12-11-2018 o 09:56

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Program 1400+ czy 1500+, czy to ma znaczenie?

    W jednym i drugim przypadku jest to trochę za szybko.

  12. #12
    Awatar patryk_szym

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Heidelberg

    Domyślnie


    Polecamy

    A temat jest jeszcze tutaj trzymany czy już nie i lepiej zamknąć wątek?
    pasazernagape and yav like this.
    70-300 + D5100


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •