Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
Like Tree3Likes
  • 2 Post By Gregor
  • 1 Post By Trooper85

Wątek: 2019.02.05 Eksplozja opony holownika podczas wypychania A330

  1. #1
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie 2019.02.05 Eksplozja opony holownika podczas wypychania A330


    Polecamy

    PM and maciass like this.
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  2. #2

    Dołączył
    Jul 2018
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Ciekawią mnie przyczyny.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    Opona jest z gumy, zbrojonej ale jednak z gumy i przy panujących w takim sprzęcie ciśnieniu każda niedoskonałość takich opon może powodować wystrzał.

  4. #4
    Awatar egon4x4

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    u tesciowej :-/

    Domyślnie

    Przecież to nie opona jako taka "wystrzeliła". Rozleciała się felga, która jest w ciężarówkach zbudowana zgoła inaczej niż w samochodach osobowych - jest rozbieralna. Wydać wyraźnie, jak najpierw odlatuje z dużą prędkością mały element (najprawdopodobniej zewnętrzna część felgi) a później dopiero, i znacznie wolniej, sama (cała?) opona.
    IMHO zawiódł pierścień zabezpieczający felgi- zdarzały się takie wypadki śmiertelne na ciężarówkach.

  5. #5
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Ten "mały element" to pierścień utrzymujący oponę na feldze, w tym przypadku ważący zapewne kilkanaście albo i kilkadziesiąt kilogramów.
    U mnie w pracy był podobny przypadek na wózku widłowym, spowodowany nieprawidłowym montażem koła przy wymianie opony. Na szczęście bez strat w ludziach.
    Gość idący obok holownika miał bardzo dużo szczęścia, kilka metrów dalej i by nie było nawet po co karateki wzywać.
    Kazor likes this.

  6. #6
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Fajnie widać czas reakcji człowieka na gościu z lewej strony.

  7. #7
    Awatar Maciey

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SŁUPSK (EPSK)

    Domyślnie

    W typowych "TIR"ach felgi są standardowe, ten typ felg zdaje się jest nadal używany w maszynach ciężkich itp.. Ogromne szczęście człowieka z obsługi..

  8. #8

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    Fajnie widać czas reakcji człowieka na gościu z lewej strony.
    Myślę że zareagował dopiero jak pierścień blokujący oponę uderzył w coś po prawej stronie. Samego wystrzału opony mógł nie słyszeć, bo szum od silników a fala dźwiękowa skierowana w przeciwnym kierunku. Przyczyną prawdopodobnie za płytko włożony pierścień klinujący oponę - tu trochę z innego ujęcia demo jak to działa. Gdyby pierścień był u góry, to pewnie człowiek zostałby bez głowy.
    https://www.wykop.pl/link/2543165/ek...pona/strona/2/

  9. #9
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez angin Zobacz posta
    Samego wystrzału opony mógł nie słyszeć, bo szum od silników a fala dźwiękowa skierowana w przeciwnym kierunku
    No nie wiem, dupnięcie jest okrutne

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •