Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 29
Like Tree39Likes

Wątek: 2019.04.22 Lądowanie awaryjne AN-26 EY-322 Asia Airways po wyczerpaniu paliwa

  1. #1
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie 2019.04.22 Lądowanie awaryjne AN-26 EY-322 Asia Airways po wyczerpaniu paliwa


    Polecamy

    za Accident: Asia Airways AN26 near Khartoum on Apr 22nd 2019, ran out of fuel
    An Asia Airways Antonov AN-26 freighter, registration EY-322 performing a positioning flight from Djibouti (Djibouti) to Khartoum (Sudan) with 5 crew, ran out of fuel about 40nm short of Khartoum Airport and was forced to land in open terrain. There were no injuries, the aircraft sustained substantial damage however.
    Po wyczerpaniu paliwa 'wylądowali w terenie przygodnym' 40 nm przed Chartum. Na szczęście bez uszczerbku na zdrowiu dla załogi, samolot jest poważnie uszkodzony

    Ostatnio edytowane przez frik ; 26-04-2019 o 16:52 Powód: korekta operatora
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  2. #2

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Ciekawe co poszło nie tak. Z Dżibuti do Chartumu jest ledwie 1200km, czyli grubo poniżej zasięgu AN-26. Zwłaszcza że to było przebazowanie, czyli pewnie lecieli na pusto.

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez radyo Zobacz posta
    Ciekawe co poszło nie tak.
    kalkulacja potrzebnego paliwa lub warunki po drodze. Nie leje się do pełna "na wszelki wypadek" bo to się nie opłaca.

  4. #4

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Zastanawiający jest również brak wysuniętego podwozia.

  5. #5

    Dołączył
    Oct 2015

    Domyślnie

    w terenie przygodnym lądowanie z podwoziem dopiero byłoby zastanawiające...

  6. #6

    Dołączył
    Jul 2018
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bart_K Zobacz posta
    w terenie przygodnym lądowanie z podwoziem dopiero byłoby zastanawiające...
    Chyba jednak niekoniecznie.

  7. #7

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    W An-26 jak i An-32 podwozie wysuwane jest hydrauliczno - mechaniczne z tego co wiem. Więc nawet brak paliwa nie spowoduje braku wysunięcia podwozia.
    Jestem mocno początkujący w lotnictwie. Ale nawet z logicznego punktu widzenia lepiej podjąć próbę lądowania z wysuniętym podwoziem niżeli sunąć dupą po pustyni bez jakiejkolwiek możliwości korekty kierunku.

  8. #8
    Moderator
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    A jak się steruje pourywanym podwoziem?
    qwaseq, user4, Szynus and 7 others like this.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  9. #9

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    A widzisz aby podwozie było wyrwane ?
    Na pewno wysunięte podwozie pomaga przy lądowaniu w terenie przygodnym, tak samolotem jak i śmigłowcem. Dzięki wysuniętemu podwoziu samolot, nawet w terenie nierównym, zachowa kierunek który załoga wybrała. W innym przypadku kierunek „jazdy” może ulec zmianie czy spowodować położenie samolotu na skrzydło. To nie lądowanie na pasie pokrytym pianą gaśniczą w Warszawie a lądowanie w terenie mocno kamienistym i dość nierównym pokrytym gdzie nie gdzie krzakami, resztkami ostrych traw etc. Nikt nie jest w stanie przewidzieć jak na takim terenie zachowa się samolot niesterowalny.

  10. #10
    Moderator
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Ty naprawdę wierzysz, że mocowanie, goleń podwozia i ogumienie (zwykłego, cywilnego samolotu pasażerskiego) wytrzymają przyziemienie i późniejszą "jazdę" w przygodnym terenie?
    To nie kreskówka...
    djzybi likes this.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  11. #11
    Awatar cra3y

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    EPZP

    Domyślnie

    Lądowanie "w piachu" (pustynia) może dać efekt, jak wodowanie z wysuniętym podwoziem.
    Pozdrawiam
    K.Gajda

  12. #12

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    An-26 to samolot wojskowy przystosowany do operowani z pasów gruntowych.
    Skoro podłoże jest nierówne i według Ciebie wyrwie podwozie główne wiesz jakie siły działają na kadłub w momencie „jazdy” po takich nierównościach ? Jeździłeś kiedyś na sankach po tym samym podłożu a później zjeżdżałeś na nogach ? Nie odczułeś żadnej różnicy ? Pomyśl i zastanów się zanim odpiszesz.

    ”Pustynia” jak widać na zdjęciach jest kamienista, to nie Kalahari. Tam nie ma kurzawek, sypkiego piachu w którym zakopiemy się po kostki. Piszemy o tej sytuacji a nie teoretycznej.
    Ostatnio edytowane przez Beteleguese ; 28-04-2019 o 21:39 Powód: Literówki

  13. #13
    Moderator
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Pas gruntowy a przygodny teren, to przecież dwie różne rzeczy.

    Skoro pilot wybrał opcję lądowania na brzuchu aby móc ślizgać się po terenie, to jakiś ku temu powód miał.
    Urwanie jednej goleni w byle dołku mogło skutkować o wiele większymi konsekwencjami.
    LoboV likes this.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  14. #14

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Beteleguese Zobacz posta

    ”Pustynia” jak widać na zdjęciach jest kamienista,
    Ja na zdjęciach nie widzę nawet jednego kamyczka.

  15. #15
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Beteleguese Zobacz posta
    An-26 to samolot wojskowy przystosowany do operowani z pasów gruntowych.
    Pas gruntowy to coś innego niż teren przygodny.
    Cytat Zamieszczone przez Beteleguese Zobacz posta
    Skoro podłoże jest nierówne i według Ciebie wyrwie podwozie główne wiesz jakie siły działają na kadłub w momencie „jazdy” po takich nierównościach ?
    Problemem w terenie przygodnym jest coś innego - nośność gruntu przede wszystkim i chodzi o siły jakie wtedy zadziałają na podwozie, a nie kadłub. W przypadkach wyjechania poza pas zdarza się wyrwać golenie podwozia, a prędkości są o wiele mniejsze niż przy przyziemieniu.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 28-04-2019 o 21:53
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  16. #16
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Beteleguese Zobacz posta
    An-26 to samolot wojskowy przystosowany do operowani z pasów gruntowych.
    ale to nie oznacza że wystartuje i wyląduję na zaoranym polu, pustyni itp
    kiedyś po twardym przyziemieniu chińskiej kopii tegoż an-26 kadłub oddzielił się od centropłata
    Planeplotter: f1 Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2

  17. #17

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Nie znam rekomendacji producenta odnośnie lądowania w terenie przygodnym tym samolotem. Z jakichś powodów załoga podwozia nie wypuściła, nie mnie to oceniać. Czasami mniejsze straty są gdy się obedrze poszycie kadłuba niż oderwie podwozie, które jest mocowane do elementów strukturalnych.
    Odnośnie kontroli kierunku. Samolot waży z 20 ton (ten bez paliwa to pewnie z 15 t) i przyziemia z jakąś prędkością. On ma taki pęd, że byle co go z równowagi nie wytrąci i mniej więcej w tym kierunku, w którym przyziemi w tym zakończy szuranie brzuchem. Gdyby wypuścił podwozie o złamał asymetrycznie jedną goleń to wówczas utrata kierunku z pewnością byłaby znaczna.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    https://skyisthelimit.aero

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    epgd

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    ... Gdyby wypuścił podwozie o złamał asymetrycznie jedną goleń to wówczas utrata kierunku z pewnością byłaby znaczna.
    Sama zmiana kierunku to pewnie najmniejszy problem. Złamanie jednej z goleni podwozia głównego skończyło by się prawdopodobnie niekontrolowanym obrotem który przy większej prędkości mógłby skończyć się urwaniem skrzydeł i koziołkowaniem. Zo pewnie nawet przy resztkach paliwa mogło by oznaczać pożar i dalsze nieszczęścia.

    Patrząc po zdjęcia kadłuba, nie ma co dywagować - wybrali raczej właściwie.
    jordanj, frik, Omega98 and 1 others like this.

  19. #19
    Awatar trzypion

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Zurych

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk Zobacz posta
    Ty naprawdę wierzysz, że mocowanie, goleń podwozia i ogumienie (zwykłego, cywilnego samolotu pasażerskiego) wytrzymają przyziemienie i późniejszą "jazdę" w przygodnym terenie?
    To nie kreskówka...
    Widziałeś jak lądował na trawie Ił-62 w DDR-ach, koło górki Lilienthala?
    thunderbirds likes this.

  20. #20

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez trzypion Zobacz posta
    Widziałeś jak lądował na trawie Ił-62 w DDR-ach, koło górki Lilienthala?
    Tak. Ale:

    1. To było lotnisko. Twarde.
    2. Był absolutnie pusty.
    3. Załoga była przygotowana.



    To jak porównanie czołówki z pokazem gdzie obrywają lusterka.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •