Strona 40 z 44 PierwszyPierwszy ... 30 38 39 40 41 42 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 781 do 800 z 865
Like Tree2443Likes

Wątek: 2019.03.10 Katastrofa etiopskiego Boeinga 737

  1. #781

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    Pamiętaj, że według wszystkich informacji, w tym locie problem "rozwiązał" pilot, lecący off-duty na jumpseacie.

    Dzięki temu, że nie był zajęty walką z samolotem, mógł zająć się izolowaniem zagadnienia.
    Na pewno było tak jak piszesz? Była tutaj wersja, ze pilot który dzień wcześniej poradził sobie z problemami, następnego dnia, w locie który zakończył się katastrofa, siedział na jump seatcie

    Tapnięte..


  2. #782
    Awatar Greg_747

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    McCarran / Las Vegas

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jrk011 Zobacz posta
    Trump osobiscie nie. Ale jego administracja wpisuje sie jak najbardziej w filozofie poprzednich rzadow Republikanow,
    aha, czyli już nie on, nie jego administracja, tylko że jakaś filozofia

    Cytat Zamieszczone przez jrk011 Zobacz posta
    Jako podatnik amerykanski juz widze w perspektywie olbrzymie subsydia, ktore zostana skierowane do Boeinga, jesli popadnie w tarapaty finansowe z powodu 737 MAX.
    sam jestem przeciwny subsydiom i chciałbym żeby były to pożyczki. W przypadku Boeinga sprawa jest nie tylko czysto biznesowa, jest też geopolityczna. USA nie może sobie pozwolić na drastyczne pogorszenie kondycji Boeinga, bo to by oznaczało oddanie pola Airbusowi - i ten czynnik trzeba włączyć w każdej dyskusji o państwowej pomocy tej firmie. Poza tym, jako mieszkaniec CA powinieneś naocznie widzieć że jest wiele gorszych sposobów marnotrawienia pieniędzy podatnika
    Creil likes this.

  3. #783
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gliderman13 Zobacz posta
    Hmmm... każda? Są to memory items na Runaway Stabilizer.
    No właśnie, że niezbyt... STAB RUNAWAY zakłada CIĄGŁĄ pracę czyli kręcenie sie koła Stabilizatora przez pewien czas. W katastrofach, co widać z wykresów - Stabilizator obracał się IMPULSAMI, a taka praca Stabilizatora jest dla 737... całkowicie NORMALNA! Trzeba sie skupić, o co wcale nie będzie łatwo w warunkach dużego obciążenia, żeby to wyłapać... Z kanapy czy sprzed kompa to sie łatwo teraz mówi...
    Ostatnio edytowane przez bedrzich ; 24-03-2019 o 12:20
    Pozdrawiam!
    Piotr

  4. #784

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EPSC/goleniów

    Domyślnie

    Czyli jest to prawdą ze jak odłaczysz ten system przyciskiem przy wolancie,to zrobisz to na 10 sekund a po tym czasie system znowu sie aktywuje i autotrym kieruje dziób w dół?

  5. #785

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Z wątku Lion Air:
    https://www.nytimes.com/interactive/2018/11/16/world/asia/lion-air-crash-cockpit.html

    Jak pociągną te z punktu drugiego to całkiem się odłączy silnik kręcący trymerem.

    Dzień przed katastrofą Lion Air pilot odłączył te silniki i kontynuowali lot.

  6. #786

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kacza23 Zobacz posta
    Czyli jest to prawdą ze jak odłaczysz ten system przyciskiem przy wolancie,to zrobisz to na 10 sekund a po tym czasie system znowu sie aktywuje i autotrym kieruje dziób w dół?
    Nie, doczytaj o trymowaniu.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  7. #787
    Awatar gliderman13

    Dołączył
    Sep 2017
    Mieszka w
    FL410

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    No właśnie, że niezbyt... STAB RUNAWAY zakłada CIĄGŁĄ pracę czyli kręcenie sie koła Stabilizatora przez pewien czas. W katastrofach, co widać z wykresów - Stabilizator obracał się IMPULSAMI, a taka praca Stabilizatora jest dla 737... całkowicie NORMALNA! Trzeba sie skupić, o co wcale nie będzie łatwo w warunkach dużego obciążenia, żeby to wyłapać... Z kanapy czy sprzed kompa to sie łatwo teraz mówi...
    W QRH jest faktycznie stwierdzenie : "Condition: Uncommanded stabilizer trim movement occurs continously." Jest ono jak najbardziej usprawiedliwione biorąc pod uwagę, że 737 jest wyposażony w Speed Trim który to właśnie bez żadnego działania pilota trymuje samolot. Robi to impulsami. Jako, że ten system aktywuje się relatywnie często i jego działanie jest jak najbardziej pożądane konstruktorzy dodali właśnie powyższe stwierdzenie "continously" żeby piloci nieopatrznie się nie przestraszyli i nie zaczęli robić QRH niepotrzebnie. Działa to świetnie na NG, jednakże pozostawienie tego sformułowania w QRH do MAX-ów, wyposażonych w MCAS który to właśnie prowadzi do Runaway Stabilizer pojedynczymi impulsami wydaje się bardzo niefortunne.
    Marek. and drnorbk like this.

  8. #788
    Awatar cra3y

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    EPZP

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gliderman13 Zobacz posta
    ... MCAS który to właśnie prowadzi do Runaway Stabilizer pojedynczymi impulsami wydaje się bardzo niefortunne.
    Oni (z Boeinga) dopiero po wypadku z Lion się zorientowali, że tak jest i weź teraz napisz QRH na Runaway Stabilizer, który potrafi "spieprzać" w trybie ciągłym (zwyczajnie) lub krokami (z "pomocą" MCAS) .....
    Pozdrawiam
    K.Gajda

  9. #789

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Fajne wyjaśnienia pilota o roli stabilizatora z pokazaniem na filmie w 5 minucie i 30 sekund jak to wygląda w środku w tyłu na ogonie.

    https://youtu.be/xixM_cwSLcQ?t=330

    To jest ta część, która została znalezione na miejscu wypadku, będąca jednym z dowodów, że trymer (stabilizator) był w nietypowym położeniu.

  10. #790

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Czyli latka gotowa tylko zatwierdzić j wgrać.

    https://www.reuters.com/article/us-e...-idUSKCN1R50ZF

  11. #791

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    epgd

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Czyli latka gotowa tylko zatwierdzić j wgrać.

    https://www.reuters.com/article/us-e...-idUSKCN1R50ZF
    Taka prosta droga raczej wchodziła w grę przed 10 marca. Teraz, nie sądzę by Boeingowi tak łatwo poszło. Szczególnie w Europie, gdzie jestem pewien że wyjątkowo dogłębnie będą analizować i testować wszystkie systemy Maxa, zanim dopuszczą ponownie do lotów ten typ. Nie zdziwię się, jak to długie tygodnie, lub nawet miesiące, potrwa.
    Danny likes this.

  12. #792

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez potir Zobacz posta
    Europie, gdzie jestem pewien że wyjątkowo dogłębnie będą analizować i testować wszystkie systemy Maxa, zanim dopuszczą ponownie do lotów ten typ. Nie zdziwię się, jak to długie tygodnie, lub nawet miesiące, potrwa.
    Nikomu to nie będzie na rękę... Moim zdaniem wgrają łatkę, jak FAA ich dopuści to w Europie jedno co się stanie to ustawią się kolejce z fakturami za wynajem zastępczych samolotów lub upusty na odbiór nowych.

  13. #793

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Czyli latka gotowa tylko zatwierdzić j wgrać.

    https://www.reuters.com/article/us-e...-idUSKCN1R50ZF
    Jeśli dobrze widzę to pierwszy na zdjęciu to MAX dla Lotu

    Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

  14. #794

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kerad85 Zobacz posta
    Jeśli dobrze widzę to pierwszy na zdjęciu to MAX dla Lotu
    Od dołu: SunExpress, Neos, Air Europa.
    STYRO and RedLite like this.

  15. #795
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Czyli latka gotowa tylko zatwierdzić j wgrać.

    https://www.reuters.com/article/us-e...-idUSKCN1R50ZF
    I ciekawe kto się podłoży?
    Czyżby znów specjaliści z FAA, normalnie pracujący w Boeingu, tak jak przy certyfikacie?
    No myślę, że tym razem to nie przejdzie...
    Pozdrawiam!
    Piotr

  16. #796
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    No myślę, że tym razem to nie przejdzie...
    A nawet jeśli, to inne nadzory tego pewni nie łykną.

  17. #797
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez air elnika Zobacz posta
    Znamiennym jest to co widzimy w symulatorze. Pierwszy oficerek nie może przekręcić trymerem . Kogo przyjmuje się teraz do lotnictwa ? Wszędzie sprawdza się wydolność fizyczną kandydatów (policja, wojsko, straż pożarna) a żeby pilotować w dużym lotnictwie, wystarczy kupa szmalu i trochę rozgarnięcia. Niestety to trochę nie wystarcza w sytuacjach awaryjnych.
    Na 100% twój kolega od lotów nad ekspresówką by sobie poradził.
    Kolejne mądrości zachowaj już dla siebie.
    t.wojtek likes this.

  18. #798

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Z kronikarskiego obowiązku...


    W uziemionych po katastrofach w Indonezji i Etiopii boeingach 737 MAX brakowało elementów bezpieczeństwa, które producent samolotów sprzedawał jako dodatkowo płatne wyposażenie. PLL LOT, które mają pięć takich maszyn, zapewniają, że samoloty posiadają pełne oprogramowanie.
    Bezpieczeństwo w wersji premium. LOT zapewnia, że boeingi 737 MAX są bezpieczne

  19. #799
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    LOT znowu coś zapewnia? "Nasze są sprawne..."
    Danny and tartal like this.

  20. #800

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    A ten element bezpieczeństwa to rozumiem wskaźniki AoA na wyświetlaczu LCD? Czy aby na pewno tym pilotom z Lion i Etiopian by pomogły?

Strona 40 z 44 PierwszyPierwszy ... 30 38 39 40 41 42 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •