Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
Like Tree3Likes
  • 1 Post By robbo2k
  • 2 Post By aaben

Wątek: 2018.11.13 Shanghai Kołowanie po pasie w trakcie startu innego samolotu

  1. #1

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie 2018.11.13 Shanghai Kołowanie po pasie w trakcie startu innego samolotu


    Polecamy

    JAL Boeing 787-900, rejestracja JA869J wykonująca lot JL-873 z Tokio Narita (Japonia) do Shanghai Pudong (Chiny), wylądowały na pasie startowym Szanghaju 34R, opuściły pas startowy w lewo na ostatnim zakręcie i kołował przez pas 34L tuż przed końcem pasa startowego.


    Delta Airlines Airbus A350-900, rejestracja N501DN wykonująca lot DL-582 z Szanghaju Pudong (Chiny) do Detroit, MI (USA), rozpoczeła start z pasa 34L, gdy załoga zaobserwowała, że ​​787 wchodzi na pas startowy wstrzymał start z dużą prędkością (powyżej 100 węzłów). Załoga była w stanie zatrzymać samolot na wysokości 1180 m / 3870 stóp przed końcem pasa startowego. Służby ratownicze musiały interweniować i chłodzić gorące hamulce. Samolot następnie wrócił do rękawa i jest nadal w Szanghaju około 13 godzin później.


    JAL Boeing zatrzymał się tuż obok pasa startowego 34L i pozostawał nieruchomy przez około 70 minut, po czym kontynuował kołowanie do rękawa.


    Chiński Urząd Lotnictwa Cywilnego rozpoczął dochodzenie w sprawie poważnego incydentu.

    tartal likes this.

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    W JAL pracują głuchoniemi ?

    Raport na oficjalnej stronie internetowej Administracji Lotnictwa Cywilnego Wschodnioazjatyckiego powiedział, że załoga Boeinga 787 linii lotniczych JAL nie przestrzegała instrukcji ATC na lotnisku Pudong pięć razy w okresie od maja do września 2017 r.


  3. #3
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    Latam często z Pudong i wiele razy słyszałem jak duże problemy mają Japończycy w dogadaniu się z chińskim ATC. Problem akcentu czy innego wymawiania głosek, ciężko stwierdzić jednoznacznie. To samo moi chińscy FO, jak lecimy do Japonii, często głupieją i mają kłopoty z prostymi niby wektorami. W Shanghaju mają obsesję z tym przecinaniem pasów i 3x można usłyszeć „hold short” zanim się dokołuje do tego pasa, a i tak widać się zdarza. Inna sprawa, że tnie się na końcu i ten po starcie jest już na 300-400ft zwykle.

    Pzdr

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Szkic

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    W JAL pracują głuchoniemi ?
    Podałbym Ci przykłady np. z mieniącej się największą linią w Europie linii na R kiedy przez godzinę żadna załoga nie jest w stanie prawidłowo wykonać żadnego readbacku... Jesteśmy ludźmi, no niektórzy są nieomylni jak Ty ale na szczęście to mniejszość.
    mcxmcx and LuzZz like this.

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Podałbym Ci przykłady np. z mieniącej się największą linią w Europie linii na R kiedy przez godzinę żadna załoga nie jest w stanie prawidłowo wykonać żadnego readbacku... Jesteśmy ludźmi, no niektórzy są nieomylni jak Ty ale na szczęście to mniejszość.
    Ja to jestem perfekcyjny to oczywiste nie musiałeś nawet o tym pisać, nie to co japońscy piloci ale to ciekawe ze problem akurat maja japończycy z chińczykami. Może gaugan ma rację iż to kwestia naturalna językowa bariera, dla nas to oba języki są egzotyczne więc ciężko nam oceniać szczególnie jak się nałoży naturalny jezyk na komunikacje po angielsku.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •