Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 27
Like Tree41Likes

Wątek: 2018.03.12 Katastrofa Bombardiera Dash-8 linii US-Bangla w Katmandu

  1. #1

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie 2018.03.12 Katastrofa Bombardiera Dash-8 linii US-Bangla w Katmandu


    Polecamy

    Nepal. Katastrofa samolotu pasażerskiego na lotnisku w Katmandu



    According to TIA spokesperson Prem Nath Thakur, the aircraft caught fire after it careened off the runway during landing and crashed onto a football ground near TIA. The aircraft with call sign S2-AGU took off from Dhaka and landed at TIA at 2:20 pm.

    US-Bangla airlines aircraft crashes at TIA, casualties feared - National - The Kathmandu Post

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sieyo Zobacz posta
    Nepal. Katastrofa samolotu pasażerskiego na lotnisku w Katmandu



    According to TIA spokesperson Prem Nath Thakur, the aircraft caught fire after it careened off the runway during landing and crashed onto a football ground near TIA. The aircraft with call sign S2-AGU took off from Dhaka and landed at TIA at 2:20 pm.

    US-Bangla airlines aircraft crashes at TIA, casualties feared - National - The Kathmandu Post
    S2-AGU to niegdyś LN-RDX, wycofany z SAS hurtem z innymi Dashami po incydentach z podwoziem

    Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka

  3. #3

    Dołączył
    Dec 2016

    Domyślnie

    Ale pechowy ten weekend.

  4. #4
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Jeśli ktoś będzie podobnie jak ja się zastanawiał czemu w artykule piszą "TIA", to jest to skrót od "Tribhuvan International Airport", czyli oficjalnej nazwy KTM .
    jordanj, KubaB, TomaszRT and 1 others like this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  5. #5

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Czy tylko mi się wydaje, że katastrofy lotnicze często zdarzają się "seriami"? Jak tak obserwuję to forum, to zauważam, że zwykle jest kilka dużych wypadków w odstępie kilku dni, a potem przez kilka miesięcy bezpiecznie. Też to zauważyliście?

  6. #6
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie

    złudzenie. z racji tego że 2017 rok był ubogi w poważne katastrofy
    Tupungato likes this.
    Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2
    Jeżeli nie widać moich zdjęć w poście to są tutaj : https://photos.app.goo.gl/6HbopqSiFsDUVd7y5

  7. #7

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Moglibyście zrezygnować z radosnych emotek w tematach związanych z katastrofami? Osobiście krew mnie zalewa jak to widzę... tam zginęli ludzie....

    Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    4 wrzesnia 2015 roku ta sama maszyna zjechała i wypadła z pasa przy lądowaniu w Saidpur.

  9. #9

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez emircoo Zobacz posta
    Moglibyście zrezygnować z radosnych emotek w tematach związanych z katastrofami? Osobiście krew mnie zalewa jak to widzę... tam zginęli ludzie....

    Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka

    Może w ogóle zrezygnujmy z radości i uśmiechu bo przecież na świecie codziennie umierają tysiące a miliony cierpią.

  10. #10
    Awatar przebat

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPPK

    Domyślnie

    ATC Radio Transcript Kathmandu-Tower:
    (Note: this transcript is unofficial and can contain inadequate data)

    BS211(female voice): „Good day, BanglaStar211 final runway 02.“
    KTM-Tower: „BanglaStar211, tower. Wind 230 degrees eight knots, tailwind component seven knots, continue approach.“
    BS211(female voice): „Continue approach BanglaStar 211.“
    ..

    KTM-Tower: „BanglaStar211, wind 220 degrees seven knots, tailwind component six knots, runway 02 you’re cleared to land.“
    BS211(female voice): „Cleared to land, BanglaStar 211.“
    ..
    KTM-Tower: „BanglaStar211, tower?“
    BS211(female voice): „Go ahead, sir.“
    BS211(male voice): „Go ahead, mam‘.“
    KTM-Tower: „BanglaStar211, you were given a landing clearance to runway 02.“
    BS211(male voice): „Affirmative, mam.“
    KTM-Tower: „You are going towards runway 20.“
    BS211(male voice): „..(garbled transmission)..to runway 02.“
    KTM-Tower (different voice): „…211, runway 20, cleared to land.“
    BS211(male voice): „..cleared to land..(unintelligible).“
    ..
    KTM-Tower (different voice): „BanglaStar211, Kathmandu Tower“
    BS211(male voice): „Go ahead“
    KTM-Tower (different voice): „BanglaStar211, request your intentions.“
    BS211(male voice): „..(unintelligible)..“
    KTM-Tower (different voice): “ BanglaStar211, that would be VFR.“
    BS211(male voice): „Affirmative“
    KTM-Tower (different voice): “ 211 join a ri…ehm..right downwind to runway 20.“
    BS211(male voice): „Copied.“
    KTM-Tower (different voice): “ …right downwind runway 02..“
    ..
    Tower clears another aircraft (Buddha282) to land on runway 02.
    ..
    KTM-Tower: „And BanglaStar 211, traffic at final eh..runway 02 at two miles, report sighting.“
    BS211(male voice): „Copied, Sir. We’ll be at (..) runway 02.“
    KTM-Tower: „Confirm you’re tracking towards runway 20 ?“
    BS211(male voice): „Affirmative.“
    KTM-Tower: „Right..left, right downwind runway 02, I say again Bangla 212 traffic is on final runway 02 landing on runway 02.“
    BS211(male voice): „Copied Sir“
    ..
    Tower confirmed landing clearance for the other aircraft (Buddha282) to land on runway 02.
    ..
    KTM-Tower: „211 I say it again, do not proceed towards runway 20. Cleared to hold at your current position.“
    BS211(male voice): „Okay, we’re making an orbit to the right, copied ?“
    BS211(male voice): „Tower, 211, making a right holding, right holding for runway 02.“
    KTM-Tower: „Okay that’s good but do not land. Traffic is on short final runway 02.“
    BS211(male voice): „We have that, Sir copied. (unintelligible) we’re cleared to land“
    ..
    KTM-Tower: „..BanglaStar211, runway..eh..cleared to land. Runway is vacated, either runway 02 or 20 ?“
    BS211(male voice): „Yes
    Sir, we like to land on 20.“
    KTM-Tower: „Okay runway 20, cleared to land. Wind is 270 degrees, six knots.“
    BS211(male voice): „260 copied, cleared to land.“
    KTM-Tower: „BanglaStar211, confirm you have the runway in sight?“
    BS211(male voice): „Negative, Sir.“
    KTM-Tower: „BanglaStar211, turn right and ah..you have the runway, confirm you have the runway not in sight, yet ?“
    BS211(male voice): „Affirmative, we have (..) runway in sight. Requesting clear to land, Sir.“
    KTM-Tower: „And BanglaStar211, cleared to land.“
    BS211(male voice): „Cleared to land runway 02, BanglaStar212.“
    KTM-Tower: „Roger, runway 02, cleared to land, BanglaStar211.“
    ..
    BS211(male voice): „..sir, are we cleared to land ?“
    KTM-Tower: „BanglaStar211, I say again..turn… (yelling in background).“
    ..
    (end of BS211 transmissions)
    noise6 likes this.

  11. #11
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Mam wrażenie, że ktoś tam się pogubił.
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  12. #12

    Dołączył
    Dec 2016

    Domyślnie

    Strasznie się im te liczby myliły... 02 - 20, jeszcze to:
    KTM-Tower: „Okay runway 20, cleared to land. Wind is 270 degrees, six knots.“
    BS211(male voice): „260 copied, cleared to land.“
    Ale może to już były nerwy...

  13. #13
    Awatar sznajdi

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    EPPO, EPKS

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez user4 Zobacz posta
    Może w ogóle zrezygnujmy z radości i uśmiechu bo przecież na świecie codziennie umierają tysiące a miliony cierpią.
    Rozumiem Ciebie i rozumiem emircoo. Nie rozumiem tylko Twojego sarkazmu. Co za ludzie...
    Przepraszam za off-topic.
    fpkk likes this.

  14. #14

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Faktycznie jakby sporo tych sprzeczności. Pytanie tylko czy miały jakikolwiek bezpośredni wpływ na zaistnienie katastrofy?
    Nie sądzę żeby pomyłka była aż tak wielka, że piloci podchodzili z przeciwnego kierunku, niż spodziewała się tego kontrola. Chociaż...

    Zastanawia mnie jeszcze jedno. W międzyczasie wieża sprowadzała jeszcze inny samolot (Buddha282) na pas 02, równocześnie prowadząc BanglaStar211 na pas 20. Jaka jest praktyka? Samoloty sprowadza się z jednego kierunku czy dowolnie. W przypadku konieczności wykonania GA przez "wcześniejszy" samolot to trochę słabo wygląda, ale ja się nie znam, dlatego pytam.



    BTW, frik użył emoty nie w kontekście katastrofy, tylko oznaczenia lotniska. Emota Omega98 była neutralna.
    Może nie mylmy pojęć i nie róbmy z tego braku szacunku dla ofiar.
    Zdarzyła się tragedia, zginęli ludzie, ale to nie powód by wprowadzać żałobę narodową.
    STYRO and pasazernagape like this.

  15. #15
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    Isle of Man

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez przebat Zobacz posta
    ATC Radio Transcript Kathmandu-Tower:
    (Note: this transcript is unofficial and can contain inadequate data)

    BS211(female voice): „Good day, BanglaStar211 final runway 02.“
    KTM-Tower: „BanglaStar211, tower. Wind 230 degrees eight knots, tailwind component seven knots, continue approach.“
    BS211(female voice): „Continue approach BanglaStar 211.“
    ..

    KTM-Tower: „BanglaStar211, wind 220 degrees seven knots, tailwind component six knots, runway 02 you’re cleared to land.“
    BS211(female voice): „Cleared to land, BanglaStar 211.“
    ..
    KTM-Tower: „BanglaStar211, tower?“
    BS211(female voice): „Go ahead, sir.“
    BS211(male voice): „Go ahead, mam‘.“
    KTM-Tower: „BanglaStar211, you were given a landing clearance to runway 02.“
    BS211(male voice): „Affirmative, mam.“
    KTM-Tower: „You are going towards runway 20.“
    BS211(male voice): „..(garbled transmission)..to runway 02.“
    KTM-Tower (different voice): „…211, runway 20, cleared to land.“
    BS211(male voice): „..cleared to land..(unintelligible).“
    ..
    KTM-Tower (different voice): „BanglaStar211, Kathmandu Tower“
    BS211(male voice): „Go ahead“
    KTM-Tower (different voice): „BanglaStar211, request your intentions.“
    BS211(male voice): „..(unintelligible)..“
    KTM-Tower (different voice): “ BanglaStar211, that would be VFR.“
    BS211(male voice): „Affirmative“
    KTM-Tower (different voice): “ 211 join a ri…ehm..right downwind to runway 20.“
    BS211(male voice): „Copied.“
    KTM-Tower (different voice): “ …right downwind runway 02..“
    ..
    Tower clears another aircraft (Buddha282) to land on runway 02.
    ..
    KTM-Tower: „And BanglaStar 211, traffic at final eh..runway 02 at two miles, report sighting.“
    BS211(male voice): „Copied, Sir. We’ll be at (..) runway 02.“
    KTM-Tower: „Confirm you’re tracking towards runway 20 ?“
    BS211(male voice): „Affirmative.“
    KTM-Tower: „Right..left, right downwind runway 02, I say again Bangla 212 traffic is on final runway 02 landing on runway 02.“
    BS211(male voice): „Copied Sir“
    ..
    Tower confirmed landing clearance for the other aircraft (Buddha282) to land on runway 02.
    ..
    KTM-Tower: „211 I say it again, do not proceed towards runway 20. Cleared to hold at your current position.“
    BS211(male voice): „Okay, we’re making an orbit to the right, copied ?“
    BS211(male voice): „Tower, 211, making a right holding, right holding for runway 02.“
    KTM-Tower: „Okay that’s good but do not land. Traffic is on short final runway 02.“
    BS211(male voice): „We have that, Sir copied. (unintelligible) we’re cleared to land“
    ..
    KTM-Tower: „..BanglaStar211, runway..eh..cleared to land. Runway is vacated, either runway 02 or 20 ?“
    BS211(male voice): „Yes
    Sir, we like to land on 20.“
    KTM-Tower: „Okay runway 20, cleared to land. Wind is 270 degrees, six knots.“
    BS211(male voice): „260 copied, cleared to land.“
    KTM-Tower: „BanglaStar211, confirm you have the runway in sight?“
    BS211(male voice): „Negative, Sir.“
    KTM-Tower: „BanglaStar211, turn right and ah..you have the runway, confirm you have the runway not in sight, yet ?“
    BS211(male voice): „Affirmative, we have (..) runway in sight. Requesting clear to land, Sir.“
    KTM-Tower: „And BanglaStar211, cleared to land.“
    BS211(male voice): „Cleared to land runway 02, BanglaStar212.“
    KTM-Tower: „Roger, runway 02, cleared to land, BanglaStar211.“
    ..
    BS211(male voice): „..sir, are we cleared to land ?“
    KTM-Tower: „BanglaStar211, I say again..turn… (yelling in background).“
    ..
    (end of BS211 transmissions)
    tak wedlug mnie to juz mamy przyczyne...... zamet z atc, chaos w kokpicie, nieustabilizowane podejscie, jeb !
    Ostatnio edytowane przez frik ; 13-03-2018 o 12:40 Powód: tag quote

  16. #16

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Ja to z tej transkrypcji mam wrażenie, że załoga nie do końca wiedziałą ani gdzie się znajdują, ani do którego pasa podchodzę, oznaczenie pasów (dość niefortunne i sprzyjające omyłkom - jedyne w sumie możliwe takie) 02 albo 20 też raczej nie pomagało i być może załoga byłą zafiksowana na jeden z pasów i nie robiło im różnicy "w głowach" czy ktoś mówił zero two czy two zero bo słyszeli to co cheili słyszeć.

  17. #17

    Dołączył
    Dec 2016

    Domyślnie

    A czy wieża nie powinna wyłapać tego, że mówią do samolotu "270 degrees" a samolot odpowiada "260" ? Czy kontroler nie powinien odpowiedzieć "No, 270 sir".

    Chodzi mi o to, że z tego co rozumiem, zasada jest że powtarza się informacje właśnie po to, żeby takie rzeczy wyłapać i uściślić. A tutaj to wygląda, jak by obie strony nie łapały różnic...

    (chyba, że to jest błąd w transkrypcji... też możliwe).

  18. #18
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez WrobelSwirek Zobacz posta
    A czy wieża nie powinna wyłapać tego, że mówią do samolotu "270 degrees" a samolot odpowiada "260" ? Czy kontroler nie powinien odpowiedzieć "No, 270 sir".
    Wylapac to oni powinni, ze co chwile rozmawiaja o przeciwnych pasach. 10 stopni roznicy w kierunku wiatru przy readbacku to akurat najmniejszy problem.
    mammecyje likes this.

  19. #19
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    A ta transkrypcja to pewna?

  20. #20

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    Waverly, OH

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    A ta transkrypcja to pewna?
    Cytat Zamieszczone przez przebat
    (Note: this transcript is unofficial and can contain inadequate data)
    .

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •