Pokaż wyniki od 1 do 16 z 16
Like Tree21Likes
  • 1 Post By Gregor
  • 2 Post By qwaseq
  • 12 Post By jordanj
  • 4 Post By aaben
  • 2 Post By Tupungato

Wątek: Wzrost liczby katastrof lotniczych w 2018 roku

  1. #1
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie Wzrost liczby katastrof lotniczych w 2018 roku


    Polecamy

    Aviation Safety Network (ASN), organizacja zajmująca się bezpieczeństwem w lotnictwie cywilnym, zaprezentowała statystyki wypadków i katastrof lotniczych jakie miały miejsce w 2018 roku. W minionym roku odnotowano 15 śmiertelnych wypadków lotniczych, w wyniku których zginęło 556 osób.
    https://www.pasazer.com/news/40344/w...2018,roku.html
    qwaseq likes this.
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  2. #2
    Awatar qwaseq

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    556 osób... W całym ROKU, na całym świecie... To powinno być przytaczane co chwilę w wątku SPL. I to nawet uwzględniejąc fakt że ASN nie bierze pod uwagę wszystkich zdarzeń...
    A gdy wgryźć się w te statystyki okazuje się, że w minionym roku w Europie (czyli najbliższym miejscu do latania dla czytaczy tego forum) ludzie zginęli wyłącznie w wypadku leciwego samolotu robiącego za atrakcję turystyczną...
    Jeżeli to nie daje do myślenia to ja już nie wiem jakich argumentów trzeba użyć aby przekonać ludzi że latanie po Europie (szerzej - liniami lotniczymi z miejsc szczycących się wysokimi standardami bezpieczeństwa przewozu lotniczego) jest po prostu bezpieczne.
    thunderbirds and Omega98 like this.
    - EVA67 report heading
    - Yes sir, we are happy :)

  3. #3
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    W tekście powyżej jest błąd:
    "Wśród 15 odnotowanych katastrof, dwanaście dotyczyło lotów pasażerskich a trzy lotów towarowych. Biorąc pod uwagę spodziewany światowy ruch lotniczy wynoszący ok. 37,8 mln lotów, wskaźnik wypadków to jedna ofiara śmiertelna na 2,52 mln lotów"

    Nieprawda, jest to jeden wypadek na tyle lotów.
    Jedna ofiara śmiertelna przypada na ok. 68 tys. lotów, co oczywiście ma umiarkowany sens fizyczny.
    Ewentualnie powinno być że "szanse pasażera na wypadek są jak 1 do 2,52 mln podróży".
    Ostatnio edytowane przez Kazor ; 02-01-2019 o 20:56

  4. #4
    Awatar qwaseq

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Żeby nadać tej liczbie (556 ofiar) jakiś szerszy kontekst w odniesieniu do przemieszczania się ludzi:
    Komenda Główna Policji wyliczyła, że w 2017 roku doszło do 32 705 wypadków, w których 39 394 osób zostało rannych, a zginęło 2810
    Rzecz dotyczy roku 2017go ale nie spodziewam się żeby w minionym statystyka była jakoś wyjątkowo odmienna.
    https://moto.wp.pl/policja-podsumowa...8174121535617a
    - EVA67 report heading
    - Yes sir, we are happy :)

  5. #5

    Dołączył
    Jul 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez qwaseq Zobacz posta
    jakiś szerszy kontekst w odniesieniu do przemieszczania się
    No właśnie, może znane Wam są inne zestawienia, w odniesieniu do transportu samochodowego, kolejowego, ale jakoś przyrównane... do "ludko-kilometra" lub coś w tym stylu.
    Sam strach przed lataniem nie koniecznie we wszystkich przypadkach może polegać na strachu przed samą śmiercią, lecz może nad niemożliwością zrobienia czegokolwiek, przy wiedzy że to kaput...
    Pozdrawiam

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    ... trzeba też dodać katastrofy w GA i lotnictwie lekkim. Kontekst wciąż pozostanie ale dysproporcje zmaleją.

  7. #7
    Awatar qwaseq

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Być może tak. Ale świadomie to pominąłem (czy to już manipulacja z mojej strony? ).
    Należy jednak pamiętać że powyższe dane o ofiarach ruchu drogowego pochodzą tylko z PL. Gdyby uwzględnić inne miejsca na świecie (ot takie Indie gdzie dziennie na drogach ginie więcej niż 600 osób) to statystyka jest bezlitosna.
    Chociaż jak wszyscy dobrze wiemy - są trzy rodzaje kłamstw: kłamstwa, bezczelne kłamstwa i statystyki.
    - EVA67 report heading
    - Yes sir, we are happy :)

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Na kolei w Polsce 621 wypadków w 2017 z tego
    34% to wypadki na przejazdach
    30% to najechanie na osobę lub pojazd poza przejazdami i przejściami (kat. 23 i 34)

    Ze statystyk UTK wynika iz "z powodu winy kolei" nie zginał nikt od 2012 (Szczekociny) i dopiero w 2017 jedna osoba (Smetowo). Oczywiscie w 2017 zginęły 42 osoby w kolizjach na przejazdach oraz 129 to osoby nieupoważnione do przebywania na terenie kolejowym (czyli ludzie na torach)

    Statystycznie na kolei jest 2,56 wypadku na milion poc/km.

    Ofiary wśród pasażerów za ostatnie 5 lat. (2,1,3,1,1 osoba)


    I chyba najdramatyczniejsza sytuacja dla maszynistów czyli samobójstwa z udziałem pociągów.

    W 2017 r. miały miejsce 124 tego typu zdarzenia, które w 112 przypadkach skutkowały zgonem osobypodejmującej czyn samobójczy, a w 12 przypadkach osoby zostały ciężko ranne lub ranne. Liczbasamobójstw i prób samobójczych w 2017 r. utrzymuje się na poziomie z roku ubiegłego.

    Co ważne w 2011 liczba samobójców to 28 osób. Co cie stało z ludźmi przecież "dobra zmiana" jest i w Polsce żyje sie lepiej?

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    W końcu ktoś o kolejach wspomniał, juz Cie lubie chłopie

  10. #10
    PMM
    PMM jest nieaktywny

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    i dopiero w 2017 jedna osoba (Smetowo).
    z tego co podają to w Smętowie nie było ofiar
    Wypadek kolejowy w Smętowie – Enkol

  11. #11
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez qwaseq Zobacz posta
    Być może tak. Ale świadomie to pominąłem (czy to już manipulacja z mojej strony? ).
    To już przekłamuje trochę - porównujesz wysoce obwarowany certyfikatami i procedurami usługowy przewóz lotniczy z każdym wypadkiem na drogach publicznych z udziałem jakiegokolwiek pojazdu (także pieszych) . Inaczej wyjdzie wypadkowość odniesiona do liczby podróży, inaczej do pokonanych kilometrów. Co nie zmienia faktu, że lotnictwo liniowe jest dalej jednym z najbezpieczniejszych środków transportu. Ale strach przed lataniem to raczej irracjonalne fobie, niż uzasadnione obawy, więc takie dane mogą pomagać przezwyciężyć lęki, ale niekoniecznie sprawią, że znikną bo szansa to 1:2520000 podróży .
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  12. #12

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez qwaseq Zobacz posta
    Żeby nadać tej liczbie (556 ofiar) jakiś szerszy kontekst w odniesieniu do przemieszczania się ludzi:

    Komenda Główna Policji wyliczyła, że w 2017 roku doszło do 32 705 wypadków, w których 39 394 osób zostało rannych, a zginęło 2810

    Rzecz dotyczy roku 2017go ale nie spodziewam się żeby w minionym statystyka była jakoś wyjątkowo odmienna.
    https://moto.wp.pl/policja-podsumowa...8174121535617a
    zarejestrowanych pojazdów w Polsce jest około 30 milionów, na świecie jest 30 tysięcy samolotów pasażerskich, czyli TYSIĄC razy mniej.

    Czyli: na jedna ofiara śmiertelna przypada na 10 tysięcy pojazdów, natomiast jedna ofiara śmiertelna przypada na 50 samolotów pasażerskich (wiem, mocno niedoskonałe, ale żeby bawić się w prawdopodobieństwo, trzeba mieć więcej danych).

    Jeśli do tego dodać, że te 30 miliony samochodów obsługiwane jest przez zwykłych ludzi, którzy codziennie wykonują kilka kursów to Strach Przed Lataniem ma swoje uzasadnienie.

  13. #13

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    ... i to jest urok statystyki. Teraz weźmy pod rozwagę ile pasażerokilometrów pokonują samolotu, a ile samochodu i odnieśmy do liczby wypadków. Później ile godzin eksploatowane są samoloty, a ile samochodu i znów odnieśmy do liczby wypadków.

    Ze statystyką to jest tak, że niegdyś najbezpieczniejszym samolotem na świecie był Concord, 0 wypadkowość, po czym jeden się rozbił i nagle się okazało, że 7,69% floty tych samolotów uległo zniszczeniu w katastrofach - Concorde stał się jednym z najbardziej niebezpiecznych samolotów na świecie.
    12wit, Rafal, Neoman and 9 others like this.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    https://skyisthelimit.aero

  14. #14

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Najlepiej porównywać lotnictwo do lotnictwa.

    Strachu przed lataniem bym w to nie mieszał, podłoże w tym zespole jest psychologiczne i tabelki potrafią wręcz pogorszyć sytuację. Na bardzo trudne przypadki najlepiej działają terapie pokazujące bezpieczeństwo w praktyce.

    Biorąc pod uwagę wzrost liczby operacji lotniczych, ogólny poziom bezpieczeństwa jest imponujący.
    minty, frik, maciass and 1 others like this.

  15. #15
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MarkooMM Zobacz posta
    No właśnie, może znane Wam są inne zestawienia, w odniesieniu do transportu samochodowego, kolejowego, ale jakoś przyrównane... do "ludko-kilometra" lub coś w tym stylu.
    Sam strach przed lataniem nie koniecznie we wszystkich przypadkach może polegać na strachu przed samą śmiercią, lecz może nad niemożliwością zrobienia czegokolwiek, przy wiedzy że to kaput...
    Pozdrawiam
    Takie katastrofy to rzadkość wśród katastrof lotniczych. Ile w ciągu ostatnich 10 lat zdarzyło się katastrof, w których pasażerowie mieliby wiedzę, że coś jest kaput?
    Kazor and myszygon like this.

  16. #16

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    Takie katastrofy to rzadkość wśród katastrof lotniczych. Ile w ciągu ostatnich 10 lat zdarzyło się katastrof, w których pasażerowie mieliby wiedzę, że coś jest kaput?
    Może i rzadkość, ale bez sprawdzania statystyk myślę że zdecydowana większość ofiar ginęła właśnie w dużych katastrofach, ktore pamięta się długo, zaś same ofiary mają dość czasu żeby zdać sobie sprawę że to "kaput". I dlatego to takie medialne....

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •