Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
Like Tree2Likes
  • 2 Post By michał

Wątek: 2019.01.21. DC-3 rozbił się w Ohio

  1. #1

    Dołączył
    May 2015

    Domyślnie 2019.01.21. DC-3 rozbił się w Ohio


    Polecamy

    Smutna wiadomość - kolejny weteran już nie polata.
    DC-3 (N467KS) rozbił się 21.01. podczas startu z lotniska Kidron-Stoltzfus w Ohio. Spośród 6 osób na pokładzie dwie zginęły.
    Zdjęcia:
    DC-3 rozbił się w USA. Katastrofa zabytkowego samolotu | Wiadomości ze świata - Gazeta.pl

    Marcin

  2. #2

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Wow. Tym samolotem podróżowałem. Latał m in. w Sudanie Południowym. Latał dla organizacji „Samaritans Purse”. Dla tej samej organizacji latał DC-8 i rzadziej czarterowany był B707 z DRC. Dla tejże organizacji latały również co najmniej dwa An-2 z polskimi załogami.
    DC-3 był na sprzedaż z uwagi na wiek, mały udźwig i problemy z utrzymaniem w stanie lotnym.
    Firma dla której latał nazywa się „Priority Air Charter”.

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Wielka szkoda. Samolot z maja 1944 r. Być może latał dla I TCC a może dla IX TCC, a może dla TCC na drugowojennych frontach PTO lub CBI.

  4. #4

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie

    TCC, PTO, CBI ... i wszystko jasne

  5. #5

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Troop Carrier Command
    Pacific Ocean Theater czy tam Pacific Theater of Operations
    China Burma India Theater


    Mniej więcej coś takiego jeśli dobrze rozumiem
    Kazor and Craft like this.

  6. #6

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Mimo wszystko samolot ma nadal bardzo dużą wartość historyczną już choćby ze względu na datę produkcji. Znając determinację Amerykanów w odbudowie nawet najgorszych wraków lotniczych to nie zdziwiłbym się, gdyby zawiązało się jakieś środowisko, które znajdzie pieniądze i firmę, która zrobi z tego samolotu statyczny egzemplarz muzealny. Oczywiście po przywróceniu oryginalnego wyglądu typu silniki itp. Skoro samolot jest z maja 1944 roku to spokojnie na potrzeby ekspozycyjne można mu dać barwy IX TCC i zrobić go na weterana np. D-Day, operacji Market Garden, Repulse i Varsity. Można mu dać anteny Rebeki i zrobić z niego pathfindera IX TCC - też bardzo atrakcyjna rzecz. Nadal można zrobić z tego samolotu różne fajne rzeczy.

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Tyle że dlaczego robić to z wraki jak można z podobnego, latającego (znaczy bez modyfikacji) zrobic coś?

  8. #8

    Dołączył
    Jul 2018
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Ok, tylko dlaczego latającego zamykać w muzeum?

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aleks70 Zobacz posta
    Ok, tylko dlaczego latającego zamykać w muzeum?
    Bo godziny, stan, nie opłaca się go remontować etc.

  10. #10

    Dołączył
    Jul 2018
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    To taki generalnie problem z zabytkami. Jak przyłożymy miarę ekonomiczną, to nijak nie pasuje

  11. #11

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Tyle że dlaczego robić to z wraki jak można z podobnego, latającego (znaczy bez modyfikacji) zrobic coś?
    W zasadzie racja, ale zawsze są w takich przypadkach jakieś „ale”…

    Jak raz C-47 to gruchot bliski mojemu sercu, więc mogę powiedzieć tak: U restauratorów C-47 jest tak, jak z winem – w cenie są tylko najstarsze roczniki, czyli w tym przypadku z roku budżetowego nie późniejszego niż 1944. Oni po prostu chcą mieć samolot z drugowojenną duszą. C-47 z roczników budżetowych (nie mylić z kalendarzowymi) 1945 i 1946 to już dla restauratorów C-47 trochę „nie to”. A zasoby tych najbardziej poszukiwanych roczników nie są niewyczerpane.

  12. #12

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Brat bliźniak. Lotnisko Jubba, listopad/grudzień 2018 roku :


  13. #13
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    obok EPBC

    Domyślnie

    Ale ten ma silniki turbo
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Przecież ten z wypadku też miał turbinowe.
    Eee tam, podpis ;)

  15. #15

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Właśnie dlatego napisałem, że tytułowy rozbitek to już tylko bardzo dobry materiał na static display, ale po przywróceniu mu oryginalnego drugowojennego wyglądu.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •