Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 33 z 33
Like Tree56Likes

Wątek: 2019.02.08 Piper Malibu nie wyhamował na końcu pasa w Courchevel (LFLJ)

  1. #21

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez aleks70 Zobacz posta
    pytanie, co było przed nim
    Stok narciarski, spora gora. To lotnisko znane z tego ze go-around nie jest mozliwy (nie przy normalnych odleglosciach przed pasem).

  2. #22
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Ratingu górskiego nie mam, w Courchevel nie byłem. Ale - krąg robi się na 7200-7000’ czyli raptem 600’ (!) stóp nad elewacją niższego progu, nawet na prostej jest trochę więcej czasu na decyzję niż sekundy.
    Świetne video jak to się powinno zrobić: https://youtu.be/fFVb62BGLFo
    frik, przemo-19, T0pek and 10 others like this.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  3. #23

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    okolice Łańcuta

    Domyślnie

    Końcówka podejścia i przyziemienie
    aleks70, thewho and pwaos like this.

  4. #24

    Dołączył
    Jul 2018
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Tu "ładnie" widać jak bardzo mu nie poszło.

  5. #25
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    W zasadzie do wyrownania to wszystko na oko wyglada normalnie. Nie mial podstaw, zeby wczesniej przerywac podejscie. Niestety "zawiesil" samolot i dociagnal go w takim stanie za polowe pasa. Albo "visual illusion" zwiazana z pochyleniem pasa albo na sile chcial delikatnie przyziemic.
    W filmiku, ktory wrzucil bedrzich od razu zwrocilem uwage na to, zeby flare robic bez sciagania mocy - ma to uzasadnienie bo pas sie wznosi wiec samolot potrzebuje wiecej energi, zeby wejsc na wyzszy "pitch" i nie uderzyc przednim kolem - tutaj tak zrobili - ladnie wyrownali, przednie kolko w gorze, samolot ok 30cm na pasem - w tym momencie powinni zamknac przepustnice i przyziemic. Moze nie byla by to przyciorka ale chyba nie o to na takim pasie chodzi. Tymczasem slychac jak samolot na ciagle pracujacym silniku wchodzi na wznoszenie!!! Pozniej dopiero slychac jak zamykaja przepystnice jak juz wiedza, za sa za daleko.
    Trudne technicznie ladowanie.
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 12-02-2019 o 09:21

  6. #26
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft under the rainbow

    Domyślnie

    Swój poprzedni post opieram tylko na tym co można znaleźć w internecie odnośnie podejścia do LFLJ. Gdzieniegdzie można wyczytać zalecenia, żeby nie redukować zupełnie obrotów aż do przyziemienia, ale może chodzi o mniejsze/wolniejsze samoloty typu C172, a tu widać rzeczywiście był to błąd. No i mam wrażenie, że lecieli dosyć szybko.
    thewho likes this.


  7. #27
    Awatar Maciey

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SŁUPSK (EPSK)

    Domyślnie

    Koledze chodziło aby pilot zrobił za pomocą śmigła połączenie lotu trawersem w stylu Jurgisa z Driftem Macieja Polody
    ipkuser likes this.

  8. #28
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Oczywiscie to nie INCYDENT a WYPADEK bo prawie napewno zniszczenia przekroczyly prog finansowy od ktorego zaczyna sie wypadek.

  9. #29
    Awatar Cruiser

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Mnie ciekawi, jak często ten człowiek lądował na tym lotnisku? Czy tylko miał odbyte jednorazowe szkolenie (przez kogoś potwierdzone), czy poszedł na całość?

  10. #30

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cruiser Zobacz posta
    Mnie ciekawi, jak często ten człowiek lądował na tym lotnisku? Czy tylko miał odbyte jednorazowe szkolenie (przez kogoś potwierdzone), czy poszedł na całość?

    Zakładając że był normalny, to latając takim samolotem nikt nie wyląduje bez aktualnych szkoleń/papierów, bo w przeciwnym przypadku ubezpieczyciel odmówi wypłaty odszkodowania.
    Zakładając, że był...

  11. #31
    Awatar Cruiser

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Zakładając, że nie miał ułańskiej fantazji, to tak. A może to był taki ułan, co stwierdził, że bogatemu nikt nie zabroni? Mało to takich?

  12. #32

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cruiser Zobacz posta
    Zakładając, że nie miał ułańskiej fantazji, to tak. A może to był taki ułan, co stwierdził, że bogatemu nikt nie zabroni? Mało to takich?
    Ano, przypomina mi się mój kolega z podstawówki i pewien tragiczny wypadek, który łączy z tym lądowanie pod górę, a rozdziela smutny koniec...

  13. #33

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Jeśli pilot nie miał kwitów to nie zazdroszczę mu głębokości dupy w jakiej się aktualnie znajduje. Tak prawnej jak i finansowej...

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •