Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 2 3 4
Pokaż wyniki od 61 do 78 z 78
Like Tree50Likes

Wątek: 2018.11.11 - E190LR Air Astana - piloci stracili kontrolę nad maszyną

  1. #61

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Jako osoba z kilkunastoletnim doświadczeniem w Liniach i wykształceniu stricte inżynierskim to mogę napisać aż tyle:

    "My Polacy mieliśmy "cud nad Wisłą", w Portugalii też mają "swoje cuda i objawienia"......"

    W tym przypadku odejmuje mi aparat mowy..... no i kończę bo jest niedziela i do tego 11:45 a zaraz "suma".
    grindavik likes this.

  2. #62
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    Zorganizować od razu pomoc wojska (skoro prosili o kierunek na wodowanie to wojsko by precyzyjnie oznaczyło miejsce i zwiększyli szansę na ratunek ludzi)? (...) Przesłuchałem pobieżnie ale dopuszczę do uruchomienia się TCAS skoro doskonale widzieli że ten samolot może w każdej chwili zrobić cokolwiek to też niebyt profesjonalne...
    Chwilę wcześniej zalecasz jak najszybszą pomoc wojska, a potem wytykasz, że wojskowy samolot wywołał włączenie się TCAS. Nie wiem też jak sobie wyborażasz przechwycenie przez myśliwce samolotu w IMC, którego załoga zgłasza "flight control failure"... Nie wiemy też kiedy poproszono o pomoc wojska, w nagraniach przewija się parokrotnie, że F-16 są w drodze.
    Don Corleone likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  3. #63
    Awatar Tresor

    Dołączył
    Sep 2014
    Mieszka w
    5km od EPZP, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DrtSpike Zobacz posta
    Opierając się na drugim filmiku z postu #41 właściwa komisja ds. badań wypadków lotniczych powinna wydać zalecenie, że na pokładzie powinien znajdować się etatowy kilkulatek, który "w mig" przejmie stery w razie ich irracjonalnego zachowania się w przypadku gdy nawyki doświadczonej załogi będą stanowiły podstawę do pogłębiania problemu.
    Coś w tym jest na odpustach mają rowery z przekładnią w których kierownica działa w odwrotna stronę. Jeździć tym to wyczyn dla mnie nie do przejścia. A tu jest więcej płaszczyzn... Masakra.

  4. #64

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    że wojskowy samolot wywołał włączenie się TCAS.
    Nie będę się upierał, że to nie były one, ale wydaje mi się żeby były jeszcze w drodze...

  5. #65
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    Nie będę się upierał, że to nie były one, ale wydaje mi się żeby były jeszcze w drodze...
    Jak ja oglądałem to TCAS kojarzę, tylko w momencie jak F-16 były w pobliżu. Pilot Astany na pytanie czy widzą F-16 obok wspomina o TCAS i prosi by odlecieli kawałek dalej.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  6. #66

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    Nie będę się upierał, że to nie były one, ale wydaje mi się żeby były jeszcze w drodze...
    Życzę Ci żeby nikt nigdy nie oceniał Twojej pracy na podstawie informacji z trzeciej ręki, kiedy słychać piąte przez dziesiąte, przyznając ze szczerością że to tylko pobieżnie.
    TomaszRT, JeV, MaciekK84 and 1 others like this.

  7. #67

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Życzę Ci żeby nikt nigdy nie oceniał Twojej pracy na podstawie informacji z trzeciej ręki, kiedy słychać piąte przez dziesiąte, przyznając ze szczerością że to tylko pobieżnie.
    W mojej poprzedniej wypowiedzi były pytajniki. Ocena pracy należy do kogo innego i raczej ocenia się czy praca była zgodna z procedurami. Pytania moje były raczej czy procedury coś takiego przewidują?

  8. #68
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wojtasso Zobacz posta
    Moim zdaniem wręcz ułatwiło... Jak patrze na to zdjęcie powyzęj to aż mnie coś razi w oczy, podswiadomie wiem że coś jest nie tak bo przy normalnym checku całe skrzydło idzie do góry,a tutaj czesc jest w górze czesc jest w dole.
    Zakładam, że to zdjęcie pochodzi z normalnej operacji. Jeśli "normalne" jest takie zamieszanie (spojlery prawidłowo, lotki nie), to sprowadza się do "zdegradowania" percepcji - zamiast pełnej weryfikacji prawidłowości wychylenia (fakt wychylenia, kierunek i poziom) przyzwyczajamy użytkownika do nieweryfikowania kierunku.
    Ciekawa procedura w TUIFly: https://youtu.be/tCXPJkC7ZwI?t=254 (od 4:10) - sprawdzają, ale nigdzie na EICAS nie ma podglądu. W momencie pełnego prawego FO "rzuca okiem" czy działa.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  9. #69
    Awatar gliderman13

    Dołączył
    Sep 2017
    Mieszka w
    FL410

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    Ciekawa procedura w TUIFly: https://youtu.be/tCXPJkC7ZwI?t=254 (od 4:10) - sprawdzają, ale nigdzie na EICAS nie ma podglądu. W momencie pełnego prawego FO "rzuca okiem" czy działa.
    Jaki jest sens cytowania procedury z B737 w wątku o E190?? W 737 sprawdzasz jedynie swobodę ruchu wolantu i pedałów - nie faktyczne wychylenia powierzchni sterowych (zależnie od wersji).

  10. #70
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gliderman13 Zobacz posta
    Jaki jest sens cytowania procedury z B737 w wątku o E190?
    Bo rozmawiamy o tym, jak zapobiec problemom z wypadku na przyszłość?
    Bo błędne działanie sterów też może się zdarzyć na 737?
    Bo na podlinkowanym filmie też - w mojej ocenie - mieliby problem z wykryciem problemu, jaki spotkał Astanę?
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  11. #71

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    Czy jest może jakiś finalny raport co się wydarzyło? Próbowałem szukać po internetach ale bez efektów.

  12. #72
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez unipl Zobacz posta
    Czy jest może jakiś finalny raport co się wydarzyło? Próbowałem szukać po internetach ale bez efektów.
    Dosłownie 30 sekund szukania: http://www.gpiaa.gov.pt/upload/membr...os/i007016.pdf

    Jak przerobią to pewnie kiedyś będzie finalny na który na razie jest za wcześnie.

  13. #73

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pasazernagape Zobacz posta
    Dosłownie 30 sekund szukania: http://www.gpiaa.gov.pt/upload/membr...os/i007016.pdf

    Jak przerobią to pewnie kiedyś będzie finalny na który na razie jest za wcześnie.
    To jest opis sytuacji i informacja, ze zajmą się szukaniem przyczyn. Pytałem o coś końcowego z wyjaśnieniem co doprowadziło do tej sytuacji. Jednak 30 sekund i wymądrzanie się nie dały efektu...
    szymonk2 likes this.

  14. #74
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Z całym szacunkiem ale kto według Ciebie miał napisać raport końcowy? Onet.pl czy fakt.pl? To mogą zrobić tylko i wyłącznie Portugalczycy.
    Teraz dysponujemy tylko takim opisem sytuacji i tym co napisano na różnych forach.

    Przeglądając pobieżnie stronę tamtejszej komisji GPIAAF – Unidade de Aviação Civil można zauważyć że raporty końcowe dla dużych samolotów jak Boeing czy Airbus pojawiają się rok-dwa po zdarzeniu więc jest nadzieja że nie będziemy długo czekać.

    Wielki szacunek dla pilotów tego lotu nie potrzebuje raportu.

  15. #75
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

  16. #76
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Nie zauważyłem ale już w czerwcu pojawił się raport końcowy.

    GPIAAF – Unidade de Aviação Civil
    nie ma możliwości podania linku do raportu. Na razie wisi na głównej stronie a potem będzie przypisany do doku 2018

  17. #77
    Awatar qwaseq

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Radom
    pasazernagape likes this.
    - EVA67 report heading
    - Yes sir, we are happy :)

  18. #78

    Dołączył
    May 2020

    Domyślnie


    Polecamy

    Ten incydent bardzo przypomina incydent Bombardier Global 5000 z 16.04.2019, Luftwaffe rejestracja 14+01 (czyli rządowy RFN), który podczas lotu testowego doznał poważnych uszkodzeń z powodu rewersu sterowania po pracach serwisowych. Na szczęście tylko starty w sprzęcie, bez ofiar w ludziach.

    https://aviation-safety.net/database...0416-1&lang=de

Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 2 3 4

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •