Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 33
Like Tree56Likes

Wątek: 2019.02.08 Piper Malibu nie wyhamował na końcu pasa w Courchevel (LFLJ)

  1. #1
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie 2019.02.08 Piper Malibu nie wyhamował na końcu pasa w Courchevel (LFLJ)


    Polecamy

    I wbił się w zaspę. 5 osób na pokładzie, brak większych obrażeń.

    Filmik z lądowania na fejsie: www.facebook.com/lotnictwonetpl/posts/2197589976953947

    https://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=221641

    Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez frik ; 14-02-2019 o 21:18
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Nieslychane, tam przeciez ladowac mozna tylko "pod gorke".

  3. #3

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    To było pod górkę.

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    chyba masz racje...

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Film z końcówki zdarzenia.
    https://www.instagram.com/p/BtoMhSMjIY_/

  6. #6
    Awatar trabin

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPRU

    Domyślnie

    Widać ten egzemplarz ma to już w genach To jest ex SP-NSA, który też się nie wyrobił ale w Krasocinie https://dlapilota.pl/wiadomosci/dlap...u-w-krasocinie
    geo and Witt like this.
    Celestron C70, Canon 600D + EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS II, EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II.
    http://www.flightradar24.com/

  7. #7

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez trabin Zobacz posta
    Widać ten egzemplarz ma to już w genach To jest ex SP-NSA, który też się nie wyrobił ale w Krasocinie https://dlapilota.pl/wiadomosci/dlap...u-w-krasocinie
    Zastanawiające jest zachowanie pilotów, którzy przenoszą nawyki samochodowe do kokpitu. Przecież tutaj można było wykonać nawet zawrót . Wszak oprócz mniej lub więcej zablokowanych kół samolot posiada płaszczyzny aerodynamiczne i śmigło umożliwiające wykonanie takich manewrów.

  8. #8

    Dołączył
    Jul 2018
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez air elnika Zobacz posta
    Zastanawiające jest zachowanie pilotów, którzy przenoszą nawyki samochodowe do kokpitu. Przecież tutaj można było wykonać nawet zawrót . Wszak oprócz mniej lub więcej zablokowanych kół samolot posiada płaszczyzny aerodynamiczne i śmigło umożliwiające wykonanie takich manewrów.
    Może w momencie dotknięcia pasa zapominają, że są pilotami?

  9. #9
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    A do czego innego poza go-aroundem można było użyć śmigło w tym samolocie? Z silnikiem tłokowym, bez rewersu?
    N077GL, Spacelord, T0pek and 5 others like this.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    A do czego innego poza go-aroundem można było użyć śmigło w tym samolocie? Z silnikiem tłokowym, bez rewersu?
    Kolega chyba miał na myśli użycie powierzchni sterowych do zawrotki i chyba silnika do zachowania gdy jedziesz tyłem do przodu. Ale...

  11. #11
    Awatar przemo1000

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Wilga

    Domyślnie

    Czy to nie jest jedno z lotnisk na których, takim samolotem, go-around jest możliwy tylko do jakiejś wysokości a później już nie ma zmiłuj ?
    pasazernagape and jordanj like this.

  12. #12

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Film lepszej jakości.


  13. #13

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez air elnika Zobacz posta
    Zastanawiające jest zachowanie pilotów, którzy przenoszą nawyki samochodowe do kokpitu. Przecież tutaj można było wykonać nawet zawrót . Wszak oprócz mniej lub więcej zablokowanych kół samolot posiada płaszczyzny aerodynamiczne i śmigło umożliwiające wykonanie takich manewrów.
    Tzn?...

    Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

  14. #14
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft under the rainbow

    Domyślnie

    No normalnie, lewa noga w podłogę i większy gaz! Na początku siłą rozpędu dalej jedziesz w stronę zaspy, ale silnik w ostatniej chwili daje radę i nawracasz przed samym hangarem.
    Wtedy nie wiadomo skąd wylatuje na skuterze śnieżnym James Bond, wskakuje do kokpitu holując za rękę fajną pannę (albo dwie) i odlatujecie w siną dal z kierunkiem przeciwnym do widzianego na filmie

  15. #15
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rosenzweigova Zobacz posta
    No normalnie, lewa noga w podłogę i większy gaz! Na początku siłą rozpędu dalej jedziesz w stronę zaspy, ale silnik w ostatniej chwili daje radę i nawracasz przed samym hangarem.
    Wtedy nie wiadomo skąd wylatuje na skuterze śnieżnym James Bond, wskakuje do kokpitu holując za rękę fajną pannę (albo dwie) i odlatujecie w siną dal z kierunkiem przeciwnym do widzianego na filmie
    ...ciskając przez zaciśnięte zęby - "to dla Ciebie Ojczyzno!"
    myszygon, kobuch, lelek7 and 5 others like this.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  16. #16

    Dołączył
    Jul 2018
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Oj, się nabijacie
    Nie jestem pilotem i nie wiem, czy da się coś sensownego w takiej sytuacji zrobić. Na moje oko jest trochę mało miejsca, żeby zrobić nawrotkę. Czy dało się poderwać i odlecieć? - pytanie, co było przed nim.
    Cytując klasyka : "lądowanie, po którym żyjesz, to dobre lądowanie" A tu jeszcze było miękkie.
    Od strony wytrzymałości to, wg mnie, lepiej przodem, niż bokiem.

  17. #17

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Udane lądowanie to takie gdy sam wychodzisz z kabiny,
    znakomite jest wtedy gdy samolot nadaje się do powtórnego użytku.
    Maciey likes this.

  18. #18
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft under the rainbow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aleks70 Zobacz posta
    Czy dało się poderwać i odlecieć? - pytanie, co było przed nim.
    Nie sądzę. Courchevel jest specyficznym, trudnym lotniskiem, z podejściem w dolinach i nie ma procedury wykonania go-arounda (ze względu na ukształtowanie terenu wokół). Po wyjściu na prostą jest tylko parę sekund na przerwanie podejścia, potem nie ma zmiłuj. Pas ma 500m z nachyleniem miejscami prawie 20%, ponoć na jakichś mapach lotniska jest nawet zaznaczone miejsce, gdzie najlepiej "przydzwonić" w razie W.

    Żeby móc tam w ogóle lądować, trzeba mieć specjalny Rating uzyskiwany po 2-dniowym szkoleniu i odnawiany co najmniej raz na pół roku.

    Ten z filmiku (jeśli dobrze interpretuję) przyziemił w okolicy połowy pasa, prędkość miał sporą a pas wygląda na zmrożony, więc myślę że jeszcze przed dotknięciem kołami mógł sobie zdawać sprawę, że jest w czarnej d...


    Jedną z pasażerek ponoć zabrała karetka.


  19. #19

    Dołączył
    Jul 2018
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rosenzweigova Zobacz posta
    Nie sądzę. Courchevel jest specyficznym, trudnym lotniskiem, z podejściem w dolinach i nie ma procedury wykonania go-arounda (ze względu na ukształtowanie terenu wokół). Po wyjściu na prostą jest tylko parę sekund na przerwanie podejścia, potem nie ma zmiłuj. Pas ma 500m z nachyleniem miejscami prawie 20%, ponoć na jakichś mapach lotniska jest nawet zaznaczone miejsce, gdzie najlepiej "przydzwonić" w razie W.

    Żeby móc tam w ogóle lądować, trzeba mieć specjalny Rating uzyskiwany po 2-dniowym szkoleniu i odnawiany co najmniej raz na pół roku.

    Ten z filmiku (jeśli dobrze interpretuję) przyziemił w okolicy połowy pasa, prędkość miał sporą a pas wygląda na zmrożony, więc myślę że jeszcze przed dotknięciem kołami mógł sobie zdawać sprawę, że jest w czarnej d...


    Jedną z pasażerek ponoć zabrała karetka.
    z tą czarną d.. to możesz mieć rację.
    A jeśli była karetka, to jednak nie było takie miękkie

  20. #20

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie


    Polecamy

    Jeżeli na końcu było że 3G to karetka dla jednej osoby to jest coś bardzo dobrego.
    Rosenzweigova likes this.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •