Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
Like Tree5Likes
  • 2 Post By jordanj
  • 1 Post By mickey93
  • 1 Post By Krzychun
  • 1 Post By schwefel

Wątek: 2019.04.30 Kraksa na EPPT

  1. #1
    Awatar Adagor 71

    Dołączył
    Sep 2018

    Domyślnie 2019.04.30 Kraksa na EPPT


    Polecamy

    Ostatnio edytowane przez hawky ; 05-05-2019 o 19:54 Powód: brak daty

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Czyżby ten Flight Academy miał pożar?
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    No to LOT stracił jedną maszynę. Tego się nie wyklepie.

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Omega98 Zobacz posta
    Czyżby ten Flight Academy miał pożar?
    Piana na pod samolotem jest do neutralizacji wycieku paliwa.

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    No to LOT stracił jedną maszynę. Tego się nie wyklepie.
    Już nie takie rzeczy klepali. Skrzydło można roznitować i wstawić nowe, a nawet naprawić poprzez prostowanie i wnitowanie nowych segmentów blach w miejsce tych pogiętych. Silnik i śmigło są całe, podwozie też, kabina też. Tylko po takiej naprawie spadają osiągi samolotu bo jest on cięższy o nadmiarową blachę, która została wstawiona.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  6. #6
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    Skrzydło można roznitować i wstawić nowe, a nawet naprawić poprzez prostowanie i wnitowanie nowych segmentów blach w miejsce tych pogiętych
    Z tego co napisano to winien jest pilot cessny i to z jego ubezpieczenia powinien być naprawiany samolot lotowski. Więc LOT Fly Academy może nie zgodzić się na taka naprawę i żądać wymiany uszkodzonych elementów, prawda?
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  7. #7
    Awatar Adagor 71

    Dołączył
    Sep 2018

    Domyślnie

    Pilot cześki podobno kręcił śmigłem na włączonych iskrownikach i maszyna ruszyła na Tecnama,szczęście w nieszczęściu,ale gdyby nie lotowski ,to C172 mogła by uderzyć w dystrybutory z paliwem.

  8. #8

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Właśnie o tym mówię - o wymianie elementów poszycia. Samolot to nie samochód, ćwiartki nie wspawasz i zazwyczaj wymiana kończy się jakimiś dodatkowymi kilogramami.

    Odnośnie tego czy się może nie zgodzić. Odnośnie napraw pojazdów mechanicznych (głównie samochodów) istnieje w doktrynie i orzecznictwie pogląd, że należy przeprowadzać ją w najbardziej ekonomiczny sposób celem przywrócenia stanu technicznego sprzed zdarzenia. ... i to jest takie masło maślane, gdyż praktyka pokazuje, że możesz skutecznie nie zgodzić się na zamienniki lamp jeśli wykażesz, że ten zamiennik świeci inaczej niż oryginał, ale trudno po byle kolizji żądać kasacji pomimo że byle biegły stwierdzi, że samochód ze wspawanym elementem przy kolejnej kolizji nie będzie tak dobrze chronił pasażerów jak oryginalnie zgrzany w fabryce. Co najwyżej możesz żądać różnicy w wartości pojazdu przed wypadkiem i po wypadku. To jest chore moim zdaniem gdyż jeśli ktoś kupuje nowe auto, zazwyczaj na kredyt lub w leasingu, to nie po to miesięcznie płaci za nie kilka tysięcy aby jeździć ulepem, który przy kolejnym zderzeniu złoży się jak kartka papieru.

    Wracając do lotnictwa. Przy ładowności tego samolotu wzrost jego masy o 15 kg może spowodować, że samolot będzie bezużyteczny bo nie będziesz w stanie legalnie włożyć tam instruktora, ucznia i paliwa na trasę. Jak mu wymienią całe skrzydło to będzie OK, ale znam przypadki w których wykombinowali wymianę tylko niektórych paneli blachy w skrzydle.

    @Adagor71 Gośc ma fuksa, że jeszcze żyje.
    Kazor and przemo-19 like this.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Piana na pod samolotem jest do neutralizacji wycieku paliwa.
    Nie chodzi mi o pianę tylko o tę brązową smugę po lewej stronie na dole. Nie wygląda jak zwykły brud i rozchodzi się akurat od miejsca uderzenia.
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  10. #10
    Awatar trabin

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPRU

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Omega98 Zobacz posta
    Nie chodzi mi o pianę tylko o tę brązową smugę po lewej stronie na dole. Nie wygląda jak zwykły brud i rozchodzi się akurat od miejsca uderzenia.
    Norma na tych Tecnamach, to osad od spalin
    Canon EOS 90D + Tamron SP 150-600 mm f/5-6.3 Di VC USD G2, Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM,
    Canon EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS II
    http://www.flightradar24.com/

  11. #11
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    Jak mu wymienią całe skrzydło to będzie OK
    Do tego piję - mogą żądać wymiany całego elementu zamiast naprawy - łatania i nitowania?
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  12. #12
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie

    jeżeli jakoś przekonają ubezpieczalnie ze naprawa nie wchodzi w rachubę(no chyba że resztę pokryje lot z własnej kieszeni......tzn naszych)
    bo z ubezpieczalniami jest tak że można sobie żądać ale żeby nie dać się wydymać to trzeba walczyć w sądzie
    jordanj likes this.
    Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2
    Jeżeli nie widać moich zdjęć w poście to są tutaj : https://photos.app.goo.gl/6HbopqSiFsDUVd7y5

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2019

    Domyślnie

    Czy w takich przypadkach pilot, który nieprawidłowo uruchomił samolot i doprowadził do kolizji ponosi jakieś koszty?

  14. #14

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mickey93 Zobacz posta
    bo z ubezpieczalniami jest tak że można sobie żądać ale żeby nie dać się wydymać to trzeba walczyć w sądzie
    W moim odczuciu jest coraz lepiej i ubezpieczyciel coraz częściej woli zrobić "całkę" i niech sobie klient kupi nowe. Przy dzisiejszych cenach naprawa ciężko się tanio naprawia nowoczesne samochody. Ubezpieczyciele też widzą, że z OC zawsze możesz zażądać naprawy w ASO i wtedy po wycenie okazuje się że jednak całka. Czasami są podchody przy samochodach bardzo drogich bo wtedy faktycznie można dużo naprawić, ale np. w Niemczech ubezpieczyciele dla komfortu klientów przejmują takie samochody i potem sprzedają do polski żeby sobie je ktoś w Polsce naprawił...
    alien likes this.

  15. #15
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    W moim odczuciu jest coraz lepiej i ubezpieczyciel coraz częściej woli zrobić "całkę" i niech sobie klient kupi nowe.
    Lepiej dla kogo? Bo raczej nie dla poszkodowanego. Nowego nie kupi, bo wycena wraku jest zawsze zawyżona żeby wypłacić jak najniższe odszkodowanie.
    LuzZz likes this.

  16. #16

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez schwefel Zobacz posta
    Lepiej dla kogo? Bo raczej nie dla poszkodowanego. Nowego nie kupi, bo wycena wraku jest zawsze zawyżona żeby wypłacić jak najniższe odszkodowanie.
    Są tez takie ubezpieczenia co zawierają GAP insurance.

    Tak w sekrecie powiem.

  17. #17
    sk
    sk jest nieaktywny

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    W najnowszym "Przeglądzie Lotniczym" jest felieton o bardzo podonym przypadku (iskrowniki) z Leszna z lat 80. Wówczas bez pilota jeździła Wilga.
    sk

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •