Pokaż wyniki od 1 do 19 z 19
  1. #1
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie zapomnieli wysunac podwozie ...


    Polecamy

    Dobre video pokazujace z kabiny pilota (Cessna 182 RG) jak wyglada takie ladowanie. Nie wiem co ci dwaj sobie mysleli - jeden z nich byl instruktorem a ten przenikliwy sygnal co slyszysz to wlasnie ostrzezenie ze podwozie jest niewysuniete. Naprawa pewnie bedzie kosztowac okolo $30 tys. Zagadali sie i zapomnieli o Bozym swiecie

    http://polypoke.spaces.live.com/blog/cns

  2. #2
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Ale gdzie tam jest filmik? Mam najnowszego flasha mimo to pokazuje mi tylko obrazek z linkiem do strony Macromedia...
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  3. #3
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Nie wiem co poradzic, ja zadnej macomedia nie widze. A czy widzisz jakikolwiek tekst na tej stronie ze zdjeciami (ta strona jest czyims blogiem)?

    Powinines zobaczyc duza strzalke zeby zaczac ogladac film jak i krotkie tekstowe wyjasnienie o co w tym filmie chodzi.

  4. #4
    BN
    BN jest nieaktywny
    Awatar BN

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Heh dobre, to walniecie reką na sam koniec mowi wszystko! Ehhh

  5. #5
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BN
    Heh dobre, to walniecie reką na sam koniec mowi wszystko! Ehhh
    szkoda ze na tym film sie konczy a nie jak wylecieli z samolotu przeklinajac i obwiniajac sie nawzajem.

  6. #6
    Awatar Smoczyca

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łomianki

    Domyślnie

    frik: jeżeli masz zainstalowany "Adobe Flash Player" to powinno Ci działać bez problemów. Link:
    http://www.adobe.com/shockwave/downl...ShockwaveFlash

  7. #7
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Hm, dzisiaj już wszystko śmiga.

    Ślepowron: na jakiej zasadzie działa to ostrzeżenie o niewysuniętym podwoziu? Znaczy skąd komputer wie, że właśnie podchodzisz do lądowania (bo przecież można by cholery dostac jakby pikało tak nonstop).
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  8. #8
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik
    Znaczy skąd komputer wie, że właśnie podchodzisz do lądowania (bo przecież można by cholery dostac jakby pikało tak nonstop).
    Hmm.. w Cessnie 182RG nie ma wielkich komputerow ....
    Tzw. "landing gear horn" dziala na prostej zasadzie. Jak masz wysuniete klapy do ladowania a podwozie nie jest wysuniet to odzywa sie buczek. Niektore samoloty maja bardziej skomplikowana logike i sprawdzaja tez ustawienie przepustnicy (throttle) zanim sie zdecyduja czy wlaczyc buczek, nie wiem dokladnie jak to bylo w tym samolocie ale to jest w sumie prosta sprawa.
    Tak - te buczki potrafia byc irytujace -np. w Piper Meridian logika byla bardzo prymitywna (moze to poprawili) i samolot zaczal buczec ze masz niewysuniete podwozie jak tylko dales moc na "idle" (nie obchodzilo go polozenie klap). Oczywiscie pilot zawsze moze wylaczyc bezpiecznik elektryczny aby sie pozbyc halasu ale to moze byc niebezpieczne ....

  9. #9
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    A ja myślę że to jest prostsze :P
    Po włączeniu guzika/wajchy "gear" włącza się układ hydrauliczny wysuwania podwozia i dodatkowy obwód elektryczny,który to w przypadku niewysuniecia się kół,doprowadza prąd do brzęczyka i/lub lampek ostrzegawczych:


    Jeśli zaś podwozie sie wysunie,obwód zostanie przerwany i alarm(y) nie zostaną włączone:


    Nie to żebym podważał Twoją wiedzę,Ślepowronie ale moim zdaniem to nie jest takie skomplikowane bo po co producenci mieliby kombinować jak rozwiązanie jest takie proste


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  10. #10
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 6182
    A ja myślę że to jest prostsze :P
    Po włączeniu guzika/wajchy "gear" włącza się układ hydrauliczny wysuwania podwozia i dodatkowy obwód elektryczny,który to w przypadku niewysuniecia się kół,doprowadza prąd do brzęczyka i/lub lampek ostrzegawczych:
    Ale to by nie spełniało swojej funkcji wtedy. Od tego co mówisz to są zielone/czerwone światełka (przynajmniej w dużych maszynach)
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  11. #11
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Wiem że w większych samolotach są czerwone i zielone lampki (niewysunięte i wysunięte),mi chodziło o samoloty GA ze składanym podwoziem albo helikoptery


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  12. #12
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 6182
    Wiem że w większych samolotach są czerwone i zielone lampki (niewysunięte i wysunięte),mi chodziło o samoloty GA ze składanym podwoziem albo helikoptery
    Lampki sa nawet w malych samolotach ale lampki nie maja nic wspolnego z tym buczkiem. Buczek sie wlaczy jak masz wajche podwozia w zlej pozycji, lampki sa tylko od tego aby potwierdzic faktyczne polozenie podwozia. Dwie rozne rzeczy ktorych nie nalezy mylic.

    Na marginesie - nie, te lampki nigdy sie nie pala na czerwono.

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Może ten alarm w niekturych samolotach, jest połączony ze światłami lądowania???

  14. #14
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    ślepowron ma rację. Lampka czerwona lub zielona jets tylko dla pilota, żeby wiedział czy ma wypuszczone podwozie czy nie, która i tak zaraz gaśnie. Ten charatkertystyczny buczek załącza się podczas załączenia kalp większych. W wiekszych samolotach jest wyswietlacz ostzrerzenia i pokazuje co jets źle. Gram troche w fs-a i tak jest

  15. #15
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez boeing787
    Może ten alarm w niekturych samolotach, jest połączony ze światłami lądowania???
    Gdzieś na forum (chyba FPP) było o tym,czy można sterować pasem startowym (oświetleniem) z samolotu-podobno można,tylko że system obsługują tylko niektóre lotniska i niektóre samoloty.Ale o tym,żeby pas startowy sterował samolotem to nie słyszałem Pewnie chodzi Ci o ILS lotniska,wg którego komputer pokładowy ustala swą pozycję względem pasa do któego samolot podchodzi i wszczyna odpowiednie postępowania


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  16. #16
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 6182
    Cytat Zamieszczone przez boeing787
    Może ten alarm w niekturych samolotach, jest połączony ze światłami lądowania???
    Gdzieś na forum (chyba FPP) było o tym,czy można sterować pasem startowym (oświetleniem) z samolotu-podobno można,tylko że system obsługują tylko niektóre lotniska i niektóre samoloty.Ale o tym,żeby pas startowy sterował samolotem to nie słyszałem Pewnie chodzi Ci o ILS lotniska,wg którego komputer pokładowy ustala swą pozycję względem pasa do któego samolot podchodzi i wszczyna odpowiednie postępowania
    Sądzę że raczej chodzi mu o landing lights - czyli światła samolotu które się włącza podczas lądowania
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  17. #17
    schackal
    Goście

    Domyślnie

    Jeśli mówimy o podwziu to: http://www.sendspace.com/file/t9od7j robi wrażenie. Pełny profesjonalizm pilota, no respect po prostu 8). Nie wiem czy to już było, jeśli tak to przeraszam. Ale znaleźć tego nie znalazłem

  18. #18
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    ten biedaczek tez zapomnial...bo podobno sie zapatrzyl na roboty na dole

    http://www.airliners.net/open.file/1179563/L/

  19. #19
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie


    Polecamy

    A to znalałem coś, co idealnie pasuje do tego wypadku:
    Wieża :”xxxx, pozwolenie na lądowanie.”
    xxxx: “odebrałem”
    wieża: “xxxx, nie widzę twojego podwozia. Opuściłeś podwozie?”
    xxxx: “Powtórz, nie słyszę, bo jakiś alarm mi wyje prosto w ucho!”
    wieża: “NIE OPUŚCIŁEŚ PODWOZIA!”
    xxxx: “Że co? Nie rozumiem”
    wieza: “Twoje podwozie... o, ”
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •