Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 75
Like Tree49Likes

Wątek: 2018.11.11 - E190LR Air Astana - piloci stracili kontrolę nad maszyną

  1. #1
    BrejSki
    Goście

    Domyślnie 2018.11.11 - E190LR Air Astana - piloci stracili kontrolę nad maszyną


    Polecamy

    Bardzo wstępnie, chwilę po starcie z Lizbony piloci samolotu Embraer ERJ 190LR należącego do Air Astana, reg P4-KCJ zgłosili emergency.Jesli wierzyć LiveATC, to piloci stracili kontrolę nad samolotem, zostali pokierowani nad morze, jednak po pewnym czasie udało im się ją odzyskać. Na chwilę obecną samolot jest sprowadzany do bazy wojskowej Beja.

    Pierwsze donosy:
    https://www.aviation24.be/airlines/a...f-instruments/

    Samolot bezpiecznie wylądował na pasie 19R w bazie Beja
    Ostatnio edytowane przez hawky ; 27-11-2018 o 14:08 Powód: format daty
    tartal likes this.

  2. #2
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Potwierdzono, że samolot bezpiecznie wylądował na pasie startowym 19R lotniska w Beja. Uffff!!!
    BrejSki likes this.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Samolot był na przeglądzie w zakładach OGMA w Alverca pod Lizboną.

    Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka

  4. #4
    BrejSki
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Samolot był na przeglądzie w zakładach OGMA w Alverca pod Lizboną.
    I świeżo po przeglądzie takie cos... W życiu bym się nie spodziewał.

  5. #5
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  6. #6

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BrejSki Zobacz posta
    I świeżo po przeglądzie takie cos... W życiu bym się nie spodziewał.
    Może od zawsze zakładam nieprawidłowo, ale dla mnie właśnie pierwsze loty po pracach/obsługach były dziwne bo to w tym locie się okazywało czy nie zostały gdzieś kombinerki czy coś nie zostało źle zamontowane. Akurat w moim przypadku nie mówię o lotnictwie liniowym.
    thewho, Maciey, grindavik and 2 others like this.

  8. #8
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    tartal likes this.
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  9. #9
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  10. #10

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Korespondencja w trakcie zdarzenia jest dramatyczna, wygląda na to że nie mieli wskazań prędkości a mimo to utrzymywali się przez godzinę w warunkach IMC. Samolot był prawdopodobnie wiele razy przeciągnięty, wiele razy też przekroczona była prędkość maksymalna. Takiego "makaronu" w tak długim okresie jeszcze nie widziałem. Wywalczyli życie, bez dwóch zdań.
    tartal, Adik_s, LuzZz and 6 others like this.

  11. #11

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=kIc8Rr-cKd8

    Przedziwna sytuacja - kompletna dezorientacja przestrzenna i geograficzna. Proszą o wskazanie kursu nad morze w celu wodowania, dostają kierunek 210 po czym lecą na wschód. Po jakimś czasie kolejna prośba o wskazanie kierunku morza, dostają kierunek na południowy zachód po czym lecą na północny wschód... i tak przez długi czas. Wygląda to na lot w chmurach bez sztucznego horyzontu i co najmniej jeszcze paru innych istotnych przyrządów. Sytuacja się ustabilizowała, jak się wznieśli i dostali asystę wojskowych.

  12. #12

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Pogoda też ich jakoś nie rozpieszczała, na horyzoncie dodatkowo była burza.

    LPAR 111300Z 04005KT 3000 RA FEW005 SCT010 BKN015 14/13 Q1010
    LPBJ 111400Z 19017KT 9999 SCT030 BKN048 19/14 Q1011

    Embraer będzie miał co badać, ale pewnie i pochwalić się wytrzymałością maszyny na wielokrotne przeciążenia.

  13. #13
    Awatar igor289

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez angin Zobacz posta
    https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=kIc8Rr-cKd8

    Przedziwna sytuacja - kompletna dezorientacja przestrzenna i geograficzna. Proszą o wskazanie kursu nad morze w celu wodowania, dostają kierunek 210 po czym lecą na wschód. Po jakimś czasie kolejna prośba o wskazanie kierunku morza, dostają kierunek na południowy zachód po czym lecą na północny wschód... i tak przez długi czas. Wygląda to na lot w chmurach bez sztucznego horyzontu i co najmniej jeszcze paru innych istotnych przyrządów. Sytuacja się ustabilizowała, jak się wznieśli i dostali asystę wojskowych.
    Z zarzuceniem "dezorientacji" bym się wstrzymał - tak jak mówisz ze względu na pogodę, a także fakt który najwyraźniej pominąłeś - samolot skręcał cały czas w lewo, co zresztą też stwierdza kontroler (11 minuta nagrania)
    https://www.instagram.com/igor.k.photo/
    Trochę fotograficznej twórczości własnej... ;)

    http://flyinglodz.blogspot.com/
    Serdecznie zapraszam na lotnicze raporty z EPLL- zarówno zdjęciowe jak i informacyjne o samym lotnisku.

    https://maps.google.com/maps/ms?ie=U...3adf423e05c7e6
    Prywatny przewodnik po Lublinku i okolicach


  14. #14
    BrejSki
    Goście

    Domyślnie

    Jeśli wierzyć ostatnim przeciekom, to doszło do całkowitej awarii awioniki.

  15. #15

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez igor289 Zobacz posta
    Z zarzuceniem "dezorientacji" bym się wstrzymał - tak jak mówisz ze względu na pogodę, a także fakt który najwyraźniej pominąłeś - samolot skręcał cały czas w lewo, co zresztą też stwierdza kontroler (11 minuta nagrania)
    Czemu od razu zarzut? Ilu jest pilotów zdolnych latać bez przyrządów w chmurach? Piszę przecież dalej o możliwym problemie technicznym, a nie ludzkim. Poszukiwali przestrzeni z lepszą pogodą, morza więc zakładam że stery były przynajmniej częściowo sprawne, albo nie byli świadomi że np. ster kierunku jest niesprawny.

  16. #16
    Awatar cra3y

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    EPZP

    Domyślnie

    Prawie cała korespondencja (z wyjątkiem wektorowania do lądowania)

    https://cdn.aviation-safety.net/medi...P4-KCJ_ATC.pdf
    Pozdrawiam
    K.Gajda

  17. #17
    Awatar gliderman13

    Dołączył
    Sep 2017
    Mieszka w
    FL410

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez angin Zobacz posta
    Czemu od razu zarzut? Ilu jest pilotów zdolnych latać bez przyrządów w chmurach? Piszę przecież dalej o możliwym problemie technicznym, a nie ludzkim. Poszukiwali przestrzeni z lepszą pogodą, morza więc zakładam że stery były przynajmniej częściowo sprawne, albo nie byli świadomi że np. ster kierunku jest niesprawny.

    Dlaczego zakladasz od razu, że bez przyrzadów? Dość dosadnie stwierdzili, że maja problem ze sterami. Stad mógł wynikać ten ciagly zakręt w lewo.
    Niezależnie co to było, to sytuacja - przerażajaca...

  18. #18
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Ze sterowaniem , flight control problems

  19. #19
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Prosili też o potwierdzenie wysokości, którą mieli na przyrządach.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  20. #20

    Dołączył
    Apr 2010
    tartal and mammecyje like this.

Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •